
Άνοδο 5% κατέγραψε η χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας το 2024, με τον όγκο των τραπεζικών δανείων να ανέρχονται σε $53,51 δισ., σύμφωνα με δεδομένα της ετήσιας έκθεσης Key Developments and Growth in Greek Ship Finance της Petrofin Research.
Έτσι λοιπόν αντιστράφηκε η πτωτική τάση που παρατηρήθηκε τα τελευταία δύο χρόνια, με τα ελληνικά δάνεια να ανέρχονται σε $50,891 δισ. δολάρια το 2023 και $51,909 δισ. το 2022.
Κορυφαίος δανειστής της ελληνικής ναυτιλίας ήταν η UBS (Credit Suisse) με έκθεση $5,2 δισ., ενώ ακολούθησε η Eurobank με $4,6 δισ. και η Τράπεζα Πειραιώς με $4,47 δισ. Τα δάνεια της Εθνικής Τράπεζας προς την ελληνική ναυτιλία διαμορφώθηκαν πέρσι στα $4,24 δισ. και της Alpha Bank στα $3,97 δισ. Ως εκ τούτου, σύμφωνα με την έκθεση, οι τέσσερις ελληνικές συστημικές τράπεζες βρέθηκε στο top-5 των δανειστών της ελληνικής ναυτιλίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι τις μεγαλύτερες αυξήσεις αναφορικά με την έκθεσή τους στο ναυτιλιακό κλάδο σημείωσαν οι Attica-Παγκρήτια (173,67%) και η Macquarie (172,22%).
Τα χαρτοφυλάκια των ελληνικών τραπεζών αυξήθηκαν κατά 17,5% στα $18,57 δισ., ενώ αυτά των διεθνών τραπεζών χωρίς παρουσία στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 2,5% στα $23,92 δισ. Στον αντίποδα τα δανειακά κεφάλαια των διεθνών τραπεζών με παρουσία στην Ελλάδα κατέγραψαν μείωση 6,2% στα $11,03 δισ.
Αναφορικά με τα χαρτοφυλάκια συνδεδεμένα με τη βιωσιμότητα, η BNP είχε το μεγαλύτερο ποσοστό (16%) ενώ ακολούθησε η ABN AMRO (15%) και η Αttica-Παγκρήτια (9%). Tέλος, ο αριθμός των χρηματοδοτών της ελληνικής ναυτιλίας πέρσι μειώθηκαν σε 49.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ