
H διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αποχαιρετά με θλίψη και συγκίνηση μια σημαντική προσωπικότητα του κλάδου, τον Philippe Louis-Dreyfus ο οποίος την Τετάρτη 18 Ιουνίου έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 80 ετών.
Πέραν της πολυποίκιλης επιχειρηματικής του δραστηριότητας στον Όμιλο Dreyfus, o Γάλλος επιχειρηματίας κατείχε σημαντικές θέσεις ευθύνης σε θεσμικούς φορείς εκπροσώπησης του κλάδου. Το 2002–2004 διετέλεσε ως Πρόεδρος των Γάλλων εφοπλιστών (Armateurs de France), ενώ από το 2006 έως το 2009 ήταν Πρόεδρος της ECSA και από το 2015 έως το 2017 ήταν Πρόεδρος της BIMCO.
Ο Louis-Dreyfus μιλούσε ανοικτά για την ανάγκη μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας ενώ ήταν από τους πρώτους που εισήγαγε την έννοια του slow steaming για άμεσα και ουσιαστικά αποτελέσματα για το περιβάλλον.
Στην ανακοίνωσή της η ECSA/ European Shipowners αναφέρει τα εξής: «Ο Philippe Louis-Dreyfus ήταν από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες που υπηρέτησαν ως πρόεδρος και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ECSA. Αντιπροσώπευε ένα σπάνιο μείγμα χαρίσματος, ισχυρών αξιών και προθυμίας να ακούσει τις απόψεις των άλλων.
»Η συμβολή του στην ευρωπαϊκή και διεθνή ναυτιλία ήταν μεγάλη και η δέσμευση και η αφοσίωσή του στην ECSA συνέβαλε σημαντικά στην προώθηση του προφίλ της ναυτιλίας στην Ευρώπη.
»Οι βαθιές γνώσεις του, η παρουσία του, η ευγένεια και η αίσθηση του χιούμορ του θα λείψουν βαθύτατα σε όλους στην ομάδα ES | ECSA, στα μέλη μας και στην ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα.
»Οι σκέψεις μας είναι με την οικογένεια Louis-Dreyfus και τη γαλλική ναυτιλιακή κοινότητα σε αυτή τη δύσκολη στιγμή.
Στην ανακοίνωση της Armateurs de France σημειώνεται ότι «ο Philippe Louis-Dreyfus είχε βαθύ αντίκτυπο στον τομέα μας. Η αφοσίωσή του, το στρατηγικό του όραμα και η δέσμευσή του στο κοινό καλό συνέβαλαν σημαντικά στη διεθνή επιρροή της γαλλικής εμπορικής ναυτιλίας».
Ο Louis-Dreyfus υπήρξε φιλέλληνας και επισκεπτόταν συχνά τη χώρα μας προκειμένου να συμμετάσχει σε ναυτιλιακά συνέδρια και εκδηλώσεις. Διατηρούσε σχέσεις φιλίας με εκπροσώπους της ελληνικής εφοπλιστικής κοινότητας, ενώ επέλεγε μάλιστα την Ελλάδα για τις καλοκαιρινές του διακοπές. Ο εκλιπών υπήρξε και τακτικός αρθρογράφος των Ναυτικών Χρονικών. Στην τελευταία του συνέντευξη στο τεύχος Μαΐου 2024, είχε αναφερθεί στην ανάγκη η ναυτιλία να βελτιώσει την εικόνα της στην κοινή γνώμη αλλά και στις τεχνολογίες και στα μέσα με τα οποία ο κλάδος θα επιτύχει τους κλιματικούς του στόχους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας κατά 2,3% εφέτος και 2% το 2026 προβλέπει η Έκθεση Νομισματικής Πολιτικής της Τράπεζας της Ελλάδος που κατατέθηκε σήμερα στη…
Σημαντικές απώλειες καταγράφουν οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο από τα λιμάνια της Βαλτικής προς την Ινδία. Συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του Reuters,…
Στο πλαίσιο της συνόδου κορυφής «Energy Transition Summit: East Med & Southeast Europe», που διοργανώθηκε από τους Financial Times και την Καθημερινή στις 17…
Η απότομη κλιμάκωση των εντάσεων μεταξύ Ισραήλ και Ιράν κατά τη διάρκεια των τελευταίων ημερών έχει προκαλέσει ισχυρούς τριγμούς στον κλάδο των μεταφορών και…
Το πρόσφατο ταξίδι του containership «MSC Isabella» σηματοδότησε την οριστική λήξη της συμμαχίας «2M» μεταξύ των MSC και Maersk, ενώ ταυτόχρονα εγκαινίασε μια νέα…
Εν μέσω μειωμένου επενδυτικού ενδιαφέροντος σε σχέση με τα προηγούμενα δύο έτη, πρόσφατη έκθεση της Allied σκιαγραφεί τη δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες…
Θετικές μεταβολές καταγράφει η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Πειραιά, παρά την αβεβαιότητα για τη ναυτιλιακή κίνηση από την Ερυθρά Θάλασσα, που εντάθηκε…
Από την έξαρση της πολεμικής σύρραξης μεταξύ Ιράν και Ισραήλ, η ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί με «κομμένη» την ανάσα τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, κυρίως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ