
Η εκλογή Τραμπ και οι συνεπακόλουθες γεωπολιτικές εντάσεις έχουν προκαλέσει αναταράξεις στο σύνολο των βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας, με πολλές χώρες να αναζητούν τρόπους αντιμετώπισης αυτής της νέας πραγματικότητας.
Ωστόσο, παρά τους τριγμούς που έχουν προκαλέσει οι νέες αυτές συνθήκες, η ναυτιλιακή κοινότητα της Δανίας φαίνεται πως ‒μέχρι στιγμής‒ αντεπεξέρχεται ικανοποιητικά. Σύμφωνα με έρευνα της Ένωσης Δανών Εφοπλιστών, στην οποία συμμετείχαν 24 από τις 35 μεγαλύτερες ναυτιλιακές της χώρας – αριθμός που αντιπροσωπεύει το- 90% της συνολικής χωρητικότητας των πλοίων της Δανίας‒, οι διαχειρίστριες εταιρείες της σκανδιναβικής χώρας αντιμετωπίζουν με ψυχραιμία τον υπό εξέλιξη «εμπορικό πόλεμο» των ΗΠΑ με την Κίνα και την ΕΕ.
Όπως αναφέρουν τα αποτελέσματα της έρευνας, οι προσδοκίες των εταιρειών για τους επόμενους 12 μήνες παραμένουν σχετικά σταθερές, χωρίς σημαντικές διακυμάνσεις. Αυτό ισχύει για τους ναύλους, τις ευκαιρίες χρηματοδότησης και το εργατικό δυναμικό. Βέβαια, παρατηρείται μια μικρή πτώση στις επενδυτικές προσδοκίες για την καθέλκυση νεότευκτων.
Όμως, παρά το νέο θεσμικό πλαίσιο ασφάλισης της Κοπεγχάγης και την ψύχραιμη αντιμετώπιση των Δανών πλοιοκτητών, η κατάσταση παραμένει μετέωρη.
«Κανείς δεν γνωρίζει τι επιφυλάσσει το μέλλον για το παγκόσμιο εμπόριο, όμως οι ναυτιλιακές δεν πανικοβάλλονται. Οι δηλώσεις του Προέδρου των ΗΠΑ δημιουργούν αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες εμπορικές ροές και, κατ’ επέκταση, την αγορά στην οποία δραστηριοποιούνται οι δικές μας ναυτιλιακές. Τα πάντα μπορούν να αλλάξουν από τη μία μέρα στην άλλη», ανέφερε χαρακτηριστικά η CEO της Ένωσης Δανών Εφοπλιστών, Anne H. Steffensen.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ