
Άνοδο 5% κατέγραψε η χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας το 2024, με τον όγκο των τραπεζικών δανείων να ανέρχονται σε $53,51 δισ., σύμφωνα με δεδομένα της ετήσιας έκθεσης Key Developments and Growth in Greek Ship Finance της Petrofin Research.
Έτσι λοιπόν αντιστράφηκε η πτωτική τάση που παρατηρήθηκε τα τελευταία δύο χρόνια, με τα ελληνικά δάνεια να ανέρχονται σε $50,891 δισ. δολάρια το 2023 και $51,909 δισ. το 2022.
Κορυφαίος δανειστής της ελληνικής ναυτιλίας ήταν η UBS (Credit Suisse) με έκθεση $5,2 δισ., ενώ ακολούθησε η Eurobank με $4,6 δισ. και η Τράπεζα Πειραιώς με $4,47 δισ. Τα δάνεια της Εθνικής Τράπεζας προς την ελληνική ναυτιλία διαμορφώθηκαν πέρσι στα $4,24 δισ. και της Alpha Bank στα $3,97 δισ. Ως εκ τούτου, σύμφωνα με την έκθεση, οι τέσσερις ελληνικές συστημικές τράπεζες βρέθηκε στο top-5 των δανειστών της ελληνικής ναυτιλίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι τις μεγαλύτερες αυξήσεις αναφορικά με την έκθεσή τους στο ναυτιλιακό κλάδο σημείωσαν οι Attica-Παγκρήτια (173,67%) και η Macquarie (172,22%).
Τα χαρτοφυλάκια των ελληνικών τραπεζών αυξήθηκαν κατά 17,5% στα $18,57 δισ., ενώ αυτά των διεθνών τραπεζών χωρίς παρουσία στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 2,5% στα $23,92 δισ. Στον αντίποδα τα δανειακά κεφάλαια των διεθνών τραπεζών με παρουσία στην Ελλάδα κατέγραψαν μείωση 6,2% στα $11,03 δισ.
Αναφορικά με τα χαρτοφυλάκια συνδεδεμένα με τη βιωσιμότητα, η BNP είχε το μεγαλύτερο ποσοστό (16%) ενώ ακολούθησε η ABN AMRO (15%) και η Αttica-Παγκρήτια (9%). Tέλος, ο αριθμός των χρηματοδοτών της ελληνικής ναυτιλίας πέρσι μειώθηκαν σε 49.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι συνομιλίες μεταξύ Ρώσων και Ουκρανών διαπραγματευτών στην Κωνσταντινούπολη ολοκληρώθηκαν μετά από περίπου δύο ώρες, δήλωσε πηγή του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών. Στις συνομιλίες παρευρέθηκαν…
Η Αιθιοπία, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες της Αφρικής, συνεχίζει να προσελκύει το ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών, με στόχο την ενίσχυση της οικονομικής της…
Με 623 βραβευμένες ακτές, η Ελλάδα διατηρεί την 2η θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 52 χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη χώρα μας παρατηρείται σταθερή ανοδική τάση…
Η συμπερίληψη αποτελεί καίρια πρόκληση για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, με τα ευρήματα της έρευνας των IMO και WISTA «Women in Maritime» να αναδεικνύουν ότι…
Στην περαιτέρω ενδυνάμωση της πολύπλευρης συνεργασίας τους στοχεύουν Μπραζίλια και Πεκίνο, καθώς η βραζιλιάνικη κυβέρνηση ανακοίνωσε δύο σημαντικές συνεργασίες με κινεζικές εταιρείες. Η πρώτη…
Παρότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες είθισται να διατηρούν τα ηνία στις παραγγελίες δεξαμενόπλοιων, η δραστηριότητα των τελευταίων μηνών έχει οδηγήσει σε μια αμφίρροπη «μάχη». Ειδικότερα,…
Σημαντική άνοδο κατέγραψαν οι παραδόσεις αεροσκαφών της Boeing τον περασμένο Απρίλιο, παρά τους εμπορικούς τριγμούς ΗΠΑ και Κίνας. Ειδικότερα, τον περασμένο μήνα έλαβε χώρα…
Η τεχνολογία για την ασφαλή λειτουργία πλοίων με καύσιμο την αμμωνία βρίσκεται στο επίκεντρο των νέων κατευθυντήριων οδηγιών που δημοσίευσε ο ClassNK. Οι οδηγίες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ