
Η τεχνολογία αδρανειακού συστήματος πλοήγησης με τη χρήση των προηγμένων Γυροσκοπικών Πυξίδων Κίνησης (Motion Gyro Compasses ‒ MGC) της Kongsberg Discovery παρέχει μια ισχυρή λύση απέναντι στις αυξανόμενες απειλές παρεμβολών (jamming) και εκπομπής παραπλανητικών σημάτων (spoofing) του Παγκόσμιου Δορυφορικού Συστήματος Πλοήγησης (GNSS). Η προσέγγισή τους στηρίζεται σε προηγμένους αισθητήρες αδρανειακής πλοήγησης υψηλής ακρίβειας, οι οποίοι αναγνωρίζουν την περιστροφή της Γης ανεξάρτητα από εξωτερικά δορυφορικά δεδομένα. Έτσι, εξασφαλίζεται η ακρίβεια στην πλοήγηση και στην κατεύθυνση.
Οι παρεμβολές προκαλούν διακοπή των σημάτων GNSS, περιορίζοντας την πρόσβαση σε δορυφορικά δεδομένα θέσης και ταχύτητας. Ως συνέπεια, δημιουργούνται σοβαροί κίνδυνοι για τα πλοία που βρίσκονται σε πολυσύχναστες θαλάσσιες διαδρομές ή σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Το spoofing είναι πιο ύπουλo και περίπλοκo. Οι επιτιθέμενοι εκπέμπουν ψευδή σήματα GNSS, εξαπατώντας τα συστήματα πλοήγησης και προκαλώντας λανθασμένη καταγραφή της θέσης των πλοίων, με αποτέλεσμα αυτά να διατρέχουν κίνδυνο να προσκρούσουν ή να εισέλθουν σε απαγορευμένες περιοχές.
Οι MGC της Kongsberg χρησιμοποιούν αισθητήρες που αναγνωρίζουν την περιστροφή της Γης και υπολογίζουν τη θέση και την ταχύτητα του πλοίου με χρήση τεχνολογίας που βασίζεται στο Doppler, χωρίς την ανάγκη δορυφορικών σημάτων. Η τεχνολογία των MGC εξασφαλίζει συνεχή εκτίμηση του γεωγραφικού πλάτους και της κατεύθυνσης, καθώς και της κλίσης, του διατοιχισμού και της κατακόρυφης κίνησης του πλοίου, ακόμα και σε περιπτώσεις διακοπής ή πλαστογράφησης των σημάτων GNSS.
Επιπλέον, οι MGC της Kongsberg δεν έχουν κινητά μέρη και δεν απαιτούν συχνές βαθμονομήσεις, μειώνοντας σημαντικά το κόστος και τις ανάγκες συντήρησης. Οι MGC είναι εγκεκριμένες σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα IMO και προσφέρουν ευέλικτες δυνατότητες ενσωμάτωσης, είτε ως αυτόνομες μονάδες είτε ως μέρος ευρύτερων συστημάτων αδρανειακής πλοήγησης (INS).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ΟΛΠ Α.Ε., υποδέχθηκε στις 18η Ιουνίου στο λιμάνι του Πειραιά το ιστορικό ιστιοφόρο «Nave Italia», το οποίο παρέμεινε ελλιμενισμένο στην προβλήτα της κρουαζιέρας…
Ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Γιάννης Κεφαλογιάννης μεταβαίνει εκτάκτως με ελικόπτερο στη Χίο, καθώς η κατάσταση στο νησί από τις διαδοχικές πυρκαγιές…
Η Safe Bulkers ολοκλήρωσε τη δωρεά της προς την ΕΛΔΥΚ μέσω της παράδοσης οχήματος, την Παρασκευή 20 Ιουνίου. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας…
Αύξηση 6,4% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ πεντάμηνο του 2025 στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας. Συγκεκριμένα, η επιβατική κίνηση στα ελληνικά αεροδρόμια…
H έκρυθμη κατάσταση στη Μέση Ανατολή αντανακλάται στους ναύλους, κυρίως των δεξαμενόπλοιων, αλλά και στα ασφάλιστρα πολεμικού κινδύνου. Οι spot ναύλοι των VLCCs για…
Παρά τη διόρθωση της ναυλαγοράς την περασμένη εβδομάδα, τα Capesizes εξακολουθούν να αποδίδουν καλύτερα σε σχέση με τα μικρότερου μεγέθους bulk carriers. Τις τελευταίες…
Ο Καναδάς φαίνεται να απαντά στη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ. Ειδικότερα, ο πρωθυπουργός της χώρας Μαρκ Κάρνεϊ ανακοίνωσε ότι θα επιβάλει πλαφόν και…
Οι τιμές του πετρελαίου απογειώθηκαν, ανεβαίνοντας 4% κατά την έναρξη των συναλλαγών στις αγορές εμπορευμάτων στην Ασία, προτού η άνοδός τους περιοριστεί κάπως, μετά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ