
Η πρόοδος στην τεχνολογία καύσης της αμμωνίας αναβαθμίστηκε στον τετράχρονο κινητήρα Wärtsilä 25. Μετά την επίσημη παρουσίασή του τον Νοέμβριο του 2023, ακολούθησε μια περίοδος εντατικών δοκιμών με στόχο την περαιτέρω μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και τη βελτιστοποίηση των λειτουργικών χαρακτηριστικών του.
Τα πιο πρόσφατα αποτελέσματα, τα οποία αξιολογήθηκαν τόσο σε επίπεδο Well-to-Wake όσο και σε επίπεδο Tank-to-Wake, καταδεικνύουν ότι η χρήση αμμωνίας σε ποσοστό 95% οδηγεί σε έως και 90% μείωση των εκπομπών συγκριτικά με αντίστοιχους κινητήρες ντίζελ. Η επίδοση αυτή αντιπροσωπεύει επιπλέον βελτίωση 18% σε σχέση με προηγούμενες εκδόσεις της ίδιας τεχνολογικής λύσης.
Ο κινητήρας Wärtsilä 25 αξιοποιεί τον κύκλο Otto χαμηλής πίεσης. Επίσης, η συνολική πρόταση της Wärtsilä περιλαμβάνει προηγμένα υποσυστήματα, που εξασφαλίζουν ασφαλή και αξιόπιστη λειτουργία με καύσιμο την αμμωνία. Συγκεκριμένα, το ειδικά σχεδιασμένο σύστημα παροχής καυσίμου περιλαμβάνει τεχνολογίες πρόληψης και διαχείρισης διαρροών. Επιπλέον, η μετάκαυση ελέγχεται μέσω καταλυτικών συστημάτων μείωσης οξειδίων του αζώτου, διατηρώντας τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOₓ) σε αποδεκτά όρια.
Όλα αυτά ενσωματώνονται σε ένα πλήρως αυτοματοποιημένο περιβάλλον λειτουργίας, με δυνατότητες απομακρυσμένης παρακολούθησης και προληπτικής συντήρησης. Οι πρώτες εμπορικές παραδόσεις κινητήρων Wärtsilä 25 έχουν προγραμματιστεί για το 2026.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Σε περίοδο ανοδικής πορείας φαίνεται να έχει εισέλθει η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ