
Οι πρόσφατα ανακοινωθείσες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+ φαίνεται πως δεν μεταφράζονται σε αυξήσεις των εξαγωγών από κύριες πετρελαιοπαραγωγούς χώρες.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι εξαγωγές αργού από τη Σαουδική Αραβία μειώθηκαν ελαφρώς τον Μάιο (5,97 εκατ. βαρέλια/ημέρα) σε σύγκριση με τον Απρίλιο (6,1 εκατ. βαρέλια/ημέρα), σύμφωνα με τη Vortexa. Η μείωση μπορεί να οφείλεται στην υψηλότερη εγχώρια κατανάλωση αργού για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, σε καθυστερημένη αντίδραση στην αυξημένη παραγωγή ή στη δημιουργία τοπικών αποθεμάτων.
Παράλληλα, οι διά θαλάσσης εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας δεν κινήθηκαν στο ίδιο μήκος κύματος με την αύξηση της παραγωγής και, ως εκ τούτου, υποχώρησαν από τα 4,92 εκατ. βαρέλια/ημέρα τον Απρίλιο σε 4,68 εκατ. βαρέλια/ημέρα τον Μάιο.
Ενδεχόμενες αυξήσεις στις εξαγωγές πετρελαίου της Μέσης Ανατολής θα ωφελούσαν τη ζήτηση για VLCCs, δεδομένου ότι η ευρύτερη περιοχή Μέσης Ανατολής/Ερυθράς Θάλασσας αντιπροσωπεύει περίπου το 60-80% των φορτώσεων VLCCs.
Οι εξαγωγές πετρελαίου με VLCCs από τη Μέση Ανατολή μειώθηκαν κατά 7% τον Μάιο σε σχέση με τον Απρίλιο. Αξιοσημείωτες μηνιαίες μειώσεις προήλθαν από το Ιράν (-21%), το Ιράκ (-7%) και τη Σαουδική Αραβία (-5%). Ο όγκος του πετρελαίου που μεταφέρθηκε με VLCCs τον περασμένο μήνα ήταν μειωμένος κατά 3% σε σχέση με τον Απρίλιο, αλλά εξακολουθεί να είναι αυξημένος κατά 5% σε σχέση με τον περασμένο Δεκέμβριο.
Πάντως, οι συνθήκες προσφοράς και ζήτησης φαίνεται ότι θα ευνοήσουν τα VLCCs. Από τη μία, χάρη κυρίως στις αμερικανικές κυρώσεις στο θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου του Ιράν, ο λειτουργικός στόλος των VLCCs (χωρίς κυρώσεις, χωρίς να χρησιμεύουν ως πλωτές αποθήκες και όχι σε δεξαμενισμό) μειώθηκε κατά 12% από τις αρχές του έτους. Από την πλευρά της ζήτησης, τα μέλη του OPEC+ διαφαίνεται ότι θα συνεχίσουν την πολιτική αύξησης της παραγωγής και τον Αύγουστο. Υπενθυμίζεται ότι τα οκτώ μέλη του OPEC+ συμφώνησαν στις 31 Μαΐου σε αύξηση της παραγωγής πετρελαίου κατά 411.000 βαρέλια/ημέρα τον Ιούλιο. Αν υποθέσουμε ότι οι εν λόγω αυξήσεις πυροδοτήσουν και άνοδο των εξαγωγών, τα VLCCs μπορούν να αξιοποιήσουν το momentum και να δουν τους ναύλους τους να ενισχύονται.
Πηγή: Braemar
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025, στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών στο κέντρο της Αθήνας, έλαβε χώρα η 17η τελετή απονομής των Βραβείων Ευκράντη. Σημειώνεται…
Επιπλέον $75 εκατ. άντλησε η Contships Logistics Corp., συμφερόντων του κ. Νικόλα Πατέρα με την έκδοση συμπληρωματικού ομολόγου επί του υφιστάμενου συνδεδεμένου με δείκτες…
H Αδελφότης Υδραίων Αθηνών (www.aya.com.gr) διοργανώνει κάθε Σεπτέμβριο με μεγάλη επιτυχία, στο ιστορικό νησί της Ύδρας, το «Ναυτιλιακό Συνέδριο Ύδρας». Αυτή την χρονιά το…
The Panama Maritime Authority (PMA), through the Directorate General of Merchant Marine (DGMM), held a roundtable with the International Association of Recognized Organizations (IARO)…
Στην Αφρική «απλώνει δίχτυα» ο ενεργειακός κολοσσός QatarEnergy, ο οποίος «καλοβλέπει» τους υδρογονάνθρακες στα ανοικτά της Δημοκρατίας του Κονγκό. Σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα…
Νέα έρευνα του ITF αποκάλυψε συστημικούς κινδύνους για την υγεία και την ασφάλεια σε ολόκληρο τον παγκόσμιο σιδηροδρομικό τομέα, με την υποστελέχωση και τις…
Το πιστοποιητικό κλάσης από τον ABS στο «Saildrone Surveyor» σηματοδοτεί μια σημαντική καμπή στην εξέλιξη των μη επανδρωμένων θαλάσσιων τεχνολογιών. Πρόκειται για το μεγαλύτερο…
Η Höegh Autoliners προχώρησε σε μια παραγγελία για τους πρώτους κινητήρες καύσης αμμωνίας που θα τοποθετηθούν σε πλοία τύπου Aurora-class Pure Car/Truck Carriers (PCTCs).…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ