
Το τελευταίο διάστημα καταγράφεται έντονη κινητικότητα στον σχεδιασμό και στην ανάπτυξη πλοίων για τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂). Η εντατικοποίηση της παγκόσμιας προσπάθειας περιορισμού των εκπομπών CO₂ αναδεικνύει ως κρίσιμο ζητούμενο την ύπαρξη πλοίων που μπορούν να μεταφέρουν με ασφάλεια μεγάλες ποσότητες LCO₂.
Σε αυτό το πλαίσιο, η HD Hyundai Heavy Industries (HHI) παρουσίασε στη φετινή διεθνή έκθεση Nor-Shipping 2025 τον νέο σχεδιασμό της για ένα πλοίο μεταφοράς LCO₂, χωρητικότητας 20.000 κ.μ. Το πλοίο έλαβε Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τον νηογνώμονα DNV, επιβεβαιώνοντας την ασφάλεια και την απόδοση των τεχνολογικών επιλογών που ενσωματώθηκαν.
Κομβικό στοιχείο της καινοτομίας είναι η μείωση του αριθμού των κύριων δεξαμενών φορτίου από τέσσερις σε τρεις. Ο σχεδιασμός αυτός έχει ως αποτέλεσμα την αντίστοιχη μείωση και στον αριθμό των επιμέρους δεξαμενών, γεγονός που επιφέρει πολλαπλά οφέλη. Το σύστημα διαχείρισης φορτίου απλοποιείται, μειώνοντας τις απαιτήσεις σε σωληνώσεις, εξοπλισμό και όργανα παρακολούθησης. Με επιπλέον πλεονέκτημα να διευκολύνονται οι εργασίες επιθεώρησης, συντήρησης και φόρτωσης.
Παράλληλα, ο ανασχεδιασμός συμβάλλει στη βελτίωση της διαχείρισης των αερίων εξάτμισης του φορτίου (Boil-Off Gas – BOG). Μεγαλύτερη χωρητικότητα ανά δεξαμενή σημαίνει και πιο σταθερές θερμοδυναμικές συνθήκες, οδηγώντας σε αποδοτικότερη ανάκτηση και αξιοποίηση του BOG. Αυτό ενισχύει την ενεργειακή αποδοτικότητα του συστήματος και μειώνει το συνολικό κόστος λειτουργίας του πλοίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ