
Το τελευταίο διάστημα καταγράφεται έντονη κινητικότητα στον σχεδιασμό και στην ανάπτυξη πλοίων για τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂). Η εντατικοποίηση της παγκόσμιας προσπάθειας περιορισμού των εκπομπών CO₂ αναδεικνύει ως κρίσιμο ζητούμενο την ύπαρξη πλοίων που μπορούν να μεταφέρουν με ασφάλεια μεγάλες ποσότητες LCO₂.
Σε αυτό το πλαίσιο, η HD Hyundai Heavy Industries (HHI) παρουσίασε στη φετινή διεθνή έκθεση Nor-Shipping 2025 τον νέο σχεδιασμό της για ένα πλοίο μεταφοράς LCO₂, χωρητικότητας 20.000 κ.μ. Το πλοίο έλαβε Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τον νηογνώμονα DNV, επιβεβαιώνοντας την ασφάλεια και την απόδοση των τεχνολογικών επιλογών που ενσωματώθηκαν.
Κομβικό στοιχείο της καινοτομίας είναι η μείωση του αριθμού των κύριων δεξαμενών φορτίου από τέσσερις σε τρεις. Ο σχεδιασμός αυτός έχει ως αποτέλεσμα την αντίστοιχη μείωση και στον αριθμό των επιμέρους δεξαμενών, γεγονός που επιφέρει πολλαπλά οφέλη. Το σύστημα διαχείρισης φορτίου απλοποιείται, μειώνοντας τις απαιτήσεις σε σωληνώσεις, εξοπλισμό και όργανα παρακολούθησης. Με επιπλέον πλεονέκτημα να διευκολύνονται οι εργασίες επιθεώρησης, συντήρησης και φόρτωσης.
Παράλληλα, ο ανασχεδιασμός συμβάλλει στη βελτίωση της διαχείρισης των αερίων εξάτμισης του φορτίου (Boil-Off Gas – BOG). Μεγαλύτερη χωρητικότητα ανά δεξαμενή σημαίνει και πιο σταθερές θερμοδυναμικές συνθήκες, οδηγώντας σε αποδοτικότερη ανάκτηση και αξιοποίηση του BOG. Αυτό ενισχύει την ενεργειακή αποδοτικότητα του συστήματος και μειώνει το συνολικό κόστος λειτουργίας του πλοίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγία κάνει ακόμα ένα βήμα προς την αποανθρακοποίηση στις θαλάσσιες μεταφορές, με τη συμφωνία της Brunvoll Mar-El και της Rødne Fjord Cruise για…
Τάσεις σταθερότητας εμφανίζει η ναυλαγορά των containerships, έπειτα από έντεκα διαδοχικές εβδομάδες πτώσης των spot ναύλων. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container Index (WCI) της…
Η ανάπτυξη πλήρως ηλεκτρικών υποθαλάσσιων συστημάτων παραγωγής είναι καίριας σημασίας, καθώς μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τις ανάγκες σε εξοπλισμό στην επιφάνεια. Παράλληλα ανοίγει…
Η βραζιλιάνικος κολοσσός εξόρυξης μεταλλευμάτων Vale, εξήγγειλε στις 4 Σεπτεμβρίου ότι θα επενδύσει $12,3 δις. στις μεταλλευτικές της δραστηριότητες στην πολιτεία Minas Gerais μέχρι…
Η Τουρκία αναμένεται να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή ημιαγωγών, με στόχο να μειώσει την εξάρτησή της από τεχνολογίες τρίτων χωρών. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Μια διακήρυξη-ορόσημο, με στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών, υιοθετήθηκε πρόσφατα σε συνέδριο που διοργάνωσε η κυβέρνηση των Φιλιππίνων στη Μανίλα. Η Διακήρυξη…
Καθώς η παγκόσμια αγορά σιδηρομεταλλεύματος εξακολουθεί να διανύει περίοδο αβεβαιότητας, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal εστιάζει στις τελευταίες εξελίξεις και στον αντίκτυπό τους στην…
Ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο με κινεζική υπογραφή βρίσκεται προ των πυλών για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ειδικότερα, μια κινεζική διαχειρίστρια εταιρεία πρόκειται να «εγκαινιάσει» την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ