
Την ικανοποίησή τους για τις πρόσφατες πολιτικές εξελίξεις εξέφρασαν οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές μέσω σχετικής ανακοίνωσης.
Ειδικότερα, η ECSA European Shipowners υπογραμμίζει ότι οι υπουργοί των κρατών μελών της ΕΕ υπέγραψαν τη Διακήρυξη του Szczecin κατά τη διάρκεια του 11ου International Maritime Congress που έλαβε χώρα στην Πολωνία, υπογραμμίζοντας τον στρατηγικό ρόλο της ναυτιλίας για την ασφάλεια της Ευρώπης.
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση, η Διακήρυξη στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα ότι η Ευρώπη δεν χρειάζεται προστατευτικά μέτρα, αλλά επενδύσεις για να γεφυρωθεί το χάσμα στην καινοτομία και να γίνει το ναυτιλιακό βιομηχανικό cluster πιο ανταγωνιστικό.
Παράλληλα, μέσω της Διακήρυξης, τα κράτη μέλη της ΕΕ ανοίγουν τον δρόμο για ένα ρυθμιστικό πλαίσιο αναφορικά με την παροχή καυσίμων, αναγνωρίζοντας ότι η αποανθρακοποίηση εξαρτάται από τη συνεισφορά των παραγωγών και των πάροχων καυσίμων.
Επιπλέον, η Διακήρυξη προτείνει μέτρα για τη μείωση του επενδυτικού κινδύνου, σε επενδύσεις που αφορούν πράσινα καύσιμα στην Ευρώπη στο πλαίσιο του STIP (Sustainable Transport Investment Plan). Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές στηρίζουν την αξιοποίηση των εσόδων από το ETS για τη γεφύρωση του τεράστιου χάσματος στο κόστος συμβατικών και καθαρών καυσίμων.
Την ίδια ώρα, η Διακήρυξη δίνει έμφαση και στη χρηματοδότηση. Η πρόσβαση σε κρατικές επιδοτήσεις αλλά και ιδιωτική χρηματοδότηση επισημαίνεται ως ζωτική για την επίτευξη της ενεργειακής μετάβασης του κλάδου.
Ο Γενικός Γραμματέας της ECSA European Shipowners κ. Σωτήρης Ράπτης σχολίασε μεταξύ άλλων: «Η Διακήρυξη του Szczecin θέτει την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας στο επίκεντρο της ευρωπαϊκής στρατηγικής για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Η Διακήρυξη στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα κατά των μέτρων προστατευτισμού και υποστηρίζει τις επενδύσεις που θα καταστήσουν το ναυτιλιακό βιομηχανικό cluster ισχυρότερο και πιο ανταγωνιστικό διεθνώς».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H Capital Link διοργανώνει το 17th Annual Shipping & Marine Services Forum την Τρίτη, 16, Σεπτεμβρίου, 2025, στο BMA House, στο Λονδίνο. Το Συνέδριο…
Με αφορμή το πέρας της καλοκαιρινής περιόδου, η ναυλομεσιτική Xclusiv προχωρά σε μια επισκόπηση της αγοράς των χύδην ξηρών φορτίων, εστιάζοντας στις αντίρροπες τάσεις…
Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη και η οικογένεια του Προέδρου Πάνου Λασκαρίδη, ανακοίνωσαν τη νέα μεγάλη δωρεά στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών. Ειδικότερα, πρόκειται για την…
Η Toyota ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό όχημα στο εργοστάσιό της στην Τσεχία, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της που θα κατασκευαστεί στην…
Στην Ημερίδα «Πράσινα Λιμάνια και το Μέλλον της Βιώσιμης Ναυτιλίας», στο λιμάνι της Κυλλήνης, συμμετείχε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Στέφανος Γκίκας.…
Στην ανανεωμένη έκδοση ενός χρήσιμου οδηγού βέλτιστων πρακτικών για την ασφαλή διά θαλάσσης μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων προχώρησε η International Union of Marine Insurance (IUMI).…
Νωχελική εξακολουθεί να καταγράφεται η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων το 2025, η οποία παραμένει αισθητά χαμηλότερη σε σχέση με τα επίπεδα του περασμένου έτους.…
Η Συρία προχώρησε σε εξαγωγές αργού πετρελαίου για πρώτη φορά ύστερα από 14 συνεχόμενα έτη αδράνειας στην αγορά. Σύμφωνα με δεδομένα του πρακτορείου Reuters,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ