
Κοντά σε μία νέα μείωση των επιτοκίων βρίσκεται η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ), η οποία συνεδριάζει την Πέμπτη (5 Ιουνίου) και είναι πιθανό να αποφασίσει την περαιτέρω χαλάρωση της νομισματικής πολιτικής της.
Αν, πράγματι, συμβεί αυτό, το επιτόκιο αποδοχής καταθέσεων θα μειωθεί, για όγδοη φορά, κατά 25 μονάδες βάσης στο 2% από 4% πέρυσι τον Ιούνιο.
Για όσους έχουν δάνεια σε ευρώ με κυμαινόμενο επιτόκιο, μία τέτοια εξέλιξη θα σημάνει νέα ελάφρυνση της μηνιαίας δόσης τους καθώς θα συμπαρασυρθεί προς τα κάτω και το euribor.
Αν και σχετικά λίγα τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΚΤ, τα οποία έχουν μιλήσει, άμεσα ή έμμεσα, πριν τη συνεδρίαση της Πέμπτης, τα περισσότερα έδειξαν προς την κατεύθυνση της μείωσης των επιτοκίων.
«Πιστεύω ότι θα μειώσουμε τα επιτόκια άλλη μια φορά τον Ιούνιο και στη συνέχεια βλέπω μια παύση (στη συνεδρίαση του Ιουλίου)», δήλωσε ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννης Στουρνάρας, σε συνέντευξη που έδωσε στην «Καθημερινή».
Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις των κεντρικών τραπεζιτών της Γαλλίας, Φρανσουά Βιλερουά ντε Γκαλό και της Φινλανδίας, Όλι Ρεν
Ο Βιλερουά είπε ότι δεν έχει υπάρξει ακόμη ομαλοποίηση της νομισματικής πολιτικής της ΕΚΤ και αυτό πιθανόν να φανεί στην ερχόμενη συνεδρίαση. Ο Ολι Ρεν σημείωσε ότι αν τα νεότερα στοιχεία και οι νέες τριμηνιαίες προβλέψεις της κεντρικής τράπεζας, οι οποίες θα παρουσιασθούν την Πέμπτη, επιβεβαιώσουν ότι ο πληθωρισμός (που έτρεχε με ετήσιο ρυθμό 2,2% τον Απρίλιο) κινείται σε χαμηλά επίπεδα και ότι η ανάπτυξη της οικονομίας είναι υποτονική, «η κατάλληλη αντίδραση τον Ιούνιο θα ήταν η συνέχιση της νομισματικής χαλάρωσης και η μείωση των επιτοκίων».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ