
Οι πρόσφατα ανακοινωθείσες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+ φαίνεται πως δεν μεταφράζονται σε αυξήσεις των εξαγωγών από κύριες πετρελαιοπαραγωγούς χώρες.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι εξαγωγές αργού από τη Σαουδική Αραβία μειώθηκαν ελαφρώς τον Μάιο (5,97 εκατ. βαρέλια/ημέρα) σε σύγκριση με τον Απρίλιο (6,1 εκατ. βαρέλια/ημέρα), σύμφωνα με τη Vortexa. Η μείωση μπορεί να οφείλεται στην υψηλότερη εγχώρια κατανάλωση αργού για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, σε καθυστερημένη αντίδραση στην αυξημένη παραγωγή ή στη δημιουργία τοπικών αποθεμάτων.
Παράλληλα, οι διά θαλάσσης εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας δεν κινήθηκαν στο ίδιο μήκος κύματος με την αύξηση της παραγωγής και, ως εκ τούτου, υποχώρησαν από τα 4,92 εκατ. βαρέλια/ημέρα τον Απρίλιο σε 4,68 εκατ. βαρέλια/ημέρα τον Μάιο.
Ενδεχόμενες αυξήσεις στις εξαγωγές πετρελαίου της Μέσης Ανατολής θα ωφελούσαν τη ζήτηση για VLCCs, δεδομένου ότι η ευρύτερη περιοχή Μέσης Ανατολής/Ερυθράς Θάλασσας αντιπροσωπεύει περίπου το 60-80% των φορτώσεων VLCCs.
Οι εξαγωγές πετρελαίου με VLCCs από τη Μέση Ανατολή μειώθηκαν κατά 7% τον Μάιο σε σχέση με τον Απρίλιο. Αξιοσημείωτες μηνιαίες μειώσεις προήλθαν από το Ιράν (-21%), το Ιράκ (-7%) και τη Σαουδική Αραβία (-5%). Ο όγκος του πετρελαίου που μεταφέρθηκε με VLCCs τον περασμένο μήνα ήταν μειωμένος κατά 3% σε σχέση με τον Απρίλιο, αλλά εξακολουθεί να είναι αυξημένος κατά 5% σε σχέση με τον περασμένο Δεκέμβριο.
Πάντως, οι συνθήκες προσφοράς και ζήτησης φαίνεται ότι θα ευνοήσουν τα VLCCs. Από τη μία, χάρη κυρίως στις αμερικανικές κυρώσεις στο θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου του Ιράν, ο λειτουργικός στόλος των VLCCs (χωρίς κυρώσεις, χωρίς να χρησιμεύουν ως πλωτές αποθήκες και όχι σε δεξαμενισμό) μειώθηκε κατά 12% από τις αρχές του έτους. Από την πλευρά της ζήτησης, τα μέλη του OPEC+ διαφαίνεται ότι θα συνεχίσουν την πολιτική αύξησης της παραγωγής και τον Αύγουστο. Υπενθυμίζεται ότι τα οκτώ μέλη του OPEC+ συμφώνησαν στις 31 Μαΐου σε αύξηση της παραγωγής πετρελαίου κατά 411.000 βαρέλια/ημέρα τον Ιούλιο. Αν υποθέσουμε ότι οι εν λόγω αυξήσεις πυροδοτήσουν και άνοδο των εξαγωγών, τα VLCCs μπορούν να αξιοποιήσουν το momentum και να δουν τους ναύλους τους να ενισχύονται.
Πηγή: Braemar
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε πλήρη επαναφορά της λειτουργίας του λιμανιού της Ραφήνας προχώρησαν οι αρχές, καθώς σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, οι κατάπλοι των επιβατηγών-οχηματαγωγών…
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει ήδη σοβαρά προβλήματα. Η Αστυνομία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ