
Τις συνιστώσες που διαμορφώνουν το outlook της αγοράς των δεξαμενόπλοιων σκιαγραφεί έκθεση της BIMCO, η οποία εστιάζει στις πρόσφατες γεωπολιτικές μεταβολές, στις μακροοικονομικές εξελίξεις, καθώς και στις προβλέψεις για την πορεία της αγοράς πετρελαίου.
Συγκεκριμένα, η επιθετική εμπορική πολιτική των ΗΠΑ έχει αποδυναμώσει τις προοπτικές τόσο για την παγκόσμια οικονομία όσο και για τη ζήτηση πετρελαίου. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τις δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν, και το ενδεχόμενο επιστροφής των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα εντείνουν την αβεβαιότητα για τα δεξαμενόπλοια.
Όσον αφορά την αγορά πετρελαίου, η αύξηση της ζήτησης επιβραδύνεται ενώ ο OPEC+ αίρει σταδιακά τους περιορισμούς στην παραγωγή. Ως εκ τούτου, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (EIA) αναμένει πλεόνασμα περίπου 1 εκατ. βαρελιών ημερησίως το 2025 και το 2026.
Crude tankers
Σύμφωνα με την BIMCO, το 2025 αναμένεται ισορροπημένη ανάπτυξη στην αγορά των crude tankers, ακολουθούμενη από ελαφριά καθίζηση το 2026.
Ειδικότερα, η προσφορά crude tankers εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 0,5% το 2025 και κατά 1,5% το 2026. Στον αντίποδα, η ζήτηση για crude tankers έχει εκκινήσει ασθμαίνοντας το 2025, ωστόσο η πλεονάζουσα προσφορά πετρελαίου ενδέχεται να αυξήσει τις ανάγκες αποθήκευσης, γεγονός που μπορεί να ευνοήσει τη ζήτηση για crude tankers.
Product tankers
Η αγορά των product tankers αναμένεται να αποδυναμωθεί τόσο το 2025 όσο και το 2026, καθώς η προσφορά πλοίων θα αυξηθεί σημαντικά ελέω του υψηλού orderbook.
Βάσει της BIMCO, η προσφορά product tankers εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 3,5% το 2025 και κατά 6,5% το 2026, με τη ζήτηση να αδυνατεί να ακολουθήσει.
Τέλος, εφόσον τα πλοία επιστρέψουν στην Ερυθρά Θάλασσα, η ζήτηση για crude και product tankers αναμένεται να μειωθεί κατά 1% και 3,5% αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Εν μέσω έντονης οικονομικής και γεωπολιτικής αβεβαιότητας, το παγκόσμιο εμπόριο αγαθών κατέγραψε αξιοσημείωτη επιτάχυνση στις αρχές του 2025, βάσει πρόσφατης έκθεσης του Παγκόσμιου Οργανισμού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ