
Ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας κατά 2,3% εφέτος και 2% το 2026 προβλέπει η Έκθεση Νομισματικής Πολιτικής της Τράπεζας της Ελλάδος που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή.
Όπως επισημαίνεται στην Έκθεση η ελληνική οικονομία έχει σημειώσει αξιόλογες επιτυχίες τα τελευταία χρόνια. Έχει επιδείξει ανθεκτικότητα, καθώς η ανάπτυξή της συνεχίζεται με ικανοποιητικούς ρυθμούς, παρά τις συχνές και έντονες εξωτερικές διαταραχές. Παράλληλα, παρατηρείται διατηρήσιμη βελτίωση των δημοσιονομικών μεγεθών και δραστική αποκλιμάκωση του λόγου χρέους προς ΑΕΠ. Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν εμπόδια και προκλήσεις που δρουν ανασταλτικά στην αναπτυξιακή δυναμική της χώρας.
Σύμφωνα με τις τρέχουσες προβλέψεις της Τράπεζας της Ελλάδος, ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ το 2025 αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,3%, να υποχωρήσει στο 2,0% το 2026 και να επιταχυνθεί οριακά στο 2,1% το 2027. Οι άμεσες επιπτώσεις στο ΑΕΠ της Ελλάδος από την επιβολή δασμών εκτιμώνται περιορισμένες, καθώς οι ΗΠΑ δεν αποτελούν σημαντική αγορά για τις ελληνικές εξαγωγές αγαθών, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο μικρότερο από 5% στις συνολικές εξαγωγές το 2024. Οι επιπτώσεις για την Ελλάδα θα είναι κυρίως έμμεσες, με βασικότερο δίαυλο μετάδοσης τη μείωση της εξωτερικής ζήτησης της ευρωζώνης και δευτερευόντως την αύξηση της αβεβαιότητας.
Το ποσοστό ανεργίας εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στο 9,4% το 2025, ενώ στη συνέχεια αναμένεται να αποκλιμακωθεί με γρήγορο ρυθμό και να φθάσει στο 8,2% το 2027. Τέλος, ο πληθωρισμός βάσει του Εναρμονισμένου Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΕνΔΤΚ) θα συνεχίσει να αποκλιμακώνεται την επόμενη τριετία. Το 2025 αναμένεται να παραμείνει υψηλός σε 2,5%, λόγω κυρίως των αναμενόμενων αυξήσεων των αμοιβών εργασίας και των ενοικίων και των πιέσεων από την υψηλή τουριστική ζήτηση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ενεργειακή μετάβαση στη Βαλτική αποκτά νέα δυναμική, καθώς το λιμάνι της Κλαϊπέντα προχωρά αποφασιστικά προς την ολοκλήρωση του φιλόδοξου έργου παραγωγής πράσινου υδρογόνου.…
Το διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα επηρεάζεται έντονα από τις γεωπολιτικές εξελίξεις. Οι συνεχόμενες επιθέσεις των Χούθι, ειδικότερα, κατά εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν επιμηκύνει…
Σε χαμηλές στροφές εξακολουθεί να κινείται η ναυλαγορά των LNG carriers, με την «ψαλίδα» ωστόσο Ανατολής-Δύσης να κλείνει σημαντικά την τελευταία εβδομάδα. Σύμφωνα με…
Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την πλήρη λειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης; Έχουμε κοινοποιήσει το χρονοδιάγραμμα για την επαναλειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης. Η σταδιακή επαναλειτουργία…
Με την παραγωγή φυσικού αερίου των ΗΠΑ να αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο και τις εξαγωγές LNG να «καλπάζουν», κορυφαίες αμερικανικές εταιρείες ενέργειας προσβλέπουν στην…
Εν αναμονή της έναρξης ισχύος των νέων μέτρων του Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ (USTR), για την ανατροπή της κινεζικής θαλάσσιας κυριαρχίας και την αναβίωση…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός Bahri φαίνεται πως ευθυγραμμίζεται πλήρως με τα φιλόδοξα σχέδια της Σαουδικής Αραβίας στον κλάδο της ναυπηγικής, καθώς πρόσφατα προχώρησε σε παραγγελία-ορόσημο…
Η ελβετική εταιρεία WinGD ανακοίνωσε, μετά από περισσότερο από μία δεκαετία έρευνας και ανάπτυξης, ότι το 2026 θα παρουσιάσει την πρώτη στον κόσμο δίχρονη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ