
Στις πολιτικές της ΕΕ που θα διαμορφώσουν ένα ασφαλές και ανταγωνιστικό περιβάλλον για τη ναυτιλία αναφέρθηκε εκτενώς ο Ευρωπαίος Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, κ. Απόστολος Τζιτζικώστας στη Ναυτιλιακή Σύνοδο Κορυφής που διοργανώθηκε στην Αθήνα την Τετάρτη 11 Ιουνίου.
«Στην Ελλάδα η ναυτιλία δεν είναι απλώς μια βιομηχανία, αλλά μέρος της ψυχής μας», σημείωσε αρχικά ο κ. Τζιτζικώστας και συμπλήρωσε ότι οι κίνδυνοι για την ασφάλεια, οι γεωπολιτικές εντάσεις, οι περιβαλλοντικές πιέσεις και ο διεθνής ανταγωνισμός αναδιαμορφώνουν τη ναυτιλία και η συνεργασία, το μακροπρόθεσμο όραμα και η αποφασιστική δράση αποτελούν τα εχέγγυα προκειμένου η βιομηχανία να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις.
Οι θαλάσσιες μεταφορές ως πυλώνας για την ασφάλεια της Ευρώπης
«Ο ναυτιλιακός τομέας χρειάζεται μακροπρόθεσμες και διορατικές στρατηγικές. Οι θαλάσσιες μεταφορές διαδραματίζουν σημαίνοντα ρόλο για την ασφάλεια της Ευρώπης. Θέλω να είμαι σαφής. Δεν ζητάμε από τη ναυτιλιακή βιομηχανία να επωμιστεί μόνη της το βάρος. Οι στρατηγικές που θα ακολουθηθούν θα πρέπει να είναι σε συνεργασία με τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, με τους χρηματοδότες και του stakeholders στα logistics […] Η ασφάλεια των αλυσίδων εφοδιασμού δεν έχει να κάνει απλά με την επιχειρησιακή συνέχεια αλλά και με την προστασία της οικονομικής μας κυριαρχίας και των εμπορικών μας συμφερόντων».
«Οι δασμοί είναι φόροι που πλήττουν τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές»
Ο κ. Τζιτζικώστας ανέφερε ότι θέση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι ότι οι δασμοί ουσιαστικά αποτελούν φόρους με αρνητικές επιδράσεις για τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές. «Η θέση μας είναι ξεκάθαρη. Η ΕΕ θα αναζητά πάντα λύσεις μετά από διαπραγματεύσεις, διασφαλίζοντας παράλληλα τα οικονομικά μας συμφέροντα, προστατεύοντας τους εργαζομένους, τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές.
«Σταθερό κανονιστικό πλαίσιο για την αποανθρακοποίηση»
Η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας σε επίπεδο ΕΕ θα επιτευχθεί μέσω λύσεων που θα παρέχονται από όλο το οικοσύστημα. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσθεσε ο κ. Τζιτζικώστας, οι Βρυξέλλες έχουν αναπτύξει ένα σταθερό κανονιστικό πλαίσιο (π.χ. ETS, FuelEU Maritime) για επενδύσεις στρατηγικής σημασίας. «Ωστόσο, αυτή τη μετάβαση θα επιτευχθεί με ισχυρή χρηματοοικονομική υποστήριξη. […] Τα έσοδα του ETS θα πρέπει όλα να επιστρέψουν στη βιομηχανία». Ο Ευρωπαίος Επίτροπος για τις Μεταφορές επανέλαβε ότι στο επερχόμενο EU Industrial Maritime Strategy θα προστεθεί και μια στρατηγική αποκλειστικά για τη ναυτιλία. Υπό το πρίσμα αυτό, απευθυνόμενος στους εκπροσώπους των θεσμικών φορέων της παγκόσμιας ναυτιλίας που είχαν δώσει το «παρών» στη Σύνοδο τόνισε ότι: «θέλω να ξέρετε ότι θα έχετε μια θέση στο τραπέζι».
Η εκπαίδευση σε πρώτο πλάνο
Παράλληλα, ο κ. Τζιτζικώστας υπογράμμισε την ανάγκη η ναυτική και η ναυτιλιακή εκπαίδευση να προσαρμοστεί κατάλληλα στις απαιτήσεις της πράσινης και ψηφιακής μετάβασης του κλάδου. «Η εκπαίδευση θα αποτελέσει πυλώνα του EU Industrial Maritime Strategy που προετοιμάζουμε».
«Να υιοθετηθούν οι αποφάσεις του ΙΜΟ για την ανταγωνιστικότητα του κλάδου»
Ακόμη, χαιρέτησε τη συμφωνία που επετεύχθη στον ΙΜΟ τον περασμένο Απρίλιο χαρακτηρίζοντάς την ως «ορόσημο» για το μέλλον της ναυτιλίας η οποία αποδεικνύει και τη δέσμευση του κλάδου για την αποανθρακοποίηση. Ο κ. Τζιτζικώστας τάχθηκε υπέρ της υιοθέτησης των αποφάσεων τον ερχόμενο Οκτώβριο με στόχο την επίτευξη ενός ισότιμου πεδίου ανταγωνισμού που θα συμβάλλει στην ανταγωνιστικότητα και στην ανάπτυξη του κλάδου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ