
Η πλειοψηφία των μελών του Sea Cargo Charter- μια παγκόσμια πρωτοβουλία ευθυγράμμισης με το κλίμα που αναπτύχθηκε από το Global Maritime Forum – μείωσε την ένταση των εκπομπών τους κατά το τελευταίο έτος, γεγονός που αντανακλά την αυξανόμενη ωριμότητα, φιλοδοξία και διαφάνεια του Charter, σημειώνεται στο 2025 Sea Cargo Charter Annual Disclosure Report.
Ωστόσο, η δράση θα πρέπει να επιταχυνθεί για να συμβαδίσει με τους φιλόδοξους στόχους μείωσης των εκπομπών που έχει θέσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ), οι οποίοι γίνονται πιο αυστηροί από χρόνο σε χρόνο, τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση.
Οι 34 κορυφαίοι ναυλωτές και πλοιοκτήτες που παρουσιάζονται στην έκθεση αντιπροσωπεύουν περίπου το 18% των ξηρών και υγρών φορτίων που μεταφέρθηκαν δια θαλάσσης το 2024.
Πρόκειται για το δεύτερο έτος που τα μέλη του Sea Cargo Charter υποβάλλουν εκθέσεις για την ευθυγράμμισή τους με τους κλιματικούς στόχους και τους όρους που καθορίζονται στη στρατηγική του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου του 2023. Παρά τις προκλήσεις αυτές, 19 από τα 34 μέλη μείωσαν την ένταση των εκπομπών τους κατά το περασμένο έτος, οκτώ βελτίωσαν τις βαθμολογίες ευθυγράμμισης με το κλίμα και αρκετοί ανέφεραν ενισχυμένη ενσωμάτωση των μετρήσεων εκπομπών στις επιχειρησιακές και εμπορικές τους αποφάσεις.
Παρόλα αυτά, τα μέλη υστερούσαν κατά μέσο όρο 12% σε τους ελάχιστους διεθνείς στόχους για το κλίμα και 18% σε σχέση με τους φιλόδοξους στόχους για το 2024. Δέκα μέλη ανέφεραν ότι υστερούσαν κατά 10% ή λιγότερο και πέντε ήταν ευθυγραμμισμένοι με το ελάχιστο trajectory.
«Τα φετινά αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι ακόμη και καθώς οι κλιματικοί στόχοι του ΙΜΟ γίνονται όλο και πιο φιλόδοξοι, τα μέλη του Sea Cargo Charter προχωρούν με μεγαλύτερη διαφάνεια, λειτουργικές βελτιώσεις και ακεραιότητα των δεδομένων», δηλώνει ο Engebret Dahm, αντιπρόεδρος του Sea Cargo Charter και CEO της Klaveness Combination Carriers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αισιόδοξη για τις προοπτικές ανάπτυξης της οικονομίας στην Ευρωζώνη και με αναφορά στο «τραύμα» που είχε προκαλέσει στην αξιοπιστία των στατιστικών στοιχείων η Ελλάδα…
Ο όμιλος Grimaldi βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των διεθνών προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλίας, με συστηματικές επενδύσεις σε πλοία εναλλακτικών καυσίμων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατα,…
«Καταρχάς, θα ήθελα να σας καλωσορίσω στην Αθήνα. Η παρουσία σας σήμερα εδώ συμπίπτει με την επέτειο της 11ης Σεπτεμβρίου. Είναι, ασφαλώς, μια ημέρα…
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, οι Έλληνες πλοιοκτήτες επιβεβαιώνουν για ένα ακόμα έτος τον πρωταγωνιστικό τους ρόλο στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Το…
Σε νέα εποχή εισέρχεται ο τερματικός σιδηρομεταλλεύματος Buchanan στη Λιβερία μετά την πρώτη φόρτωση Capesize και συγκεκριμένα του «Navios Gem», σύμφωνα με δεδομένα της…
Στην υπογραφή της σύμβασης για το έργο της νέας καλωδιακής διασύνδεσης υψηλής τάσης μεταξύ Κέρκυρας και Ηγουμενίτσας προχωρά ο ΑΔΜΗΕ, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση.…
Ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui OSK Lines (MOL) «ρίχνει δίχτυα» στη ναυπηγική βιομηχανία της Ινδίας, με στόχο να ενισχύσει τη θέση του σε μια ταχέως…
Ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας και η δασμολογική πολιτική Τραμπ έχουν προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων στη ναυτιλία και στις εμπορικές ροές. Εν μέσω των εν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ