
Το τελευταίο διάστημα καταγράφεται έντονη κινητικότητα στον σχεδιασμό και στην ανάπτυξη πλοίων για τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂). Η εντατικοποίηση της παγκόσμιας προσπάθειας περιορισμού των εκπομπών CO₂ αναδεικνύει ως κρίσιμο ζητούμενο την ύπαρξη πλοίων που μπορούν να μεταφέρουν με ασφάλεια μεγάλες ποσότητες LCO₂.
Σε αυτό το πλαίσιο, η HD Hyundai Heavy Industries (HHI) παρουσίασε στη φετινή διεθνή έκθεση Nor-Shipping 2025 τον νέο σχεδιασμό της για ένα πλοίο μεταφοράς LCO₂, χωρητικότητας 20.000 κ.μ. Το πλοίο έλαβε Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τον νηογνώμονα DNV, επιβεβαιώνοντας την ασφάλεια και την απόδοση των τεχνολογικών επιλογών που ενσωματώθηκαν.
Κομβικό στοιχείο της καινοτομίας είναι η μείωση του αριθμού των κύριων δεξαμενών φορτίου από τέσσερις σε τρεις. Ο σχεδιασμός αυτός έχει ως αποτέλεσμα την αντίστοιχη μείωση και στον αριθμό των επιμέρους δεξαμενών, γεγονός που επιφέρει πολλαπλά οφέλη. Το σύστημα διαχείρισης φορτίου απλοποιείται, μειώνοντας τις απαιτήσεις σε σωληνώσεις, εξοπλισμό και όργανα παρακολούθησης. Με επιπλέον πλεονέκτημα να διευκολύνονται οι εργασίες επιθεώρησης, συντήρησης και φόρτωσης.
Παράλληλα, ο ανασχεδιασμός συμβάλλει στη βελτίωση της διαχείρισης των αερίων εξάτμισης του φορτίου (Boil-Off Gas – BOG). Μεγαλύτερη χωρητικότητα ανά δεξαμενή σημαίνει και πιο σταθερές θερμοδυναμικές συνθήκες, οδηγώντας σε αποδοτικότερη ανάκτηση και αξιοποίηση του BOG. Αυτό ενισχύει την ενεργειακή αποδοτικότητα του συστήματος και μειώνει το συνολικό κόστος λειτουργίας του πλοίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ