
															Μέχρι στιγμής, για την καύση της αμμωνίας απαιτείται η προσθήκη μικρής ποσότητας συμβατικού καυσίμου, όπως ντίζελ, για να επιτευχθεί η ανάφλεξη. Η MAN Energy Solutions στοχεύει να ξεπεράσει αυτό το εμπόδιο με την ανάπτυξη μιας νέας, πρωτοποριακής τεχνολογίας κινητήρων.
Η εταιρεία ανακοίνωσε την έναρξη του έργου «NH3 Spark – FutureFlex», το οποίο αποσκοπεί στην ανάπτυξη ενός τετράχρονου κινητήρα μικρού διαμετρήματος, που θα μπορεί να λειτουργεί αποκλειστικά με αμμωνία, χωρίς την ανάγκη για καύσιμο-οδηγό. Ο κινητήρας αυτός θα συνδέεται με γεννήτρια για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Το έργο υλοποιείται υπό την αιγίδα της δανικής κρατικής πρωτοβουλίας EUDP (Energy Technology Development and Demonstration Programme), σε συνεργασία με το Τεχνικό Πανεπιστήμιο της Δανίας (DTU) και την εταιρεία ανανεώσιμων πηγών ενέργειας Skovgaard Energy. Οι εργασίες θα εξελιχθούν σε τέσσερις φάσεις, με τις πρώτες δοκιμές σε μονοκύλινδρο κινητήρα να είναι προγραμματισμένες να ξεκινήσουν στο εργαστήριο του DTU Construct το τρίτο τρίμηνο του 2025. Ακολούθως, θα πραγματοποιηθούν δοκιμές πλήρους κλίμακας στις εγκαταστάσεις παραγωγής πράσινης αμμωνίας της Skovgaard Energy.
Ο σχεδιασμός του νέου κινητήρα εστιάζει στην απλότητα, στο χαμηλό κόστος και στη δυνατότητα εύκολης μετατροπής υπαρχόντων κινητήρων, στοιχεία κρίσιμα για τη χρήση της τεχνολογίας στις περισσότερες από 20.000 μονάδες της MAN που λειτουργούν ήδη. Επιπλέον, ο κινητήρας σχεδιάζεται με γνώμονα τη μελλοντική ευελιξία («FutureFlex»), δηλαδή τη δυνατότητα χρήσης και άλλων καυσίμων χαμηλών εκπομπών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Βελτιώθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος και διαμορφώθηκε στις 107,5 μονάδες, από 106,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας…

Το Πεκίνο διοχετεύει συνολικά κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 60,85 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέσω ενός νέου εργαλείου χρηματοδοτικής πολιτικής, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που εξέδωσαν…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…

Το ενδιαφέρον των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών για επενδύσεις στην Ινδία διαγράφεται έντονο το τελευταίο χρονικό διάστημα. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με…

Η Vietjet, ένας από τους μεγαλύτερους αερομεταφορείς του Βιετνάμ, βρίσκεται σε ρυθμούς ενίσχυσης του στόλου αεροσκαφών του, κατόπιν στενής συνεργασίας του με τους κατασκευαστές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ