
Η πλειοψηφία των μελών του Sea Cargo Charter- μια παγκόσμια πρωτοβουλία ευθυγράμμισης με το κλίμα που αναπτύχθηκε από το Global Maritime Forum – μείωσε την ένταση των εκπομπών τους κατά το τελευταίο έτος, γεγονός που αντανακλά την αυξανόμενη ωριμότητα, φιλοδοξία και διαφάνεια του Charter, σημειώνεται στο 2025 Sea Cargo Charter Annual Disclosure Report.
Ωστόσο, η δράση θα πρέπει να επιταχυνθεί για να συμβαδίσει με τους φιλόδοξους στόχους μείωσης των εκπομπών που έχει θέσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ), οι οποίοι γίνονται πιο αυστηροί από χρόνο σε χρόνο, τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση.
Οι 34 κορυφαίοι ναυλωτές και πλοιοκτήτες που παρουσιάζονται στην έκθεση αντιπροσωπεύουν περίπου το 18% των ξηρών και υγρών φορτίων που μεταφέρθηκαν δια θαλάσσης το 2024.
Πρόκειται για το δεύτερο έτος που τα μέλη του Sea Cargo Charter υποβάλλουν εκθέσεις για την ευθυγράμμισή τους με τους κλιματικούς στόχους και τους όρους που καθορίζονται στη στρατηγική του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου του 2023. Παρά τις προκλήσεις αυτές, 19 από τα 34 μέλη μείωσαν την ένταση των εκπομπών τους κατά το περασμένο έτος, οκτώ βελτίωσαν τις βαθμολογίες ευθυγράμμισης με το κλίμα και αρκετοί ανέφεραν ενισχυμένη ενσωμάτωση των μετρήσεων εκπομπών στις επιχειρησιακές και εμπορικές τους αποφάσεις.
Παρόλα αυτά, τα μέλη υστερούσαν κατά μέσο όρο 12% σε τους ελάχιστους διεθνείς στόχους για το κλίμα και 18% σε σχέση με τους φιλόδοξους στόχους για το 2024. Δέκα μέλη ανέφεραν ότι υστερούσαν κατά 10% ή λιγότερο και πέντε ήταν ευθυγραμμισμένοι με το ελάχιστο trajectory.
«Τα φετινά αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι ακόμη και καθώς οι κλιματικοί στόχοι του ΙΜΟ γίνονται όλο και πιο φιλόδοξοι, τα μέλη του Sea Cargo Charter προχωρούν με μεγαλύτερη διαφάνεια, λειτουργικές βελτιώσεις και ακεραιότητα των δεδομένων», δηλώνει ο Engebret Dahm, αντιπρόεδρος του Sea Cargo Charter και CEO της Klaveness Combination Carriers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η γεωπολιτική ένταση στα Στενά της Ταϊβάν οξύνεται, λαμβάνοντας πλέον τριμερή μορφή. Η Ιαπωνία ανακοίνωσε την ανάπτυξη αμυντικών πυραυλικών συστημάτων (Type 03) στο νησί…

Συνεχίζεται η κακοκαιρία με το όνομα ADEL, η οποία θα επηρεάσει και σήμερα Παρασκευή (28-11-2025) με βροχές και καταιγίδες όλη σχεδόν τη χώρα, ενώ…

Η νέα ice-class σειρά πλοίων CF 5000 ICE της Damen Shipyards Group ενισχύει δυναμικά την επόμενη γενιά περιβαλλοντικά φιλικών φορτηγών πλοίων. Αυτό το πετυχαίνει…

Η τεχνολογία πυρηνικής πρόωσης με Μικρούς Αρθρωτούς Αντιδραστήρες (SMRs) αναδεικνύεται ως μία από τις πιο ριζοσπαστικές λύσεις για τη ναυτιλία, προσφέροντας εξάλειψη καυσίμων, μηδενικές…

Τα λιμάνια της Ιταλίας και της Ελλάδας κατέγραψαν τους περισσότερους επιβάτες θαλάσσιων μεταφορών στην ΕΕ, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat για το 2024, που…

Η πρόθεση των ανεπτυγμένων οικονομιών να μεταβούν στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αν και κλονίζεται διαρκώς από την αναθέρμανση της χρήσης υδρογονανθράκων, παραμένει ανθεκτική. Σύμφωνα…

Ο Πρόεδρος της Ουκρανίας, Βολοντίμιρ Ζελένσκι, αυξάνει την πίεση γύρω από τη Ρωσία και όσους συνεργάζονται με αυτήν, παρά τις διαπραγματεύσεις για το ειρηνευτικό…

Την καθοδική της πορεία συνεχίζει για μια ακόμα εβδομάδα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν πτώση για τρίτη συνεχή εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ