
Η πρόοδος στην τεχνολογία καύσης της αμμωνίας αναβαθμίστηκε στον τετράχρονο κινητήρα Wärtsilä 25. Μετά την επίσημη παρουσίασή του τον Νοέμβριο του 2023, ακολούθησε μια περίοδος εντατικών δοκιμών με στόχο την περαιτέρω μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και τη βελτιστοποίηση των λειτουργικών χαρακτηριστικών του.
Τα πιο πρόσφατα αποτελέσματα, τα οποία αξιολογήθηκαν τόσο σε επίπεδο Well-to-Wake όσο και σε επίπεδο Tank-to-Wake, καταδεικνύουν ότι η χρήση αμμωνίας σε ποσοστό 95% οδηγεί σε έως και 90% μείωση των εκπομπών συγκριτικά με αντίστοιχους κινητήρες ντίζελ. Η επίδοση αυτή αντιπροσωπεύει επιπλέον βελτίωση 18% σε σχέση με προηγούμενες εκδόσεις της ίδιας τεχνολογικής λύσης.
Ο κινητήρας Wärtsilä 25 αξιοποιεί τον κύκλο Otto χαμηλής πίεσης. Επίσης, η συνολική πρόταση της Wärtsilä περιλαμβάνει προηγμένα υποσυστήματα, που εξασφαλίζουν ασφαλή και αξιόπιστη λειτουργία με καύσιμο την αμμωνία. Συγκεκριμένα, το ειδικά σχεδιασμένο σύστημα παροχής καυσίμου περιλαμβάνει τεχνολογίες πρόληψης και διαχείρισης διαρροών. Επιπλέον, η μετάκαυση ελέγχεται μέσω καταλυτικών συστημάτων μείωσης οξειδίων του αζώτου, διατηρώντας τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOₓ) σε αποδεκτά όρια.
Όλα αυτά ενσωματώνονται σε ένα πλήρως αυτοματοποιημένο περιβάλλον λειτουργίας, με δυνατότητες απομακρυσμένης παρακολούθησης και προληπτικής συντήρησης. Οι πρώτες εμπορικές παραδόσεις κινητήρων Wärtsilä 25 έχουν προγραμματιστεί για το 2026.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ