
Η κατασκευή της πρώτης υποδομής μεταφοράς διοξειδίου του άνθρακα στην περιοχή του λιμανιού της Αμβέρσας βρίσκεται πλέον σε εξέλιξη, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή για την απoανθρακοποίηση του βιομηχανικού κλάδου. Η κοινή πρωτοβουλία των Fluxys Belgium, Pipelink και Air Liquide οδήγησε στη δημιουργία της Fluxys c-grid Antwerp, μιας κοινοπραξίας που φιλοδοξεί να αναπτύξει και να λειτουργήσει ένα δίκτυο αγωγών CO₂ ειδικά για τη σύνδεση της βιομηχανίας της περιοχής με μόνιμες υπόγειες εγκαταστάσεις αποθήκευσης.
Η τεχνολογία που αναπτύσσεται βασίζεται σε ένα προηγμένο δίκτυο αγωγών χαμηλής πίεσης, μέσω του οποίου το δεσμευμένο CO₂ θα μεταφέρεται απευθείας από τις πηγές εκπομπής, όπως οι εγκαταστάσεις παραγωγής χάλυβα, τσιμέντου και πετροχημικών, προς συγκεκριμένα σημεία εξαγωγής ή μακροχρόνιας αποθήκευσης. Ένα από τα βασικά σημεία εκφόρτωσης είναι ο κόμβος Antwerp@C CO₂ Export Hub, από όπου το αέριο θα μπορεί να μεταφέρεται διά θαλάσσης ή μέσω συνδεδεμένων χερσαίων δικτύων προς μόνιμα γεωλογικά κοιτάσματα εντός ή εκτός Βελγίου.
Η διαδρομή του CO₂ σχεδιάζεται με στόχο την ελαχιστοποίηση της ενεργειακής κατανάλωσης, τη διατήρηση ασφάλειας σε βιομηχανικό περιβάλλον και την ευελιξία σύνδεσης με μελλοντικές επεκτάσεις. Η πρώτη φάση της κατασκευής αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2026 και έχει ήδη λάβει χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω του προγράμματος Connecting Europe Facility for Energy (CEF-E), καθώς και από τον Οργανισμό VLAIO της Φλάνδρας. Στο τέλος του μήνα, η κοινοπραξία των Fluxys Belgium, Pipelink και Air Liquide αναμένεται να υποβάλει αίτηση για αναγνώριση ως τοπικός διαχειριστής δικτύου CO₂ για την περιοχή του λιμανιού της Αμβέρσας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 30 Μαΐου έλαβε χώρα η παράδοση του «Kohzan Maru VII», του πρώτου πλοίου μεταφοράς μεθανόλης διπλού καυσίμου, το οποίο εισέρχεται σε συμβόλαιο μακράς…
Η Ουκρανία θα χρειαστεί τουλάχιστον €500 εκατ. για να ανοικοδομήσει τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις υποδομών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που καταστράφηκαν ολοσχερώς μετά τις…
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις…
Μετά την ανακοίνωση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την επιβολή δασμών 50% σε όλες τις εισαγωγές χάλυβα, εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις αυτής…
Σε συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας που θα πρωταγωνιστήσει στη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου αερίου κατέληξαν οι Solvang ASA και ένα fund που διαχειρίζεται η…
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και…
Το outlook της αγοράς δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό, με πληθώρα διαφορετικών παραγόντων να επιδρούν στη ζήτηση. Ειδικότερα, όπως αναφέρει έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, ο σκοτεινός…
Η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της παγκόσμιας στρατηγικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, η πράσινη μετάβαση, δεν μπορεί να επιτευχθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ