
Οι πρόσφατα ανακοινωθείσες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+ φαίνεται πως δεν μεταφράζονται σε αυξήσεις των εξαγωγών από κύριες πετρελαιοπαραγωγούς χώρες.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι εξαγωγές αργού από τη Σαουδική Αραβία μειώθηκαν ελαφρώς τον Μάιο (5,97 εκατ. βαρέλια/ημέρα) σε σύγκριση με τον Απρίλιο (6,1 εκατ. βαρέλια/ημέρα), σύμφωνα με τη Vortexa. Η μείωση μπορεί να οφείλεται στην υψηλότερη εγχώρια κατανάλωση αργού για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, σε καθυστερημένη αντίδραση στην αυξημένη παραγωγή ή στη δημιουργία τοπικών αποθεμάτων.
Παράλληλα, οι διά θαλάσσης εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας δεν κινήθηκαν στο ίδιο μήκος κύματος με την αύξηση της παραγωγής και, ως εκ τούτου, υποχώρησαν από τα 4,92 εκατ. βαρέλια/ημέρα τον Απρίλιο σε 4,68 εκατ. βαρέλια/ημέρα τον Μάιο.
Ενδεχόμενες αυξήσεις στις εξαγωγές πετρελαίου της Μέσης Ανατολής θα ωφελούσαν τη ζήτηση για VLCCs, δεδομένου ότι η ευρύτερη περιοχή Μέσης Ανατολής/Ερυθράς Θάλασσας αντιπροσωπεύει περίπου το 60-80% των φορτώσεων VLCCs.
Οι εξαγωγές πετρελαίου με VLCCs από τη Μέση Ανατολή μειώθηκαν κατά 7% τον Μάιο σε σχέση με τον Απρίλιο. Αξιοσημείωτες μηνιαίες μειώσεις προήλθαν από το Ιράν (-21%), το Ιράκ (-7%) και τη Σαουδική Αραβία (-5%). Ο όγκος του πετρελαίου που μεταφέρθηκε με VLCCs τον περασμένο μήνα ήταν μειωμένος κατά 3% σε σχέση με τον Απρίλιο, αλλά εξακολουθεί να είναι αυξημένος κατά 5% σε σχέση με τον περασμένο Δεκέμβριο.
Πάντως, οι συνθήκες προσφοράς και ζήτησης φαίνεται ότι θα ευνοήσουν τα VLCCs. Από τη μία, χάρη κυρίως στις αμερικανικές κυρώσεις στο θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου του Ιράν, ο λειτουργικός στόλος των VLCCs (χωρίς κυρώσεις, χωρίς να χρησιμεύουν ως πλωτές αποθήκες και όχι σε δεξαμενισμό) μειώθηκε κατά 12% από τις αρχές του έτους. Από την πλευρά της ζήτησης, τα μέλη του OPEC+ διαφαίνεται ότι θα συνεχίσουν την πολιτική αύξησης της παραγωγής και τον Αύγουστο. Υπενθυμίζεται ότι τα οκτώ μέλη του OPEC+ συμφώνησαν στις 31 Μαΐου σε αύξηση της παραγωγής πετρελαίου κατά 411.000 βαρέλια/ημέρα τον Ιούλιο. Αν υποθέσουμε ότι οι εν λόγω αυξήσεις πυροδοτήσουν και άνοδο των εξαγωγών, τα VLCCs μπορούν να αξιοποιήσουν το momentum και να δουν τους ναύλους τους να ενισχύονται.
Πηγή: Braemar
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, σήμερα Τρίτη 5 Αυγούστου 2025, τοιχοκολλήθηκαν στα καταστήματα του Υπουργείου (Ακτή Βασιλειάδη Πύλη Ε1-Ε2 εντός…
Οι Βρυξέλλες ανακοίνωσαν, την Τρίτη 5 Αυγούστου, ότι αναστέλλουν τα αντίμετρα στους τελωνειακούς δασμούς του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, στον απόηχο της εμπορικής συμφωνίας…
Μία ριζοσπαστική απόφαση, που «φωτογραφίζει» τα πλοία του «σκιώδους στόλου», έλαβε πρόσφατα το Νηολόγιο του Παναμά. Συγκεκριμένα, το Νηολόγιο του Παναμά ανακοίνωσε, ότι εφεξής…
Η Ιαπωνία κατέγραψε, την Τρίτη 5 Αυγούστου, την υψηλότερη θερμοκρασία στην ιστορία της, με το υδράργυρο να «σκαρφαλώνει» στους 41,8 ℃, και την κυβέρνηση…
Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025, στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών στο κέντρο της Αθήνας, έλαβε χώρα η 17η τελετή απονομής των Βραβείων Ευκράντη. Σημειώνεται…
H Seaspan ανακοίνωσε τη συνεργασία της με τρία ακόμα ναυπηγεία για την κατασκευή ice-breakers που θα ενταχθούν στον στόλο της ακτοφυλακής των ΗΠΑ. Ειδικότερα,…
Καθώς η παραγωγή πετρελαίου του Μεξικού αντιμετωπίζει σκοπέλους και η ενεργειακή βιομηχανία της Βενεζουέλας υπόκειται σε κυρώσεις από την Ουάσιγκτον, τα αμερικανικά διυλιστήρια της…
Η ινδική Adani Enterprises, η ναυαρχίδα του ομίλου Adani, κατέγραψε πτώση των κερδών της το πρώτο τρίμηνο του οικονομικού έτους, σύμφωνα με ανακοίνωση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ