
Τα τελευταία χρόνια, το ενδιαφέρον των liner εταιρειών προκειμένου να ενισχύσουν τους στόλους τους επικεντρωνόταν σε containerships μεγάλου μεγέθους και μεταφορικής ικανότητας. Ωστόσο, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής MB Shipbrokers, η τάση αυτή ενδέχεται να αλλάξει.
Είναι ενδεικτικό ότι, το τρέχον επίπεδο ζήτησης για τα νεότευκτα feeders είναι το υψηλότερο που έχει παρατηρηθεί τα τελευταία χρόνια, όπως αναφέρει η έκθεση της ναυλομεσιτικής εταιρείας.
Σε ό,τι αφορά την περασμένη εβδομάδα (14-20 Ιουνίου), προστέθηκαν συνολικά 9.400 TEUs στο orderbook του παγκόσμιου στόλου της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, με κινητήριο μοχλό τις παραγγελίες feederships σε ναυπηγεία της Κίνας.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα ίδια δεδομένα τοποθετήθηκε παραγγελία για δύο πλοία, χωρητικότητας 2.800 TEUs, στα Huanghai Shipbuilding, με έτος παράδοσης το 2027. Επιπροσθέτως, ελληνικών συμφερόντων εταιρεία φέρεται να έχει συνάψει σύμβαση για δύο παραγγελίες, συνολικά τεσσάρων πλοίων (2+2) σε κρατικά ναυπηγεία της χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου, με πιθανή ημερομηνία παράδοσης το 2027-2028.
Πέραν των ανωτέρω, διάφορες ναυτιλιακές εταιρείες βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις με κινεζικά ναυπηγεία για την ναυπήγηση νεότευκτων feederships, με συνολική μεταφορική ικανότητα που ενδέχεται να ξεπεράσει τα 4.000 TEUs.
Τα στοιχεία αυτά αντανακλούν τη σταδιακή αύξηση της ζήτησης στην οποία βρίσκεται η εν λόγω αγορά, με πλήθος νέων παραγγελιών να αναμένονται μέσα στο επόμενο διάστημα, επισημαίνει η MB Shipbrokers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την αυξητική τάση της ναυτικής απασχόλησης στην Ελλάδα διαπιστώνει η τρίτη κατά σειρά έκθεση του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) για τη ναυτική απασχόληση. Η…
Η πυρηνική τεχνολογία, και ειδικότερα οι μικροί αρθρωτοί πυρηνικοί αντιδραστήρες (Small Modular Reactors ‒ SMRs), κερδίζει διαρκώς έδαφος για την παραγωγή ενέργειας χωρίς εκπομπές…
Ο δρόμος προς τη ναυτιλία μηδενικών εκπομπών άνθρακα περνά αναπόφευκτα από τη χρήση καινοτόμων εναλλακτικών καυσίμων, όπως η υγρή αμμωνία, η οποία έχει αναδειχθεί…
Επενδύσεις ύψους $132 εκατ. για την ανάπτυξη των λιμανιών προβλέπει ο προϋπολογισμός της πολιτείας της Δυτικής Αυστραλίας για το 2025-2026. Οι επενδύσεις αυτές, οι…
Οι κανονιστικές απαιτήσεις στη ναυτιλία, η τεχνολογική ωριμότητα και το κόστος των περιβαλλοντικών κανονισμών βρέθηκαν στο επίκεντρο του ABS Hellenic National Committee Meeting. Το…
To ΝΑΤΟ θα αποφασίσει ομόφωνα οι χώρες να αυξήσουν τις αμυντικές τους δαπάνες στο 5% του ΑΕΠ τους, δήλωσε σήμερα σε δημοσιογράφους ο Γενικός…
Η τεχνολογία μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί έναν από τους πλέον σημαντικούς κρίκους στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS). Σε αυτό…
Η 25η Ιουνίου έχει καθιερωθεί από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO), ως Ημέρα του Ναυτικού, αποτίνοντας φόρο τιμής στους ανθρώπους που με προσωπικές θυσίες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ