
Ενθαρρυντική πρόοδο σε ό,τι αφορά την ασφάλεια των bulk carriers, με τις απώλειες πλοίων και ανθρώπινων ζωών να μειώνονται την τελευταία δεκαετία, καταγράφει η INTERCARGO στην έκθεση Bulk Carrier Casualty Report 2025.
Ωστόσο, όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται στην ανακοίνωση, σοβαρές απειλές για τη ναυτική ασφάλεια το 2024 απαιτούν άμεση διεθνή δράση για την προστασία των ναυτικών και την ελευθερία της ναυσιπλοΐας.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έκθεσης, μεταξύ 2015 και 2024 καταγράφηκαν 20 απώλειες bulk carriers (χωρητικότητας μεγαλύτερης των 10.000 dwt), με αποτέλεσμα 89 ναυτικοί να χάσουν τη ζωή τους. Οι προσαράξεις παραμένουν η κορυφαία αιτία απωλειών bulk carriers, υπεύθυνες για το 45% των περιστατικών, ενώ η υγροποίηση φορτίου συνεχίζει να αποτελεί τον μεγαλύτερο κίνδυνο για τις απώλειες ζωών. Λόγω της υγροποίησης φορτίου, χάθηκαν 55 ανθρώπινες ζωές ή το 60% των συνολικών απωλειών.
Το 2024 σημαδεύτηκε από τρεις ξεχωριστές επιθέσεις σε πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου στην Ερυθρά Θάλασσα –«Rubymar», «True Confidence» και «Tutor»‒ με τη συμμετοχή πυραύλων, μη επανδρωμένων αεροσκαφών και μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας. Τα περιστατικά αυτά, τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα τον θάνατο τεσσάρων ναυτικών, καταγράφονται χωριστά από τη στατιστική ανάλυση, αλλά υπογραμμίζουν τους κινδύνους στη θάλασσα.
Ο κ. Γιάννης Ξυλάς, Πρόεδρος της INTERCARGO, σχολίασε: «Ο τομέας των bulk carriers θα πρέπει να είναι υπερήφανος για τις βελτιωμένες επιδόσεις στον τομέα της ασφάλειας που αντικατοπτρίζονται στη φετινή έκθεση. Όμως, οι απαράδεκτες επιθέσεις σε εμπορικά πλοία το 2024 μας υπενθύμισαν ότι η ασφάλεια σήμερα εκτείνεται πέρα από τη ναυτοσύνη και τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς ‒ πρόκειται βασικά για την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Οι ναυτικοί δεν πρέπει ποτέ να τίθενται σε κίνδυνο επειδή απλώς κάνουν τη δουλειά τους».
Η έκθεση δείχνει επίσης ότι οι απώλειες των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου είναι πλέον κατά μέσο όρο μόλις δύο ετησίως, με αξιοσημείωτη μείωση του μέσου όρου των θανάτων. Η συγκεκριμένη πρόοδος αποδίδεται στη βελτίωση του σχεδιασμού των πλοίων, στην καλύτερη εκπαίδευση των πληρωμάτων και σε ισχυρότερα κανονιστικά πλαίσια. Παρ’ όλα αυτά, η INTERCARGO τονίζει ότι εξακολουθούν να υφίστανται σημαντικοί κίνδυνοι, ιδίως εκείνοι που σχετίζονται με ακατάλληλα δηλωμένα φορτία, αστοχίες στη ναυσιπλοΐα και καθυστερήσεις στην υποβολή εκθέσεων διερεύνησης ατυχημάτων από τα κράτη σημαίας.
Με περισσότερα από 12.500 bulk carriers να επιχειρούν παγκοσμίως και με τη ζήτηση για το εμπόριο ξηρού φορτίου να συνεχίζει να αυξάνεται, η INTERCARGO επαναλαμβάνει την έκκλησή της για συλλογική δέσμευση του κλάδου για την επίτευξη μηδενικών απωλειών ζωών.
Μπορείτε να διαβάσετε την έκθεση εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Davie Defense Inc. εξήγγειλε τα σχέδια για την ανακαίνιση του ιστορικού ναυπηγείου Gulf Copper στο Galveston του Τέξας, ύψους $1 δισ., με στόχο…
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ