
Η πλειοψηφία των μελών του Sea Cargo Charter- μια παγκόσμια πρωτοβουλία ευθυγράμμισης με το κλίμα που αναπτύχθηκε από το Global Maritime Forum – μείωσε την ένταση των εκπομπών τους κατά το τελευταίο έτος, γεγονός που αντανακλά την αυξανόμενη ωριμότητα, φιλοδοξία και διαφάνεια του Charter, σημειώνεται στο 2025 Sea Cargo Charter Annual Disclosure Report.
Ωστόσο, η δράση θα πρέπει να επιταχυνθεί για να συμβαδίσει με τους φιλόδοξους στόχους μείωσης των εκπομπών που έχει θέσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ), οι οποίοι γίνονται πιο αυστηροί από χρόνο σε χρόνο, τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση.
Οι 34 κορυφαίοι ναυλωτές και πλοιοκτήτες που παρουσιάζονται στην έκθεση αντιπροσωπεύουν περίπου το 18% των ξηρών και υγρών φορτίων που μεταφέρθηκαν δια θαλάσσης το 2024.
Πρόκειται για το δεύτερο έτος που τα μέλη του Sea Cargo Charter υποβάλλουν εκθέσεις για την ευθυγράμμισή τους με τους κλιματικούς στόχους και τους όρους που καθορίζονται στη στρατηγική του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου του 2023. Παρά τις προκλήσεις αυτές, 19 από τα 34 μέλη μείωσαν την ένταση των εκπομπών τους κατά το περασμένο έτος, οκτώ βελτίωσαν τις βαθμολογίες ευθυγράμμισης με το κλίμα και αρκετοί ανέφεραν ενισχυμένη ενσωμάτωση των μετρήσεων εκπομπών στις επιχειρησιακές και εμπορικές τους αποφάσεις.
Παρόλα αυτά, τα μέλη υστερούσαν κατά μέσο όρο 12% σε τους ελάχιστους διεθνείς στόχους για το κλίμα και 18% σε σχέση με τους φιλόδοξους στόχους για το 2024. Δέκα μέλη ανέφεραν ότι υστερούσαν κατά 10% ή λιγότερο και πέντε ήταν ευθυγραμμισμένοι με το ελάχιστο trajectory.
«Τα φετινά αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι ακόμη και καθώς οι κλιματικοί στόχοι του ΙΜΟ γίνονται όλο και πιο φιλόδοξοι, τα μέλη του Sea Cargo Charter προχωρούν με μεγαλύτερη διαφάνεια, λειτουργικές βελτιώσεις και ακεραιότητα των δεδομένων», δηλώνει ο Engebret Dahm, αντιπρόεδρος του Sea Cargo Charter και CEO της Klaveness Combination Carriers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου πλοίων διπλού καυσίμου της κινεζικής ναυτιλιακής εταιρείας Cosco. Σύμφωνα με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η…
Τα τελευταία δεδομένα για τις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) δημοσίευσε πρόσφατα η Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Συγκεκριμένα, βάσει στοιχείων της…
Οι «φουρτούνες» στη spot ναυλαγορά των LNG carriers συνεχίζονται, με τους ναύλους να μην παρουσιάζουν μεταβολές την περασμένη εβδομάδα και να εξακολουθούν να κυμαίνονται…
Το μεταβαλλόμενο αλλά και, συγχρόνως, αυστηρότερο κανονιστικό πλαίσιο της ναυτιλίας αναφορικά με τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τα επενδυτικά…
Οι επιπτώσεις από το απότομο «φρενάρισμα» στις παραγγελίες για νεότευκτα το 2025 έχουν γίνει αισθητές σε κάθε χώρα με έντονη παρουσία στη ναυπηγική βιομηχανία.…
Μάχη στα μέτωπα της φωτιάς δίνουν οι πυροσβεστικές δυνάμεις σε Αττική, Εύβοια, Μεσσηνία και Κύθηρα. Πιο συγκεκριμένα: Πυρκαγιά σε χαμηλή βλάστηση στην Δροσοπηγή Αττικής…
Την παρθενική του κίνηση στο πεδίο των θαλάσσιων μεταφορών υλοποίησε πρόσφατα ο Ισπανός κροίσος Amancio Ortega, ιδρυτής του κολοσσού της μόδας Zara. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ορόσημο για τις υπεράκτιες εξερευνήσεις πετρελαίου της Κίνας συνιστά η πρόσφατη εκκίνηση της παραγωγής σε ένα γιγαντιαίο πεδίο πετρελαίου στη Θάλασσα Μποχάι. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ