
Η προηγμένη τεχνολογία καινοτόμων υλικών βρίσκεται στο επίκεντρο της νέας ερευνητικής πρωτοβουλίας που ανακοίνωσαν από κοινού το Πανεπιστήμιο του Τόκιο και 16 κορυφαίοι βιομηχανικοί και επιστημονικοί οργανισμοί. Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η ανάπτυξη, η αξιολόγηση και η τυποποίηση υλικών για υποδομές παραγωγής, αποθήκευσης και μεταφοράς ενέργειας, που θα στηρίξουν τη μετάβαση προς μια κοινωνία μηδενικών εκπομπών άνθρακα.
Το πρόγραμμα «Materials for Future Energy Infrastructure Trust (MEIT)» ξεκίνησε επίσημα την 1η Μαΐου 2025 και θα διαρκέσει έως τις 30 Απριλίου 2030. Η έρευνα θα αξιολογήσει την αξιοπιστία των υλικών για ενεργειακές υποδομές. Οι υποδομές αυτές περιλαμβάνουν δεξαμενές υγροποιημένου υδρογόνου, αμμωνίας, CO₂, καθώς και αγωγούς υψηλής πίεσης CO₂. Αυτές οι υποδομές είναι απαραίτητες για έργα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS).
Το πρόγραμμα θα αναπτύξει προηγμένες τεχνικές αξιολόγησης της αντοχής των υλικών σε θραύση και διάβρωση. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί σε μεγάλες δεξαμενές υγροποιημένης αμμωνίας και CO₂. Επιπλέον, θα καθορίσει πρότυπα για την αποφυγή θερμικής επεξεργασίας μετά τη συγκόλληση. Αυτό αναμένεται να μειώσει σημαντικά το κόστος κατασκευής. Επίσης, θα δημιουργήσει πρότυπα για την πρόληψη ταχείας όλκιμης θραύσης σε αγωγούς υψηλής πίεσης CO₂. Παράλληλα, θα προωθήσει την αξιοπιστία νέων, οικονομικών υλικών, όπως ανοξείδωτος χάλυβας χαμηλού κόστους και χάλυβας χαμηλής περιεκτικότητας σε νικέλιο. Τα υλικά αυτά θα χρησιμοποιηθούν ειδικά για δεξαμενές υγροποιημένου υδρογόνου.
Η ερευνητική ομάδα αποτελείται από κορυφαίους επιστήμονες της Σχολής Μηχανικών του Πανεπιστημίου του Τόκιο. Συμμετέχουν επίσης διακεκριμένοι καθηγητές και ερευνητές. Το πρόγραμμα υποστηρίζεται από 16 οργανισμούς. Ηγετικό ρόλο έχουν οι Kobe Steel, JFE Steel Corporation, Nippon Steel Corporation και ClassNK.
Η πρωτοβουλία αναμένεται να συμβάλει σημαντικά στην επιτάχυνση της ανάπτυξης αξιόπιστων, οικονομικά αποδοτικών και διεθνώς ανταγωνιστικών τεχνολογιών που απαιτούνται για τη μετάβαση προς μια βιώσιμη ενεργειακή κοινωνία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με φόντο το γαλάζιο του Σαρωνικού και με εφόδιο τον ενθουσιασμό των ιστιοπλόων, έμπειρων και αρχάριων, η 2η Drydockers Regatta, που πραγματοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο…
Αύξηση κατά 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάρτιο φέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη του Μάρτιου 2024, έναντι μείωσης κατά…
Ως διά μαγείας τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο εξαφανίζονται από τα ψηφιακά συστήματα παρακολούθησης της ναυτιλιακής κίνησης. Οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας υποχώρησαν…
Τα venture capitals που εστιάζουν στην τεχνητή νοημοσύνη οδηγούν την ανάπτυξη στην αγορά των startups, την ίδια ώρα που άλλες εταιρείες αδυνατούν να σηκώσουν…
Τις επόμενες στρατηγικές κινήσεις της στη «σκακιέρα» των ναυπηγήσεων φαίνεται να ζυγίζει η Νότια Κορέα, η οποία εστιάζει στις επιχειρηματικές ευκαιρίες που θα προκύψουν…
Το νέο ferry «Nerthus» της Molslinjen είναι πλήρως ηλεκτρικό, εξασφαλίζοντας μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά τη διάρκεια λειτουργίας του. Το πλοίο, το οποίο σχεδίασε η…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση της Hapag-Lloyd στην αγορά των containerships, καθώς η γερμανική εταιρεία τακτικών γραμμών έφτασε πρόσφατα σε ένα σημαντικό ορόσημο…
Καθώς οι τιμές πετρελαίου σημειώνουν πτωτική πορεία, το ίδιο ισχύει και για το αργό της Ρωσίας, το οποίο πωλείται σε τιμές που το καθιστούν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ