
Κοντά σε μία νέα μείωση των επιτοκίων βρίσκεται η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ), η οποία συνεδριάζει την Πέμπτη (5 Ιουνίου) και είναι πιθανό να αποφασίσει την περαιτέρω χαλάρωση της νομισματικής πολιτικής της.
Αν, πράγματι, συμβεί αυτό, το επιτόκιο αποδοχής καταθέσεων θα μειωθεί, για όγδοη φορά, κατά 25 μονάδες βάσης στο 2% από 4% πέρυσι τον Ιούνιο.
Για όσους έχουν δάνεια σε ευρώ με κυμαινόμενο επιτόκιο, μία τέτοια εξέλιξη θα σημάνει νέα ελάφρυνση της μηνιαίας δόσης τους καθώς θα συμπαρασυρθεί προς τα κάτω και το euribor.
Αν και σχετικά λίγα τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΚΤ, τα οποία έχουν μιλήσει, άμεσα ή έμμεσα, πριν τη συνεδρίαση της Πέμπτης, τα περισσότερα έδειξαν προς την κατεύθυνση της μείωσης των επιτοκίων.
«Πιστεύω ότι θα μειώσουμε τα επιτόκια άλλη μια φορά τον Ιούνιο και στη συνέχεια βλέπω μια παύση (στη συνεδρίαση του Ιουλίου)», δήλωσε ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννης Στουρνάρας, σε συνέντευξη που έδωσε στην «Καθημερινή».
Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις των κεντρικών τραπεζιτών της Γαλλίας, Φρανσουά Βιλερουά ντε Γκαλό και της Φινλανδίας, Όλι Ρεν
Ο Βιλερουά είπε ότι δεν έχει υπάρξει ακόμη ομαλοποίηση της νομισματικής πολιτικής της ΕΚΤ και αυτό πιθανόν να φανεί στην ερχόμενη συνεδρίαση. Ο Ολι Ρεν σημείωσε ότι αν τα νεότερα στοιχεία και οι νέες τριμηνιαίες προβλέψεις της κεντρικής τράπεζας, οι οποίες θα παρουσιασθούν την Πέμπτη, επιβεβαιώσουν ότι ο πληθωρισμός (που έτρεχε με ετήσιο ρυθμό 2,2% τον Απρίλιο) κινείται σε χαμηλά επίπεδα και ότι η ανάπτυξη της οικονομίας είναι υποτονική, «η κατάλληλη αντίδραση τον Ιούνιο θα ήταν η συνέχιση της νομισματικής χαλάρωσης και η μείωση των επιτοκίων».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ