
Η βελτίωση του επενδυτικού κλίματος στην αγορά των containerships τον περασμένο Μάιο είχε ως αποτέλεσμα έξι εισηγμένες liner εταιρείες να καταγράψουν κεφαλαιοποίηση ύψους $10 δισ.
Όπως επισημαίνει η Alphaliner σε ανάρτησή της, η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα καθώς και τα κέρδη, αποτέλεσμα των απειλών αναφορικά με την επιβολή δασμών, συνέβαλαν ώστε οι τιμές των μετοχών των liner εταιρειών να σημειώσουν ανοδική ρότα.
Μετά από μια συρρίκνωση της αγοράς το 2023, η οποία είδε τον αριθμό των liner εταιρειών «μεγάλης κεφαλαιοποίησης» να συρρικνώνεται σε μόλις τρεις εταιρείες, οι μετοχές έως έναν βαθμό κινήθηκαν στους ρυθμούς της Ερυθράς Θάλασσας, σημειώνοντας αθροιστική άνοδο 20% το τελευταίο έτος.
Στις liner εταιρείες μεγάλης κεφαλαιοποίησης προστέθηκε τελευταία η Wan Hai Lines, με την κεφαλαιοποίηση της ταϊβανέζικης εταιρείας να αγγίζει τα $10,05 δισ. στα μέσα Μαΐου.
Η Evergreen και η HMM προστέθηκαν στο κλειστό αυτό club στις αρχές και στα τέλη του 2024 αντίστοιχα, ενώ τον περασμένο μήνα η ισραηλινή ZIM Integrated Shipping Services βγήκε και πάλι από την κατηγορία της μικρής κεφαλαιοποίησης στην κατηγορία της μεσαίας κεφαλαιοποίησης, αφού η κεφαλαιοποίησή της αυξήθηκε τον περασμένο μήνα πάνω από τα 2 δισ. δολάρια
Οι τρεις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με βάση την κεφαλαιοποίησή τους ‒COSCO Shipping, A.P. Moller-Maersk και Hapag-Lloyd AG‒ έχουν σήμερα παρόμοια αξία με εταιρείες όπως η Delta Airlines, η Kraft Heinz και η Kellogg’s.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ