
Ο RINA, εταιρεία επιθεώρησης, πιστοποίησης, ταξινόμησης πλοίων και παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών, ανακοίνωσε στην έκθεση Nor-Shipping τη χορήγηση Αρχικής Έγκρισης (Approval in Principle – AiP) για ένα νέο σχέδιο πλοίου ξηρού φορτίου τύπου Ultramax, το οποίο αναπτύχθηκε σε συνεργασία με το SDARI (Shanghai Merchant Ship Design & Research Institute) και την Almi Marine Management S.A.. Το ορόσημο αυτό επιτεύχθηκε μέσω ενός Κοινού Αναπτυξιακού Έργου (Joint Development Project – JDP) μεταξύ του RINA, της Almi Marine και του SDARI.
Το πλοίο, βασισμένο στην πιο πρόσφατη πλατφόρμα Green Dolphin 64 του SDARI, είναι ένα Ultramax bulker διπλού καυσίμου (πετρέλαιο και LNG) και με την πρόβλεψη χρήσης υδρογόνου, που διαθέτει υβριδική πρόωση και προηγμένες τεχνολογίες ενεργειακής απόδοσης. Η AiP αναγνωρίζει την πρωτοποριακή ενσωμάτωση ηλεκτρικής πρόωσης υποβοηθούμενης από μπαταρίες, χρήση συστημάτων παραγωγής ώσης με αιολική ενέργεια και μιας καινοτόμου λύσης αναμόρφωσης φυσικού αεριού για την παραγωγή υδρογόνου, που εξαλείφει τις προκλήσεις αποθήκευσης και μεταφοράς του υδρογόνου. Για τη χορήγηση της AiP, ο RINA επιβεβαιώνει ότι ο καινοτόμος σχεδιασμός πληροί τα ισχύοντα πρότυπα ασφάλειας και προστασίας του περιβάλλοντος.
Η νέα αυτή σχεδίαση επαναπροσδιορίζει την πρόωση στη ναυτιλία. Ο υπερσύγχρονος σχεδιασμός της γάστρας αυξάνει τη χωρητικότητα φορτίου ενώ μειώνει την κατανάλωση καυσίμου. Η υβριδική-ηλεκτρική πρόωση επιτρέπει την εύκολη ενσωμάτωση νέων λύσεων που είναι πολύ πιθανό να αναπτυχθούν στο προσεχές μέλλον, ενώ η αιολικά υποβοηθούμενη πρόωση συμβάλλει περαιτέρω στην ενεργειακή απόδοση.

Η παραγωγή υδρογόνου επί του πλοίου διευκολύνει την πορεία προς την απανθρακοποίηση χωρίς τις τεχνικές προκλήσεις της μεταφοράς και αποθήκευσης αυτού του καυσίμου, βελτιώνοντας έτσι τον Δείκτη Έντασης Άνθρακα (Carbon Intensity Indicator – CII) του πλοίου. Η μετατροπή του φυσικού αεριού σε υδρογόνο πάνω στο πλοίο, κάτι που είναι δυνατό σήμερα με τη χρήση τεχνολογίας που είναι ήδη ώριμη, και η σταδιακή αντικατάσταση του ορυκτού καυσίμου από το υδρογόνο σαν καύσιμο του πλοίου, παρέχει έναν δρόμο προς μηδενικές εκπομπές αέριων θερμοκηπίου έως το 2050.
Παράλληλα βελτιστοποιείται το κόστος εκπομπής αέριων θερμοκηπίου όπως περιγράφεται από την πρόσφατη MEPC83.
Συνολικά αυτός ο σχεδιασμός παρέχει εξοικονόμηση ενέργειας και τη μείωση εκπομπών που απαιτούνται για τη συμμόρφωση με τις πολύ απαιτητικές πλέον κανονιστικές απαιτήσεις, προσφέροντας παράλληλα σημαντική ευελιξία για την εισαγωγή μελλοντικών λύσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ