
Οι πρόσφατα ανακοινωθείσες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+ φαίνεται πως δεν μεταφράζονται σε αυξήσεις των εξαγωγών από κύριες πετρελαιοπαραγωγούς χώρες.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι εξαγωγές αργού από τη Σαουδική Αραβία μειώθηκαν ελαφρώς τον Μάιο (5,97 εκατ. βαρέλια/ημέρα) σε σύγκριση με τον Απρίλιο (6,1 εκατ. βαρέλια/ημέρα), σύμφωνα με τη Vortexa. Η μείωση μπορεί να οφείλεται στην υψηλότερη εγχώρια κατανάλωση αργού για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, σε καθυστερημένη αντίδραση στην αυξημένη παραγωγή ή στη δημιουργία τοπικών αποθεμάτων.
Παράλληλα, οι διά θαλάσσης εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας δεν κινήθηκαν στο ίδιο μήκος κύματος με την αύξηση της παραγωγής και, ως εκ τούτου, υποχώρησαν από τα 4,92 εκατ. βαρέλια/ημέρα τον Απρίλιο σε 4,68 εκατ. βαρέλια/ημέρα τον Μάιο.
Ενδεχόμενες αυξήσεις στις εξαγωγές πετρελαίου της Μέσης Ανατολής θα ωφελούσαν τη ζήτηση για VLCCs, δεδομένου ότι η ευρύτερη περιοχή Μέσης Ανατολής/Ερυθράς Θάλασσας αντιπροσωπεύει περίπου το 60-80% των φορτώσεων VLCCs.
Οι εξαγωγές πετρελαίου με VLCCs από τη Μέση Ανατολή μειώθηκαν κατά 7% τον Μάιο σε σχέση με τον Απρίλιο. Αξιοσημείωτες μηνιαίες μειώσεις προήλθαν από το Ιράν (-21%), το Ιράκ (-7%) και τη Σαουδική Αραβία (-5%). Ο όγκος του πετρελαίου που μεταφέρθηκε με VLCCs τον περασμένο μήνα ήταν μειωμένος κατά 3% σε σχέση με τον Απρίλιο, αλλά εξακολουθεί να είναι αυξημένος κατά 5% σε σχέση με τον περασμένο Δεκέμβριο.
Πάντως, οι συνθήκες προσφοράς και ζήτησης φαίνεται ότι θα ευνοήσουν τα VLCCs. Από τη μία, χάρη κυρίως στις αμερικανικές κυρώσεις στο θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου του Ιράν, ο λειτουργικός στόλος των VLCCs (χωρίς κυρώσεις, χωρίς να χρησιμεύουν ως πλωτές αποθήκες και όχι σε δεξαμενισμό) μειώθηκε κατά 12% από τις αρχές του έτους. Από την πλευρά της ζήτησης, τα μέλη του OPEC+ διαφαίνεται ότι θα συνεχίσουν την πολιτική αύξησης της παραγωγής και τον Αύγουστο. Υπενθυμίζεται ότι τα οκτώ μέλη του OPEC+ συμφώνησαν στις 31 Μαΐου σε αύξηση της παραγωγής πετρελαίου κατά 411.000 βαρέλια/ημέρα τον Ιούλιο. Αν υποθέσουμε ότι οι εν λόγω αυξήσεις πυροδοτήσουν και άνοδο των εξαγωγών, τα VLCCs μπορούν να αξιοποιήσουν το momentum και να δουν τους ναύλους τους να ενισχύονται.
Πηγή: Braemar
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την υπογραφή συμφωνίας με την Nihon Shipyard Co., Ltd. (Imabari Shipbuilding Co., Ltd.), για την κατασκευή ενός νέου φορτηγού πλοίου,…
O Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της συναλλαγής μεταβίβασης του 10%, του μετοχικού κεφαλαίου της «Νέα Αττική Οδός Παραχώρηση Μ.Α.Ε.», στην εταιρεία Latsco…
Με τους επτά όρους που θα διασφαλίζουν μια βιώσιμη ανάπτυξη προς όφελος της τοπικής κοινωνίας, εισέρχεται τις επόμενες εβδομάδες, στην επόμενη φάση η διαγωνιστική…
Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., κορυφαίος πάροχος λύσεων αυτοματισμού για τη ναυτιλιακή και βιομηχανική αγορά, ανακοινώνει με χαρά τη συνεργασία της με…
Την Πέμπτη 6 Ιουνίου 2025, ο Πρόεδρος, Χαράλαμπος Σημαντώνης, καθώς και το ΔΣ της Ένωσης Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ), παρέθεσαν γεύμα εργασίας στον Αρχηγό…
Φιλανθρωπική αποστολή στη Γάζα Oι ακτιβιστές που επέβαιναν στο ιστιοφόρο Madleen, μεταφέρθηκαν στο αεροδρόμιο του Τελ Αβίβ ενόψει των επαναπατρισμών τους, ανακοίνωσε την Τρίτη…
Ακάθεκτη προελαύνει η CMA CGM σε ό,τι αφορά την επέκταση του δικτύου της, με τον γαλλικό κολοσσό logistics να προχωρά σε συμφωνία για επενδύσεις…
«Η Ελλάδα είναι ένα σπουδαίο ναυτικό έθνος με τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στον κόσμο και χιλιάδες νησιά και έχει μια από τις μεγαλύτερες ακτογραμμές,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ