
Το Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ κατέληξε σε συμφωνία την Πέμπτη 5 Ιουνίου, για την αναθεώρηση των δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών και την αποζημίωση σε περίπτωση ακύρωσης της πτήσης.
Η θέση που υιοθετήθηκε περιλαμβάνει την υποχρέωση για τον αερομεταφορέα να μεταφέρει και να συμπληρώνει αυτόματα τα έντυπα αποζημίωσης, «κάτι που θα διευκολύνει τους επιβάτες να λάβουν αποζημίωση σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης», εξήγησε ο υπουργός Υποδομών της Πολωνίας και προεδρεύων του Συμβουλίου, Ντάριους Κλίμτσακ. Σύμφωνα με τον Κλίμτσακ, οι αναθεωρημένοι κανόνες θα προσφέρουν πάνω από 30 νέα δικαιώματα στους επιβάτες αεροπορικών μεταφορών, τα οποία θα ισχύουν από τη στιγμή που αγοράζουν εισιτήριο, μέχρι την άφιξή τους στον προορισμό τους, και σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και μετά. Όπως τόνισε, «πρόκειται για ένα ιστορικό ορόσημο, καθώς δεν κατέστη δυνατό να επιτευχθεί συμφωνία τα τελευταία 12 χρόνια».
Η θέση του Συμβουλίου στοχεύει στην ενίσχυση και διευκρίνιση ορισμένων υφιστάμενων δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών, μαζί με την εισαγωγή ορισμένων νέων δικαιωμάτων.
Το δικαίωμα αλλαγής δρομολογίου
Οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να προσφέρουν στους επιβάτες αλλαγή δρομολογίου το συντομότερο δυνατό, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας αλλαγής δρομολογίου μέσω πτήσεων που εκτελούνται από άλλους αερομεταφορείς ή εναλλακτικών τρόπων μεταφοράς, όπου είναι κατάλληλο. Επιπλέον, εάν μια αεροπορική εταιρεία δεν παρέχει κατάλληλη αλλαγή δρομολογίου εντός τριών ωρών από μια διακοπή, οι επιβάτες μπορούν να κανονίσουν τη δική τους αλλαγή δρομολογίου και να ζητήσουν επιστροφή χρημάτων έως και 400% του αρχικού κόστους του εισιτηρίου.
Το δικαίωμα βοήθειας
Το δικαίωμα βοήθειας (αναψυκτικά, φαγητό, διαμονή) ορίζεται πλέον σαφώς. Εάν μια αεροπορική εταιρεία δεν το παρέχει, οι επιβάτες μπορούν να κάνουν τις δικές τους διευθετήσεις και να τους επιστραφούν τα χρήματά τους αργότερα. Σε περίπτωση καθυστέρησης στον αεροδιάδρομο, οι επιβάτες θα δικαιούνται ελάχιστη βοήθεια και θα πρέπει να αποβιβάζονται έπειτα από 3 ώρες.
Το δικαίωμα αποζημίωσης σε περίπτωση ακυρώσεων και καθυστερήσεων
Το Συμβούλιο προτείνει ενημερωμένα όρια αποζημίωσης λόγω μεγάλων καθυστερήσεων.
Οι αεροπορικές εταιρείες δεν επιτρέπεται να αρνηθούν την αποζημίωση λόγω «έκτακτων περιστάσεων», εκτός εάν αποδείξουν ότι έλαβαν όλα τα εύλογα μέτρα για την αποφυγή διαταραχών. Η αποζημίωση ποικίλλει ανάλογα με την απόσταση: για ταξίδια εντός της ΕΕ, ισχύει αποζημίωση 300 ευρώ για καθυστερήσεις 4+ ωρών. Για ταξίδια άνω των 3.500 χλμ.: ισχύει αποζημίωση 500 ευρώ για καθυστερήσεις 6+ ωρών.
Η θέση του Συμβουλίου εισάγει επίσης αρκετές αλλαγές όσον αφορά τους κανόνες για τις ακυρώσεις για τις οποίες οι επιβάτες μπορούν να ζητήσουν αποζημίωση. Οι επιβάτες που ενημερώνονται για την ακύρωση της πτήσης τους λιγότερο από 14 ημέρες πριν από την αναχώρηση δικαιούνται αποζημίωση. Σε περίπτωση ακύρωσης, η αεροπορική εταιρεία πρέπει να παρέχει στους επιβάτες έντυπα προς συμπλήρωση για αίτημα αποζημίωσης. Το Συμβούλιο θέλει επίσης να αποθαρρύνει την ευρέως χρησιμοποιούμενη πολιτική «μη εμφάνισης». Στο πλαίσιο αυτό, οι επιβάτες στους οποίους απαγορεύεται η επιβίβαση σε πτήση επιστροφής επειδή δεν επιβιβάστηκαν στην πτήση αναχώρησης, θα δικαιούνται αποζημίωση.
Οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να συμμορφώνονται με αυστηρότερες υποχρεώσεις ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένων των πληροφοριών κατά την κράτηση και των πληροφοριών σχετικά με την επεξεργασία παραπόνων και αιτημάτων.
Οι επιβάτες θα έχουν έως και 6 μήνες για να υποβάλουν αίτημα ή καταγγελία στην αεροπορική εταιρεία. Εισάγεται προθεσμία 14 ημερών από την υποβολή του αιτήματος για τις αεροπορικές εταιρείες ώστε να καταβάλουν αποζημίωση ή να παράσχουν σαφή και τεκμηριωμένη απάντηση σε έναν επιβάτη.
Η θέση του Συμβουλίου θα εξεταστεί τώρα από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το οποίο έχει τη δυνατότητα να εγκρίνει, να τροποποιήσει ή να την απορρίψει.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τάσεις σταθερότητας καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers, με τους ναύλους των VLGCs να παραμένουν σε παρεμφερή επίπεδα, σε εβδομαδιαία βάση, την εβδομάδα με…
Η πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) με την ονομασία «Energos Eskimo» απέπλευσε την Τετάρτη 4 Ιουνίου από το λιμάνι της…
Ανάπτυξη 2,2% καταγράφηκε στην ελληνική οικονομία το α’ τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024, ενώ σε σχέση με το…
Τη δημιουργία του «NLS Port-La-Nouvelle», του πρώτου λιμενικού σταθμού διαχείρισης αυτοκινήτων του Ομίλου Neptune, που θα λειτουργήσει στο λιμάνι του Port-La-Nouvelle, στη Νότια Γαλλία…
Στην ενίσχυση της ανάπτυξης της ναυπηγικής βιομηχανίας εστιάζει η Μαδρίτη, καθώς η ισπανική κυβέρνηση ανακοίνωσε την παράταση προγράμματος οικονομικής στήριξης για τα εγχώρια ναυπηγεία.…
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα οδεύουν οι παγκόσμιες ενεργειακές επενδύσεις το 2025, παρά την οικονομική αβεβαιότητα και τις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο. Συγκεκριμένα,…
Οι ναύλοι των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εκτοξεύτηκαν την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 5 Ιουνίου, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να διαμορφώνεται…
Η NOV, μέσω του συστήματος APL, ανέλαβε την παράδοση ενός καινοτόμου συστήματος έγχυσης διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) στη θάλασσα, στο πλαίσιο του πρωτοποριακού έργου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ