
Μέχρι στιγμής, για την καύση της αμμωνίας απαιτείται η προσθήκη μικρής ποσότητας συμβατικού καυσίμου, όπως ντίζελ, για να επιτευχθεί η ανάφλεξη. Η MAN Energy Solutions στοχεύει να ξεπεράσει αυτό το εμπόδιο με την ανάπτυξη μιας νέας, πρωτοποριακής τεχνολογίας κινητήρων.
Η εταιρεία ανακοίνωσε την έναρξη του έργου «NH3 Spark – FutureFlex», το οποίο αποσκοπεί στην ανάπτυξη ενός τετράχρονου κινητήρα μικρού διαμετρήματος, που θα μπορεί να λειτουργεί αποκλειστικά με αμμωνία, χωρίς την ανάγκη για καύσιμο-οδηγό. Ο κινητήρας αυτός θα συνδέεται με γεννήτρια για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Το έργο υλοποιείται υπό την αιγίδα της δανικής κρατικής πρωτοβουλίας EUDP (Energy Technology Development and Demonstration Programme), σε συνεργασία με το Τεχνικό Πανεπιστήμιο της Δανίας (DTU) και την εταιρεία ανανεώσιμων πηγών ενέργειας Skovgaard Energy. Οι εργασίες θα εξελιχθούν σε τέσσερις φάσεις, με τις πρώτες δοκιμές σε μονοκύλινδρο κινητήρα να είναι προγραμματισμένες να ξεκινήσουν στο εργαστήριο του DTU Construct το τρίτο τρίμηνο του 2025. Ακολούθως, θα πραγματοποιηθούν δοκιμές πλήρους κλίμακας στις εγκαταστάσεις παραγωγής πράσινης αμμωνίας της Skovgaard Energy.
Ο σχεδιασμός του νέου κινητήρα εστιάζει στην απλότητα, στο χαμηλό κόστος και στη δυνατότητα εύκολης μετατροπής υπαρχόντων κινητήρων, στοιχεία κρίσιμα για τη χρήση της τεχνολογίας στις περισσότερες από 20.000 μονάδες της MAN που λειτουργούν ήδη. Επιπλέον, ο κινητήρας σχεδιάζεται με γνώμονα τη μελλοντική ευελιξία («FutureFlex»), δηλαδή τη δυνατότητα χρήσης και άλλων καυσίμων χαμηλών εκπομπών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ακύρωση δύο παραγγελιών για παγοθραυστικά από τη ρωσική Zvezda αξίας $3,54 δισ. ανακοίνωσε ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός όμιλος Samsung Heavy Industries. Το ναυπηγείο Zvezda…
Η ναυτιλιακή εταιρία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Maersk ανακοίνωσε σήμερα ότι σταματά προσωρινά τον ελλιμενισμό των πλοίων της στο ισραηλινό λιμάνι της Χάιφα εν μέσω έντασης…
Στην έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου ύψους έως 250 εκατ. ευρώ, με ελάχιστο ποσό τα 200 εκατ. ευρώ και διάρκεια επτά ετών προχωράει η Aegean.…
Καθώς η σύγκρουση ανάμεσα στο Ισραήλ και το Ιράν κλιμακώνεται, η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με σημαντικές προκλήσεις που διαταράσσουν την εύρυθμη λειτουργία των…
Σημαντικές αλλαγές έρχονται για την τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS), καθώς η παγκόσμια κοινότητα ενισχύει τις προσπάθειές της για την αντιμετώπιση της κλιματικής…
H COSCO βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για να συμμετάσχει σε μια παγκόσμια κοινοπραξία, στοχεύοντας στην απόκτηση των μετοχών του δισεκατομμυριούχου Li Ka-shing, σε διάφορα λιμάνια…
Το Ηνωμένο Βασίλειο αναμένεται να ανακοινώσει νέες κυρώσεις κατά της Ρωσίας, με στόχο να «περιορίσει την πολεμική μηχανή του Πούτιν», μαζί με άλλους συμμάχους…
Τριπλασιασμό καταγράφουν, σε σχέση με μία εβδομάδα πριν, τα ασφάλιστρα κινδύνου πολέμου (war risk premiums) για διά θαλάσσης μεταφορές στο Ισραήλ, καθώς εντείνονται οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ