
Το τελευταίο διάστημα καταγράφεται έντονη κινητικότητα στον σχεδιασμό και στην ανάπτυξη πλοίων για τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂). Η εντατικοποίηση της παγκόσμιας προσπάθειας περιορισμού των εκπομπών CO₂ αναδεικνύει ως κρίσιμο ζητούμενο την ύπαρξη πλοίων που μπορούν να μεταφέρουν με ασφάλεια μεγάλες ποσότητες LCO₂.
Σε αυτό το πλαίσιο, η HD Hyundai Heavy Industries (HHI) παρουσίασε στη φετινή διεθνή έκθεση Nor-Shipping 2025 τον νέο σχεδιασμό της για ένα πλοίο μεταφοράς LCO₂, χωρητικότητας 20.000 κ.μ. Το πλοίο έλαβε Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τον νηογνώμονα DNV, επιβεβαιώνοντας την ασφάλεια και την απόδοση των τεχνολογικών επιλογών που ενσωματώθηκαν.
Κομβικό στοιχείο της καινοτομίας είναι η μείωση του αριθμού των κύριων δεξαμενών φορτίου από τέσσερις σε τρεις. Ο σχεδιασμός αυτός έχει ως αποτέλεσμα την αντίστοιχη μείωση και στον αριθμό των επιμέρους δεξαμενών, γεγονός που επιφέρει πολλαπλά οφέλη. Το σύστημα διαχείρισης φορτίου απλοποιείται, μειώνοντας τις απαιτήσεις σε σωληνώσεις, εξοπλισμό και όργανα παρακολούθησης. Με επιπλέον πλεονέκτημα να διευκολύνονται οι εργασίες επιθεώρησης, συντήρησης και φόρτωσης.
Παράλληλα, ο ανασχεδιασμός συμβάλλει στη βελτίωση της διαχείρισης των αερίων εξάτμισης του φορτίου (Boil-Off Gas – BOG). Μεγαλύτερη χωρητικότητα ανά δεξαμενή σημαίνει και πιο σταθερές θερμοδυναμικές συνθήκες, οδηγώντας σε αποδοτικότερη ανάκτηση και αξιοποίηση του BOG. Αυτό ενισχύει την ενεργειακή αποδοτικότητα του συστήματος και μειώνει το συνολικό κόστος λειτουργίας του πλοίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μάχη στα μέτωπα της φωτιάς δίνουν οι πυροσβεστικές δυνάμεις σε Αττική, Εύβοια, Μεσσηνία και Κύθηρα. Πιο συγκεκριμένα: Πυρκαγιά σε χαμηλή βλάστηση στην Δροσοπηγή Αττικής…
Την παρθενική του κίνηση στο πεδίο των θαλάσσιων μεταφορών υλοποίησε πρόσφατα ο Ισπανός κροίσος Amancio Ortega, ιδρυτής του κολοσσού της μόδας Zara. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ορόσημο για τις υπεράκτιες εξερευνήσεις πετρελαίου της Κίνας συνιστά η πρόσφατη εκκίνηση της παραγωγής σε ένα γιγαντιαίο πεδίο πετρελαίου στη Θάλασσα Μποχάι. Σύμφωνα με…
H αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία συγκαταλέγεται μεταξύ των κλάδων που θα επωφεληθούν από την οικονομική συμφωνία των ΗΠΑ με την Ιαπωνία. Στην ανακοίνωση του Λευκού…
Συνεχίζεται, όπως όλα δείχνουν, το «σίριαλ» πώλησης των λιμένων της CK Hutchison, με βάση τα τελευταία δημοσιεύματα. Ειδικότερα, όπως γνωστοποίησε το Reuters στις 25…
Απώλειες κατέγραψε για έκτη διαδοχική εβδομάδα η ναυλαγορά των containerships, με τις καθοδικές πιέσεις στους spot ναύλους να εντείνονται. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Η επανεκκίνηση των υδροπλάνων στην Ελλάδα είναι γεγονός, με την Hellenic Seaplanes να συνεχίζει τις πτήσεις της. Μετά την επιτυχημένη προσθαλάσσωση υδροπλάνου στο…
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες πρωτοστατούν στην πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας, παρά τις δυσκολίες και τις αβεβαιότητες που αυτή ενέχει. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 1.421…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ