
Τις συνιστώσες που διαμορφώνουν το outlook της αγοράς των δεξαμενόπλοιων σκιαγραφεί έκθεση της BIMCO, η οποία εστιάζει στις πρόσφατες γεωπολιτικές μεταβολές, στις μακροοικονομικές εξελίξεις, καθώς και στις προβλέψεις για την πορεία της αγοράς πετρελαίου.
Συγκεκριμένα, η επιθετική εμπορική πολιτική των ΗΠΑ έχει αποδυναμώσει τις προοπτικές τόσο για την παγκόσμια οικονομία όσο και για τη ζήτηση πετρελαίου. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τις δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν, και το ενδεχόμενο επιστροφής των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα εντείνουν την αβεβαιότητα για τα δεξαμενόπλοια.
Όσον αφορά την αγορά πετρελαίου, η αύξηση της ζήτησης επιβραδύνεται ενώ ο OPEC+ αίρει σταδιακά τους περιορισμούς στην παραγωγή. Ως εκ τούτου, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (EIA) αναμένει πλεόνασμα περίπου 1 εκατ. βαρελιών ημερησίως το 2025 και το 2026.
Crude tankers
Σύμφωνα με την BIMCO, το 2025 αναμένεται ισορροπημένη ανάπτυξη στην αγορά των crude tankers, ακολουθούμενη από ελαφριά καθίζηση το 2026.
Ειδικότερα, η προσφορά crude tankers εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 0,5% το 2025 και κατά 1,5% το 2026. Στον αντίποδα, η ζήτηση για crude tankers έχει εκκινήσει ασθμαίνοντας το 2025, ωστόσο η πλεονάζουσα προσφορά πετρελαίου ενδέχεται να αυξήσει τις ανάγκες αποθήκευσης, γεγονός που μπορεί να ευνοήσει τη ζήτηση για crude tankers.
Product tankers
Η αγορά των product tankers αναμένεται να αποδυναμωθεί τόσο το 2025 όσο και το 2026, καθώς η προσφορά πλοίων θα αυξηθεί σημαντικά ελέω του υψηλού orderbook.
Βάσει της BIMCO, η προσφορά product tankers εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 3,5% το 2025 και κατά 6,5% το 2026, με τη ζήτηση να αδυνατεί να ακολουθήσει.
Τέλος, εφόσον τα πλοία επιστρέψουν στην Ερυθρά Θάλασσα, η ζήτηση για crude και product tankers αναμένεται να μειωθεί κατά 1% και 3,5% αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Η πρόοδος στην τεχνολογία καύσης της αμμωνίας αναβαθμίστηκε στον τετράχρονο κινητήρα Wärtsilä 25. Μετά την επίσημη παρουσίασή του τον Νοέμβριο του 2023, ακολούθησε μια…
Σε αιχμή του δόρατος της ευρωπαϊκής αποανθρακοποίησης εξελίσσεται ο λιμένας του Ρότερνταμ, καθώς η Αρχή του Λιμένα υπέγραψε πρόσφατα σημαντική συμφωνία με άρωμα Ινδίας.…
Στις 14 Απριλίου, μέλη της ναυτιλιακής κοινότητας που εστιάζουν στη διαχείριση Ro-Ro προχώρησαν σε ένα σημαντικό βήμα για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα,…
H πρόσφατα καταγραφείσα ανοδική πορεία της ναυλαγοράς των containerships συνεχίστηκε για ακόμα μία εβδομάδα, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει άνοδο…
Η ενσωμάτωση τεχνολογιών ψηφιακού διδύμου και έξυπνων συστημάτων διασφάλισης ποιότητας στις γραμμές παραγωγής ναυπηγείων είναι πλέον πραγματικότητα. Η HD Hyundai MIPO Dockyard (HMD) και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ