
Η προηγμένη τεχνολογία καινοτόμων υλικών βρίσκεται στο επίκεντρο της νέας ερευνητικής πρωτοβουλίας που ανακοίνωσαν από κοινού το Πανεπιστήμιο του Τόκιο και 16 κορυφαίοι βιομηχανικοί και επιστημονικοί οργανισμοί. Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η ανάπτυξη, η αξιολόγηση και η τυποποίηση υλικών για υποδομές παραγωγής, αποθήκευσης και μεταφοράς ενέργειας, που θα στηρίξουν τη μετάβαση προς μια κοινωνία μηδενικών εκπομπών άνθρακα.
Το πρόγραμμα «Materials for Future Energy Infrastructure Trust (MEIT)» ξεκίνησε επίσημα την 1η Μαΐου 2025 και θα διαρκέσει έως τις 30 Απριλίου 2030. Η έρευνα θα αξιολογήσει την αξιοπιστία των υλικών για ενεργειακές υποδομές. Οι υποδομές αυτές περιλαμβάνουν δεξαμενές υγροποιημένου υδρογόνου, αμμωνίας, CO₂, καθώς και αγωγούς υψηλής πίεσης CO₂. Αυτές οι υποδομές είναι απαραίτητες για έργα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS).
Το πρόγραμμα θα αναπτύξει προηγμένες τεχνικές αξιολόγησης της αντοχής των υλικών σε θραύση και διάβρωση. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί σε μεγάλες δεξαμενές υγροποιημένης αμμωνίας και CO₂. Επιπλέον, θα καθορίσει πρότυπα για την αποφυγή θερμικής επεξεργασίας μετά τη συγκόλληση. Αυτό αναμένεται να μειώσει σημαντικά το κόστος κατασκευής. Επίσης, θα δημιουργήσει πρότυπα για την πρόληψη ταχείας όλκιμης θραύσης σε αγωγούς υψηλής πίεσης CO₂. Παράλληλα, θα προωθήσει την αξιοπιστία νέων, οικονομικών υλικών, όπως ανοξείδωτος χάλυβας χαμηλού κόστους και χάλυβας χαμηλής περιεκτικότητας σε νικέλιο. Τα υλικά αυτά θα χρησιμοποιηθούν ειδικά για δεξαμενές υγροποιημένου υδρογόνου.
Η ερευνητική ομάδα αποτελείται από κορυφαίους επιστήμονες της Σχολής Μηχανικών του Πανεπιστημίου του Τόκιο. Συμμετέχουν επίσης διακεκριμένοι καθηγητές και ερευνητές. Το πρόγραμμα υποστηρίζεται από 16 οργανισμούς. Ηγετικό ρόλο έχουν οι Kobe Steel, JFE Steel Corporation, Nippon Steel Corporation και ClassNK.
Η πρωτοβουλία αναμένεται να συμβάλει σημαντικά στην επιτάχυνση της ανάπτυξης αξιόπιστων, οικονομικά αποδοτικών και διεθνώς ανταγωνιστικών τεχνολογιών που απαιτούνται για τη μετάβαση προς μια βιώσιμη ενεργειακή κοινωνία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ