
Η πλειοψηφία των μελών του Sea Cargo Charter- μια παγκόσμια πρωτοβουλία ευθυγράμμισης με το κλίμα που αναπτύχθηκε από το Global Maritime Forum – μείωσε την ένταση των εκπομπών τους κατά το τελευταίο έτος, γεγονός που αντανακλά την αυξανόμενη ωριμότητα, φιλοδοξία και διαφάνεια του Charter, σημειώνεται στο 2025 Sea Cargo Charter Annual Disclosure Report.
Ωστόσο, η δράση θα πρέπει να επιταχυνθεί για να συμβαδίσει με τους φιλόδοξους στόχους μείωσης των εκπομπών που έχει θέσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ), οι οποίοι γίνονται πιο αυστηροί από χρόνο σε χρόνο, τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση.
Οι 34 κορυφαίοι ναυλωτές και πλοιοκτήτες που παρουσιάζονται στην έκθεση αντιπροσωπεύουν περίπου το 18% των ξηρών και υγρών φορτίων που μεταφέρθηκαν δια θαλάσσης το 2024.
Πρόκειται για το δεύτερο έτος που τα μέλη του Sea Cargo Charter υποβάλλουν εκθέσεις για την ευθυγράμμισή τους με τους κλιματικούς στόχους και τους όρους που καθορίζονται στη στρατηγική του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου του 2023. Παρά τις προκλήσεις αυτές, 19 από τα 34 μέλη μείωσαν την ένταση των εκπομπών τους κατά το περασμένο έτος, οκτώ βελτίωσαν τις βαθμολογίες ευθυγράμμισης με το κλίμα και αρκετοί ανέφεραν ενισχυμένη ενσωμάτωση των μετρήσεων εκπομπών στις επιχειρησιακές και εμπορικές τους αποφάσεις.
Παρόλα αυτά, τα μέλη υστερούσαν κατά μέσο όρο 12% σε τους ελάχιστους διεθνείς στόχους για το κλίμα και 18% σε σχέση με τους φιλόδοξους στόχους για το 2024. Δέκα μέλη ανέφεραν ότι υστερούσαν κατά 10% ή λιγότερο και πέντε ήταν ευθυγραμμισμένοι με το ελάχιστο trajectory.
«Τα φετινά αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι ακόμη και καθώς οι κλιματικοί στόχοι του ΙΜΟ γίνονται όλο και πιο φιλόδοξοι, τα μέλη του Sea Cargo Charter προχωρούν με μεγαλύτερη διαφάνεια, λειτουργικές βελτιώσεις και ακεραιότητα των δεδομένων», δηλώνει ο Engebret Dahm, αντιπρόεδρος του Sea Cargo Charter και CEO της Klaveness Combination Carriers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ