
Μείωση 6,9% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Απρίλιο του 2025, με την αξία τόσο των εξαγωγών όσο και των εισαγωγών να καταγράφουν διψήφια μείωση.
Ειδικότερα, με βάση τις εμπορευματικές συναλλαγές από την ΕΛΣΤΑΤ:
Η συνολική αξία των εισαγωγών τον Απρίλιο 2025 ανήλθε στο ποσό των 6.674,9 εκατ. ευρώ έναντι 7.532,5 εκατ. ευρώ τον ίδιο μήνα του 2024, παρουσιάζοντας μείωση 11,4% (χωρίς τα πετρελαιοειδή υπήρξε μείωση κατά 68,3 εκατ. ευρώ ή 1,2%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία σημειώθηκε μείωση κατά 137,6 εκατ. ευρώ ή 2,4%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών ανήλθε στο ποσό των 3.834,3 εκατ. ευρώ έναντι 4.482,6 εκατ. ευρώ τον Απρίλιο 2024, παρουσιάζοντας μείωση 14,5% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσιάστηκε μείωση κατά 86,7 εκατ. ευρώ ή 2,7%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία υπήρξε μείωση κατά 87,7 εκατ. ευρώ ή 2,7%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 2.840,6 εκατ. ευρώ έναντι 3.049,9 εκατ. ευρώ τον Απρίλιο 2024, παρουσιάζοντας μείωση 6,9% (χωρίς τα πετρελαιοειδή σημειώθηκε αύξηση κατά 18,4 εκατ. ευρώ 0,7%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία υπήρξε μείωση κατά 49,9 εκατ. ευρώ ή 2%).
Το α’ τετράμηνο, η συνολική αξία των εισαγωγών ανήλθε στο ποσό των 27.059,2 εκατ. ευρώ έναντι 27.876,9 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2024, παρουσιάζοντας μείωση 2,9% (χωρίς τα πετρελαιοειδή καταγράφηκε αύξηση κατά 480,5 εκατ. ευρώ ή 2,3%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία υπήρξε αύξηση κατά 435,9 εκατ. ευρώ ή 2,1%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών ανήλθε στο ποσό των 15.975,1 εκατ. ευρώ έναντι 16.827,0 εκατ. ευρώ το α’ τετράμηνο του 2024, παρουσιάζοντας μείωση 5,1% (χωρίς τα πετρελαιοειδή σημειώθηκε αύξηση κατά 583,9 εκατ. ευρώ ή 4,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσιάστηκε αύξηση κατά 593,1 εκατ. ευρώ ή 5%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 11.084,1 εκατ. ευρώ έναντι 11.049,9 εκατ. ευρώ το α’ τετράμηνο του 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 0,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή σημειώθηκε μείωση κατά 103,4 εκατ. ευρώ ή 1,1%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία υπήρξε μείωση κατά 157,2 εκατ. ευρώ ή 1,8%).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Η Σαουδική Αραβία εμφανίζεται αποφασισμένη να ανακτήσει μερίδιο στην αγορά πετρελαίου της Κίνας, τον μεγαλύτερο εισαγωγέα αργού παγκοσμίως. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ