
Η προηγμένη τεχνολογία καινοτόμων υλικών βρίσκεται στο επίκεντρο της νέας ερευνητικής πρωτοβουλίας που ανακοίνωσαν από κοινού το Πανεπιστήμιο του Τόκιο και 16 κορυφαίοι βιομηχανικοί και επιστημονικοί οργανισμοί. Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η ανάπτυξη, η αξιολόγηση και η τυποποίηση υλικών για υποδομές παραγωγής, αποθήκευσης και μεταφοράς ενέργειας, που θα στηρίξουν τη μετάβαση προς μια κοινωνία μηδενικών εκπομπών άνθρακα.
Το πρόγραμμα «Materials for Future Energy Infrastructure Trust (MEIT)» ξεκίνησε επίσημα την 1η Μαΐου 2025 και θα διαρκέσει έως τις 30 Απριλίου 2030. Η έρευνα θα αξιολογήσει την αξιοπιστία των υλικών για ενεργειακές υποδομές. Οι υποδομές αυτές περιλαμβάνουν δεξαμενές υγροποιημένου υδρογόνου, αμμωνίας, CO₂, καθώς και αγωγούς υψηλής πίεσης CO₂. Αυτές οι υποδομές είναι απαραίτητες για έργα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS).
Το πρόγραμμα θα αναπτύξει προηγμένες τεχνικές αξιολόγησης της αντοχής των υλικών σε θραύση και διάβρωση. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί σε μεγάλες δεξαμενές υγροποιημένης αμμωνίας και CO₂. Επιπλέον, θα καθορίσει πρότυπα για την αποφυγή θερμικής επεξεργασίας μετά τη συγκόλληση. Αυτό αναμένεται να μειώσει σημαντικά το κόστος κατασκευής. Επίσης, θα δημιουργήσει πρότυπα για την πρόληψη ταχείας όλκιμης θραύσης σε αγωγούς υψηλής πίεσης CO₂. Παράλληλα, θα προωθήσει την αξιοπιστία νέων, οικονομικών υλικών, όπως ανοξείδωτος χάλυβας χαμηλού κόστους και χάλυβας χαμηλής περιεκτικότητας σε νικέλιο. Τα υλικά αυτά θα χρησιμοποιηθούν ειδικά για δεξαμενές υγροποιημένου υδρογόνου.
Η ερευνητική ομάδα αποτελείται από κορυφαίους επιστήμονες της Σχολής Μηχανικών του Πανεπιστημίου του Τόκιο. Συμμετέχουν επίσης διακεκριμένοι καθηγητές και ερευνητές. Το πρόγραμμα υποστηρίζεται από 16 οργανισμούς. Ηγετικό ρόλο έχουν οι Kobe Steel, JFE Steel Corporation, Nippon Steel Corporation και ClassNK.
Η πρωτοβουλία αναμένεται να συμβάλει σημαντικά στην επιτάχυνση της ανάπτυξης αξιόπιστων, οικονομικά αποδοτικών και διεθνώς ανταγωνιστικών τεχνολογιών που απαιτούνται για τη μετάβαση προς μια βιώσιμη ενεργειακή κοινωνία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ