
Η πλειοψηφία των μελών του Sea Cargo Charter- μια παγκόσμια πρωτοβουλία ευθυγράμμισης με το κλίμα που αναπτύχθηκε από το Global Maritime Forum – μείωσε την ένταση των εκπομπών τους κατά το τελευταίο έτος, γεγονός που αντανακλά την αυξανόμενη ωριμότητα, φιλοδοξία και διαφάνεια του Charter, σημειώνεται στο 2025 Sea Cargo Charter Annual Disclosure Report.
Ωστόσο, η δράση θα πρέπει να επιταχυνθεί για να συμβαδίσει με τους φιλόδοξους στόχους μείωσης των εκπομπών που έχει θέσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ), οι οποίοι γίνονται πιο αυστηροί από χρόνο σε χρόνο, τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση.
Οι 34 κορυφαίοι ναυλωτές και πλοιοκτήτες που παρουσιάζονται στην έκθεση αντιπροσωπεύουν περίπου το 18% των ξηρών και υγρών φορτίων που μεταφέρθηκαν δια θαλάσσης το 2024.
Πρόκειται για το δεύτερο έτος που τα μέλη του Sea Cargo Charter υποβάλλουν εκθέσεις για την ευθυγράμμισή τους με τους κλιματικούς στόχους και τους όρους που καθορίζονται στη στρατηγική του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου του 2023. Παρά τις προκλήσεις αυτές, 19 από τα 34 μέλη μείωσαν την ένταση των εκπομπών τους κατά το περασμένο έτος, οκτώ βελτίωσαν τις βαθμολογίες ευθυγράμμισης με το κλίμα και αρκετοί ανέφεραν ενισχυμένη ενσωμάτωση των μετρήσεων εκπομπών στις επιχειρησιακές και εμπορικές τους αποφάσεις.
Παρόλα αυτά, τα μέλη υστερούσαν κατά μέσο όρο 12% σε τους ελάχιστους διεθνείς στόχους για το κλίμα και 18% σε σχέση με τους φιλόδοξους στόχους για το 2024. Δέκα μέλη ανέφεραν ότι υστερούσαν κατά 10% ή λιγότερο και πέντε ήταν ευθυγραμμισμένοι με το ελάχιστο trajectory.
«Τα φετινά αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι ακόμη και καθώς οι κλιματικοί στόχοι του ΙΜΟ γίνονται όλο και πιο φιλόδοξοι, τα μέλη του Sea Cargo Charter προχωρούν με μεγαλύτερη διαφάνεια, λειτουργικές βελτιώσεις και ακεραιότητα των δεδομένων», δηλώνει ο Engebret Dahm, αντιπρόεδρος του Sea Cargo Charter και CEO της Klaveness Combination Carriers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ