
Η εκλογή Τραμπ και οι συνεπακόλουθες γεωπολιτικές εντάσεις έχουν προκαλέσει αναταράξεις στο σύνολο των βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας, με πολλές χώρες να αναζητούν τρόπους αντιμετώπισης αυτής της νέας πραγματικότητας.
Ωστόσο, παρά τους τριγμούς που έχουν προκαλέσει οι νέες αυτές συνθήκες, η ναυτιλιακή κοινότητα της Δανίας φαίνεται πως ‒μέχρι στιγμής‒ αντεπεξέρχεται ικανοποιητικά. Σύμφωνα με έρευνα της Ένωσης Δανών Εφοπλιστών, στην οποία συμμετείχαν 24 από τις 35 μεγαλύτερες ναυτιλιακές της χώρας – αριθμός που αντιπροσωπεύει το- 90% της συνολικής χωρητικότητας των πλοίων της Δανίας‒, οι διαχειρίστριες εταιρείες της σκανδιναβικής χώρας αντιμετωπίζουν με ψυχραιμία τον υπό εξέλιξη «εμπορικό πόλεμο» των ΗΠΑ με την Κίνα και την ΕΕ.
Όπως αναφέρουν τα αποτελέσματα της έρευνας, οι προσδοκίες των εταιρειών για τους επόμενους 12 μήνες παραμένουν σχετικά σταθερές, χωρίς σημαντικές διακυμάνσεις. Αυτό ισχύει για τους ναύλους, τις ευκαιρίες χρηματοδότησης και το εργατικό δυναμικό. Βέβαια, παρατηρείται μια μικρή πτώση στις επενδυτικές προσδοκίες για την καθέλκυση νεότευκτων.
Όμως, παρά το νέο θεσμικό πλαίσιο ασφάλισης της Κοπεγχάγης και την ψύχραιμη αντιμετώπιση των Δανών πλοιοκτητών, η κατάσταση παραμένει μετέωρη.
«Κανείς δεν γνωρίζει τι επιφυλάσσει το μέλλον για το παγκόσμιο εμπόριο, όμως οι ναυτιλιακές δεν πανικοβάλλονται. Οι δηλώσεις του Προέδρου των ΗΠΑ δημιουργούν αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες εμπορικές ροές και, κατ’ επέκταση, την αγορά στην οποία δραστηριοποιούνται οι δικές μας ναυτιλιακές. Τα πάντα μπορούν να αλλάξουν από τη μία μέρα στην άλλη», ανέφερε χαρακτηριστικά η CEO της Ένωσης Δανών Εφοπλιστών, Anne H. Steffensen.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ