
Την ικανοποίησή τους για τις πρόσφατες πολιτικές εξελίξεις εξέφρασαν οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές μέσω σχετικής ανακοίνωσης.
Ειδικότερα, η ECSA European Shipowners υπογραμμίζει ότι οι υπουργοί των κρατών μελών της ΕΕ υπέγραψαν τη Διακήρυξη του Szczecin κατά τη διάρκεια του 11ου International Maritime Congress που έλαβε χώρα στην Πολωνία, υπογραμμίζοντας τον στρατηγικό ρόλο της ναυτιλίας για την ασφάλεια της Ευρώπης.
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση, η Διακήρυξη στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα ότι η Ευρώπη δεν χρειάζεται προστατευτικά μέτρα, αλλά επενδύσεις για να γεφυρωθεί το χάσμα στην καινοτομία και να γίνει το ναυτιλιακό βιομηχανικό cluster πιο ανταγωνιστικό.
Παράλληλα, μέσω της Διακήρυξης, τα κράτη μέλη της ΕΕ ανοίγουν τον δρόμο για ένα ρυθμιστικό πλαίσιο αναφορικά με την παροχή καυσίμων, αναγνωρίζοντας ότι η αποανθρακοποίηση εξαρτάται από τη συνεισφορά των παραγωγών και των πάροχων καυσίμων.
Επιπλέον, η Διακήρυξη προτείνει μέτρα για τη μείωση του επενδυτικού κινδύνου, σε επενδύσεις που αφορούν πράσινα καύσιμα στην Ευρώπη στο πλαίσιο του STIP (Sustainable Transport Investment Plan). Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές στηρίζουν την αξιοποίηση των εσόδων από το ETS για τη γεφύρωση του τεράστιου χάσματος στο κόστος συμβατικών και καθαρών καυσίμων.
Την ίδια ώρα, η Διακήρυξη δίνει έμφαση και στη χρηματοδότηση. Η πρόσβαση σε κρατικές επιδοτήσεις αλλά και ιδιωτική χρηματοδότηση επισημαίνεται ως ζωτική για την επίτευξη της ενεργειακής μετάβασης του κλάδου.
Ο Γενικός Γραμματέας της ECSA European Shipowners κ. Σωτήρης Ράπτης σχολίασε μεταξύ άλλων: «Η Διακήρυξη του Szczecin θέτει την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας στο επίκεντρο της ευρωπαϊκής στρατηγικής για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Η Διακήρυξη στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα κατά των μέτρων προστατευτισμού και υποστηρίζει τις επενδύσεις που θα καταστήσουν το ναυτιλιακό βιομηχανικό cluster ισχυρότερο και πιο ανταγωνιστικό διεθνώς».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ