
Ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας κατά 2,3% εφέτος και 2% το 2026 προβλέπει η Έκθεση Νομισματικής Πολιτικής της Τράπεζας της Ελλάδος που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή.
Όπως επισημαίνεται στην Έκθεση η ελληνική οικονομία έχει σημειώσει αξιόλογες επιτυχίες τα τελευταία χρόνια. Έχει επιδείξει ανθεκτικότητα, καθώς η ανάπτυξή της συνεχίζεται με ικανοποιητικούς ρυθμούς, παρά τις συχνές και έντονες εξωτερικές διαταραχές. Παράλληλα, παρατηρείται διατηρήσιμη βελτίωση των δημοσιονομικών μεγεθών και δραστική αποκλιμάκωση του λόγου χρέους προς ΑΕΠ. Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν εμπόδια και προκλήσεις που δρουν ανασταλτικά στην αναπτυξιακή δυναμική της χώρας.
Σύμφωνα με τις τρέχουσες προβλέψεις της Τράπεζας της Ελλάδος, ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ το 2025 αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,3%, να υποχωρήσει στο 2,0% το 2026 και να επιταχυνθεί οριακά στο 2,1% το 2027. Οι άμεσες επιπτώσεις στο ΑΕΠ της Ελλάδος από την επιβολή δασμών εκτιμώνται περιορισμένες, καθώς οι ΗΠΑ δεν αποτελούν σημαντική αγορά για τις ελληνικές εξαγωγές αγαθών, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο μικρότερο από 5% στις συνολικές εξαγωγές το 2024. Οι επιπτώσεις για την Ελλάδα θα είναι κυρίως έμμεσες, με βασικότερο δίαυλο μετάδοσης τη μείωση της εξωτερικής ζήτησης της ευρωζώνης και δευτερευόντως την αύξηση της αβεβαιότητας.
Το ποσοστό ανεργίας εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στο 9,4% το 2025, ενώ στη συνέχεια αναμένεται να αποκλιμακωθεί με γρήγορο ρυθμό και να φθάσει στο 8,2% το 2027. Τέλος, ο πληθωρισμός βάσει του Εναρμονισμένου Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΕνΔΤΚ) θα συνεχίσει να αποκλιμακώνεται την επόμενη τριετία. Το 2025 αναμένεται να παραμείνει υψηλός σε 2,5%, λόγω κυρίως των αναμενόμενων αυξήσεων των αμοιβών εργασίας και των ενοικίων και των πιέσεων από την υψηλή τουριστική ζήτηση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Η κυβέρνηση θα προχωρήσει ένα σχέδιο 300 εκατομμυρίων ευρώ με πρόσθετους πόρους από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, έτσι ώστε να ανανεωθεί ο ακτοπλοϊκός στόλος…
Περισσότεροι από 3.000 εργαζόμενοι στα εργοστάσια παραγωγής μαχητικών αεροσκαφών της Boeing απεργούν από σήμερα Δευτέρα 4 Αυγούστου, σε ένα νέο πλήγμα για τον αμερικανικό…
Οι μικροί αρθρωτοί πυρηνικοί αντιδραστήρες (SMR) κερδίζουν έδαφος διεθνώς λόγω των πολλών πλεονεκτημάτων τους, με σημαντικότερο την υψηλή ασφάλεια που προσφέρουν ως μέσα παραγωγής…
Ένα καινοτόμο σύστημα δέσμευσης άνθρακα υιοθετεί η Scorpio Tankers με την υποστήριξη της Carbon Ridge στο δεξαμενόπλοιο «STI Spiga» (110.000 dwt, κατασκευής 2015). Η…
Η ανάπτυξη της τεχνολογίας αυτόνομων υποβρύχιων οχημάτων (AUVs) και προηγμένων τηλεχειριζόμενων συστημάτων σημειώνει ένα σημαντικό ορόσημο με την υπογραφή Συμφωνίας Παροχής Υπηρεσιών (MSA) μεταξύ…
Προβλήματα με το «καλημέρα» αντιμετωπίζει η κοινοπραξία LNG Canada, η οποία πρόσφατα εκκίνησε την εμπορική λειτουργία του νέου τερματικού σταθμού LNG στο Kitimat. Σύμφωνα…
Εν μέσω πιέσεων υπερπροσφοράς στις ασιατικές αγορές, οι εξαγωγές αεροπορικών καυσίμων (jet fuel) από χώρες-«κλειδιά» της Ασίας προς την Ευρώπη αναμένεται να σημειώσουν ρεκόρ…
Από τις 21 Ιανουαρίου 2026, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα απαγορεύσει τις εισαγωγές ντίζελ που παράγεται από ρωσικό αργό πετρέλαιο, ανεξάρτητα από το πού διυλίζεται.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ