
Την ικανοποίησή τους για τις πρόσφατες πολιτικές εξελίξεις εξέφρασαν οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές μέσω σχετικής ανακοίνωσης.
Ειδικότερα, η ECSA European Shipowners υπογραμμίζει ότι οι υπουργοί των κρατών μελών της ΕΕ υπέγραψαν τη Διακήρυξη του Szczecin κατά τη διάρκεια του 11ου International Maritime Congress που έλαβε χώρα στην Πολωνία, υπογραμμίζοντας τον στρατηγικό ρόλο της ναυτιλίας για την ασφάλεια της Ευρώπης.
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση, η Διακήρυξη στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα ότι η Ευρώπη δεν χρειάζεται προστατευτικά μέτρα, αλλά επενδύσεις για να γεφυρωθεί το χάσμα στην καινοτομία και να γίνει το ναυτιλιακό βιομηχανικό cluster πιο ανταγωνιστικό.
Παράλληλα, μέσω της Διακήρυξης, τα κράτη μέλη της ΕΕ ανοίγουν τον δρόμο για ένα ρυθμιστικό πλαίσιο αναφορικά με την παροχή καυσίμων, αναγνωρίζοντας ότι η αποανθρακοποίηση εξαρτάται από τη συνεισφορά των παραγωγών και των πάροχων καυσίμων.
Επιπλέον, η Διακήρυξη προτείνει μέτρα για τη μείωση του επενδυτικού κινδύνου, σε επενδύσεις που αφορούν πράσινα καύσιμα στην Ευρώπη στο πλαίσιο του STIP (Sustainable Transport Investment Plan). Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές στηρίζουν την αξιοποίηση των εσόδων από το ETS για τη γεφύρωση του τεράστιου χάσματος στο κόστος συμβατικών και καθαρών καυσίμων.
Την ίδια ώρα, η Διακήρυξη δίνει έμφαση και στη χρηματοδότηση. Η πρόσβαση σε κρατικές επιδοτήσεις αλλά και ιδιωτική χρηματοδότηση επισημαίνεται ως ζωτική για την επίτευξη της ενεργειακής μετάβασης του κλάδου.
Ο Γενικός Γραμματέας της ECSA European Shipowners κ. Σωτήρης Ράπτης σχολίασε μεταξύ άλλων: «Η Διακήρυξη του Szczecin θέτει την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας στο επίκεντρο της ευρωπαϊκής στρατηγικής για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Η Διακήρυξη στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα κατά των μέτρων προστατευτισμού και υποστηρίζει τις επενδύσεις που θα καταστήσουν το ναυτιλιακό βιομηχανικό cluster ισχυρότερο και πιο ανταγωνιστικό διεθνώς».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ενεργειακή μετάβαση στη Βαλτική αποκτά νέα δυναμική, καθώς το λιμάνι της Κλαϊπέντα προχωρά αποφασιστικά προς την ολοκλήρωση του φιλόδοξου έργου παραγωγής πράσινου υδρογόνου.…
Το διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα επηρεάζεται έντονα από τις γεωπολιτικές εξελίξεις. Οι συνεχόμενες επιθέσεις των Χούθι, ειδικότερα, κατά εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν επιμηκύνει…
Σε χαμηλές στροφές εξακολουθεί να κινείται η ναυλαγορά των LNG carriers, με την «ψαλίδα» ωστόσο Ανατολής-Δύσης να κλείνει σημαντικά την τελευταία εβδομάδα. Σύμφωνα με…
Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την πλήρη λειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης; Έχουμε κοινοποιήσει το χρονοδιάγραμμα για την επαναλειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης. Η σταδιακή επαναλειτουργία…
Με την παραγωγή φυσικού αερίου των ΗΠΑ να αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο και τις εξαγωγές LNG να «καλπάζουν», κορυφαίες αμερικανικές εταιρείες ενέργειας προσβλέπουν στην…
Εν αναμονή της έναρξης ισχύος των νέων μέτρων του Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ (USTR), για την ανατροπή της κινεζικής θαλάσσιας κυριαρχίας και την αναβίωση…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός Bahri φαίνεται πως ευθυγραμμίζεται πλήρως με τα φιλόδοξα σχέδια της Σαουδικής Αραβίας στον κλάδο της ναυπηγικής, καθώς πρόσφατα προχώρησε σε παραγγελία-ορόσημο…
Η ελβετική εταιρεία WinGD ανακοίνωσε, μετά από περισσότερο από μία δεκαετία έρευνας και ανάπτυξης, ότι το 2026 θα παρουσιάσει την πρώτη στον κόσμο δίχρονη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ