
Καθώς ο στόλος των bulk carriers βρίσκεται σε πορεία ανανέωσης, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι προτιμήσεις των πλοιοκτητών αναφορικά με τα μεγέθη των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατα στοιχεία της AXSMarine εστιάζουν στο orderbook των bulk carriers και στα μεγέθη πλοίων που πρωταγωνιστούν.
Συγκεκριμένα, τα Ultramax καταλαμβάνουν τη μερίδα του λέοντος με 417 πλοία υπό παραγγελία, συνολικής χωρητικότητας 26,6 εκατ. dwt. Ως εκ τούτου, σχεδόν ένα στα τρία πλοία του orderbook (32,8%) είναι Ultramax. Παράλληλα, η αναλογία του orderbook των Ultramax προς τον υπάρχοντα στόλο ανέρχεται σε 25,6% σε όρους αριθμού πλοίων (25,9% σε όρους χωρητικότητας).
Στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα Panamax με παραγγελίες 386 πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 31,6 εκατ. dwt, που αντιστοιχούν στο 30,3% του orderbook των bulk carriers. Κατά συνέπεια, η αναλογία του orderbook των Panamax προς τον υπάρχοντα στόλο ανέρχεται σε 14% σε όρους αριθμού πλοίων (14,5% σε όρους χωρητικότητας).
Ακολουθούν τα Handymax με παραγγελίες για 181 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 7,4 εκατ. dwt, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 14,2% του orderbook των bulk carriers. Όσον αφορά τη σχέση orderboοκ-στόλου για τα Handymax, εκείνη διαμορφώνεται σε 22,2% σε όρους αριθμού πλοίων (20,2% σε όρους χωρητικότητας).
Τέλος, οι παραγγελίες για Capesize ανέρχονται σε 149 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 30,2 εκατ. dwt, και καταλαμβάνουν το 11,7% του orderbook των bulk carriers. Η αναλογία του orderbook των Capesize προς τον υπάρχοντα στόλο ανέρχεται σε 9,3% σε όρους αριθμού πλοίων (10% σε όρους χωρητικότητας).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ