
Μείωση 6,9% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Απρίλιο του 2025, με την αξία τόσο των εξαγωγών όσο και των εισαγωγών να καταγράφουν διψήφια μείωση.
Ειδικότερα, με βάση τις εμπορευματικές συναλλαγές από την ΕΛΣΤΑΤ:
Η συνολική αξία των εισαγωγών τον Απρίλιο 2025 ανήλθε στο ποσό των 6.674,9 εκατ. ευρώ έναντι 7.532,5 εκατ. ευρώ τον ίδιο μήνα του 2024, παρουσιάζοντας μείωση 11,4% (χωρίς τα πετρελαιοειδή υπήρξε μείωση κατά 68,3 εκατ. ευρώ ή 1,2%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία σημειώθηκε μείωση κατά 137,6 εκατ. ευρώ ή 2,4%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών ανήλθε στο ποσό των 3.834,3 εκατ. ευρώ έναντι 4.482,6 εκατ. ευρώ τον Απρίλιο 2024, παρουσιάζοντας μείωση 14,5% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσιάστηκε μείωση κατά 86,7 εκατ. ευρώ ή 2,7%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία υπήρξε μείωση κατά 87,7 εκατ. ευρώ ή 2,7%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 2.840,6 εκατ. ευρώ έναντι 3.049,9 εκατ. ευρώ τον Απρίλιο 2024, παρουσιάζοντας μείωση 6,9% (χωρίς τα πετρελαιοειδή σημειώθηκε αύξηση κατά 18,4 εκατ. ευρώ 0,7%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία υπήρξε μείωση κατά 49,9 εκατ. ευρώ ή 2%).
Το α’ τετράμηνο, η συνολική αξία των εισαγωγών ανήλθε στο ποσό των 27.059,2 εκατ. ευρώ έναντι 27.876,9 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2024, παρουσιάζοντας μείωση 2,9% (χωρίς τα πετρελαιοειδή καταγράφηκε αύξηση κατά 480,5 εκατ. ευρώ ή 2,3%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία υπήρξε αύξηση κατά 435,9 εκατ. ευρώ ή 2,1%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών ανήλθε στο ποσό των 15.975,1 εκατ. ευρώ έναντι 16.827,0 εκατ. ευρώ το α’ τετράμηνο του 2024, παρουσιάζοντας μείωση 5,1% (χωρίς τα πετρελαιοειδή σημειώθηκε αύξηση κατά 583,9 εκατ. ευρώ ή 4,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσιάστηκε αύξηση κατά 593,1 εκατ. ευρώ ή 5%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 11.084,1 εκατ. ευρώ έναντι 11.049,9 εκατ. ευρώ το α’ τετράμηνο του 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 0,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή σημειώθηκε μείωση κατά 103,4 εκατ. ευρώ ή 1,1%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία υπήρξε μείωση κατά 157,2 εκατ. ευρώ ή 1,8%).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η BIMCO, μέσω νέας πρωτοβουλίας της, ενισχύει τις προσπάθειες για διαφύλαξη του πληθυσμού των φαλαινών από συγκρούσεις με τα κύτη πλοίων που εκτελούν πλόες…
Το πρώτο υβριδικό ηλεκτρικό πλοίο μεγάλης εμβέλειας μπαίνει πλέον σε φάση σχεδιασμού, με τη Fleetzero και την Glosten να συνεργάζονται για μια τέτοια πρωτοβουλία. Σε…
Η πράσινη μετάβαση του ναυτιλιακού κλάδου συνεχίζει δυναμικά στο Ηνωμένο Βασίλειο. Πρόσφατα, η κυβέρνηση του ΗΒ παρείχε οικονομική ενίσχυση σε κοινοπραξία με σκοπό την…
Μετά από δεκαετίες προσδοκιών και άκαρπων προσπαθειών, η Ελλάδα απέκτησε έναν σύγχρονο Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου (Ν. 5020/2023), ο οποίος έρχεται να καλύψει τα…
Ένα διαστημικό μη επανδρωμένο εναέριο όχημα του αμερικανικού στρατού, κατασκευασμένο για να παραμένει σε τροχιά εκατοντάδες ημέρες συνεχώς, εκτοξεύθηκε την Πέμπτη 21 Αυγούστου, το…
Σταθερές είναι οι πρόσφατες τάσεις στη ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς η περασμένη εβδομάδα ολοκληρώθηκε δίχως μεταβολές στους ναύλους. Ειδικότερα, σύμφωνα με έκθεση της…
Δύο ακόμα σημαντικά ορόσημα στον δρόμο προς την οικοδόμηση του μεγαλύτερου στόλου πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂ carriers) σημείωσε η Northern Lights…
Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025, στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών στο κέντρο της Αθήνας, έλαβε χώρα η 17η τελετή απονομής των Βραβείων Ευκράντη. Σημειώνεται…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ