
Η εκλογή Τραμπ και οι συνεπακόλουθες γεωπολιτικές εντάσεις έχουν προκαλέσει αναταράξεις στο σύνολο των βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας, με πολλές χώρες να αναζητούν τρόπους αντιμετώπισης αυτής της νέας πραγματικότητας.
Ωστόσο, παρά τους τριγμούς που έχουν προκαλέσει οι νέες αυτές συνθήκες, η ναυτιλιακή κοινότητα της Δανίας φαίνεται πως ‒μέχρι στιγμής‒ αντεπεξέρχεται ικανοποιητικά. Σύμφωνα με έρευνα της Ένωσης Δανών Εφοπλιστών, στην οποία συμμετείχαν 24 από τις 35 μεγαλύτερες ναυτιλιακές της χώρας – αριθμός που αντιπροσωπεύει το- 90% της συνολικής χωρητικότητας των πλοίων της Δανίας‒, οι διαχειρίστριες εταιρείες της σκανδιναβικής χώρας αντιμετωπίζουν με ψυχραιμία τον υπό εξέλιξη «εμπορικό πόλεμο» των ΗΠΑ με την Κίνα και την ΕΕ.
Όπως αναφέρουν τα αποτελέσματα της έρευνας, οι προσδοκίες των εταιρειών για τους επόμενους 12 μήνες παραμένουν σχετικά σταθερές, χωρίς σημαντικές διακυμάνσεις. Αυτό ισχύει για τους ναύλους, τις ευκαιρίες χρηματοδότησης και το εργατικό δυναμικό. Βέβαια, παρατηρείται μια μικρή πτώση στις επενδυτικές προσδοκίες για την καθέλκυση νεότευκτων.
Όμως, παρά το νέο θεσμικό πλαίσιο ασφάλισης της Κοπεγχάγης και την ψύχραιμη αντιμετώπιση των Δανών πλοιοκτητών, η κατάσταση παραμένει μετέωρη.
«Κανείς δεν γνωρίζει τι επιφυλάσσει το μέλλον για το παγκόσμιο εμπόριο, όμως οι ναυτιλιακές δεν πανικοβάλλονται. Οι δηλώσεις του Προέδρου των ΗΠΑ δημιουργούν αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες εμπορικές ροές και, κατ’ επέκταση, την αγορά στην οποία δραστηριοποιούνται οι δικές μας ναυτιλιακές. Τα πάντα μπορούν να αλλάξουν από τη μία μέρα στην άλλη», ανέφερε χαρακτηριστικά η CEO της Ένωσης Δανών Εφοπλιστών, Anne H. Steffensen.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα καθοριστικό βήμα για την εμπορική ωρίμανση της αιολικής πρόωσης πραγματοποιήθηκε με την πιστοποίηση SOLAS των υπό κατασκευή τάνκερ τύπου LR2, που ναυπηγούνται από…
Νέα δεδομένα καταγράφονται στον ανταγωνισμό των ναυπηγείων της Νότιας Κορέας και της Κίνας, όσον αφορά την εξασφάλιση παραγγελιών για LNG carriers. Μετά τη ραγδαία…
Ένα μήνυμα συνεργασίας με το σύνολο των stakeholders για το μέλλον της ναυτιλιακής βιομηχανίας εξέπεμψε από τη Λεμεσό, όπου λαμβάνει χώρα το Maritime Cyprus,…
Σε μια μέτρια αύξηση της παραγωγής πετρελαίου για τον Νοέμβριο κατέληξαν οι οκτώ χώρες-μέλη του OPEC+, κατά τη συνεδρίασή τους την Κυριακή 5 Οκτωβρίου.…
Η ενεργειακή μετάβαση στη Βαλτική αποκτά νέα δυναμική, καθώς το λιμάνι της Κλαϊπέντα προχωρά αποφασιστικά προς την ολοκλήρωση του φιλόδοξου έργου παραγωγής πράσινου υδρογόνου.…
Το διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα επηρεάζεται έντονα από τις γεωπολιτικές εξελίξεις. Οι συνεχόμενες επιθέσεις των Χούθι, ειδικότερα, κατά εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν επιμηκύνει…
Σε χαμηλές στροφές εξακολουθεί να κινείται η ναυλαγορά των LNG carriers, με την «ψαλίδα» ωστόσο Ανατολής-Δύσης να κλείνει σημαντικά την τελευταία εβδομάδα. Σύμφωνα με…
Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την πλήρη λειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης; Έχουμε κοινοποιήσει το χρονοδιάγραμμα για την επαναλειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης. Η σταδιακή επαναλειτουργία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ