
Στις πολιτικές της ΕΕ που θα διαμορφώσουν ένα ασφαλές και ανταγωνιστικό περιβάλλον για τη ναυτιλία αναφέρθηκε εκτενώς ο Ευρωπαίος Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, κ. Απόστολος Τζιτζικώστας στη Ναυτιλιακή Σύνοδο Κορυφής που διοργανώθηκε στην Αθήνα την Τετάρτη 11 Ιουνίου.
«Στην Ελλάδα η ναυτιλία δεν είναι απλώς μια βιομηχανία, αλλά μέρος της ψυχής μας», σημείωσε αρχικά ο κ. Τζιτζικώστας και συμπλήρωσε ότι οι κίνδυνοι για την ασφάλεια, οι γεωπολιτικές εντάσεις, οι περιβαλλοντικές πιέσεις και ο διεθνής ανταγωνισμός αναδιαμορφώνουν τη ναυτιλία και η συνεργασία, το μακροπρόθεσμο όραμα και η αποφασιστική δράση αποτελούν τα εχέγγυα προκειμένου η βιομηχανία να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις.
Οι θαλάσσιες μεταφορές ως πυλώνας για την ασφάλεια της Ευρώπης
«Ο ναυτιλιακός τομέας χρειάζεται μακροπρόθεσμες και διορατικές στρατηγικές. Οι θαλάσσιες μεταφορές διαδραματίζουν σημαίνοντα ρόλο για την ασφάλεια της Ευρώπης. Θέλω να είμαι σαφής. Δεν ζητάμε από τη ναυτιλιακή βιομηχανία να επωμιστεί μόνη της το βάρος. Οι στρατηγικές που θα ακολουθηθούν θα πρέπει να είναι σε συνεργασία με τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, με τους χρηματοδότες και του stakeholders στα logistics […] Η ασφάλεια των αλυσίδων εφοδιασμού δεν έχει να κάνει απλά με την επιχειρησιακή συνέχεια αλλά και με την προστασία της οικονομικής μας κυριαρχίας και των εμπορικών μας συμφερόντων».
«Οι δασμοί είναι φόροι που πλήττουν τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές»
Ο κ. Τζιτζικώστας ανέφερε ότι θέση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι ότι οι δασμοί ουσιαστικά αποτελούν φόρους με αρνητικές επιδράσεις για τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές. «Η θέση μας είναι ξεκάθαρη. Η ΕΕ θα αναζητά πάντα λύσεις μετά από διαπραγματεύσεις, διασφαλίζοντας παράλληλα τα οικονομικά μας συμφέροντα, προστατεύοντας τους εργαζομένους, τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές.
«Σταθερό κανονιστικό πλαίσιο για την αποανθρακοποίηση»
Η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας σε επίπεδο ΕΕ θα επιτευχθεί μέσω λύσεων που θα παρέχονται από όλο το οικοσύστημα. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσθεσε ο κ. Τζιτζικώστας, οι Βρυξέλλες έχουν αναπτύξει ένα σταθερό κανονιστικό πλαίσιο (π.χ. ETS, FuelEU Maritime) για επενδύσεις στρατηγικής σημασίας. «Ωστόσο, αυτή τη μετάβαση θα επιτευχθεί με ισχυρή χρηματοοικονομική υποστήριξη. […] Τα έσοδα του ETS θα πρέπει όλα να επιστρέψουν στη βιομηχανία». Ο Ευρωπαίος Επίτροπος για τις Μεταφορές επανέλαβε ότι στο επερχόμενο EU Industrial Maritime Strategy θα προστεθεί και μια στρατηγική αποκλειστικά για τη ναυτιλία. Υπό το πρίσμα αυτό, απευθυνόμενος στους εκπροσώπους των θεσμικών φορέων της παγκόσμιας ναυτιλίας που είχαν δώσει το «παρών» στη Σύνοδο τόνισε ότι: «θέλω να ξέρετε ότι θα έχετε μια θέση στο τραπέζι».
Η εκπαίδευση σε πρώτο πλάνο
Παράλληλα, ο κ. Τζιτζικώστας υπογράμμισε την ανάγκη η ναυτική και η ναυτιλιακή εκπαίδευση να προσαρμοστεί κατάλληλα στις απαιτήσεις της πράσινης και ψηφιακής μετάβασης του κλάδου. «Η εκπαίδευση θα αποτελέσει πυλώνα του EU Industrial Maritime Strategy που προετοιμάζουμε».
«Να υιοθετηθούν οι αποφάσεις του ΙΜΟ για την ανταγωνιστικότητα του κλάδου»
Ακόμη, χαιρέτησε τη συμφωνία που επετεύχθη στον ΙΜΟ τον περασμένο Απρίλιο χαρακτηρίζοντάς την ως «ορόσημο» για το μέλλον της ναυτιλίας η οποία αποδεικνύει και τη δέσμευση του κλάδου για την αποανθρακοποίηση. Ο κ. Τζιτζικώστας τάχθηκε υπέρ της υιοθέτησης των αποφάσεων τον ερχόμενο Οκτώβριο με στόχο την επίτευξη ενός ισότιμου πεδίου ανταγωνισμού που θα συμβάλλει στην ανταγωνιστικότητα και στην ανάπτυξη του κλάδου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The Panama Maritime Authority (PMA), through the Directorate General of Merchant Marine (DGMM), held a roundtable with the International Association of Recognized Organizations (IARO)…
Στην Αφρική «απλώνει δίχτυα» ο ενεργειακός κολοσσός QatarEnergy, ο οποίος «καλοβλέπει» τους υδρογονάνθρακες στα ανοικτά της Δημοκρατίας του Κονγκό. Σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα…
Νέα έρευνα του ITF αποκάλυψε συστημικούς κινδύνους για την υγεία και την ασφάλεια σε ολόκληρο τον παγκόσμιο σιδηροδρομικό τομέα, με την υποστελέχωση και τις…
Το πιστοποιητικό κλάσης από τον ABS στο «Saildrone Surveyor» σηματοδοτεί μια σημαντική καμπή στην εξέλιξη των μη επανδρωμένων θαλάσσιων τεχνολογιών. Πρόκειται για το μεγαλύτερο…
Η Höegh Autoliners προχώρησε σε μια παραγγελία για τους πρώτους κινητήρες καύσης αμμωνίας που θα τοποθετηθούν σε πλοία τύπου Aurora-class Pure Car/Truck Carriers (PCTCs).…
Η αξιοποίηση ευρωπαϊκών πόρων για την ενίσχυση στρατηγικών λιμενικών υποδομών φαίνεται να βρίσκεται στο επίκεντρο του σχεδιασμού της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου πλοίων εναλλακτικών καυσίμων της CMA CGM, με τα «φώτα» να στρέφονται αυτή τη φορά στη μεθανόλη.…
Η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) ανακοίνωσε τη Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου, ότι πραγματοποιήθηκε η τελετή κοπής ελάσματος ενός πλοίου μεταφοράς πετροχημικών,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ