
Άνοδο 5% κατέγραψε η χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας το 2024, με τον όγκο των τραπεζικών δανείων να ανέρχονται σε $53,51 δισ., σύμφωνα με δεδομένα της ετήσιας έκθεσης Key Developments and Growth in Greek Ship Finance της Petrofin Research.
Έτσι λοιπόν αντιστράφηκε η πτωτική τάση που παρατηρήθηκε τα τελευταία δύο χρόνια, με τα ελληνικά δάνεια να ανέρχονται σε $50,891 δισ. δολάρια το 2023 και $51,909 δισ. το 2022.
Κορυφαίος δανειστής της ελληνικής ναυτιλίας ήταν η UBS (Credit Suisse) με έκθεση $5,2 δισ., ενώ ακολούθησε η Eurobank με $4,6 δισ. και η Τράπεζα Πειραιώς με $4,47 δισ. Τα δάνεια της Εθνικής Τράπεζας προς την ελληνική ναυτιλία διαμορφώθηκαν πέρσι στα $4,24 δισ. και της Alpha Bank στα $3,97 δισ. Ως εκ τούτου, σύμφωνα με την έκθεση, οι τέσσερις ελληνικές συστημικές τράπεζες βρέθηκε στο top-5 των δανειστών της ελληνικής ναυτιλίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι τις μεγαλύτερες αυξήσεις αναφορικά με την έκθεσή τους στο ναυτιλιακό κλάδο σημείωσαν οι Attica-Παγκρήτια (173,67%) και η Macquarie (172,22%).
Τα χαρτοφυλάκια των ελληνικών τραπεζών αυξήθηκαν κατά 17,5% στα $18,57 δισ., ενώ αυτά των διεθνών τραπεζών χωρίς παρουσία στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 2,5% στα $23,92 δισ. Στον αντίποδα τα δανειακά κεφάλαια των διεθνών τραπεζών με παρουσία στην Ελλάδα κατέγραψαν μείωση 6,2% στα $11,03 δισ.
Αναφορικά με τα χαρτοφυλάκια συνδεδεμένα με τη βιωσιμότητα, η BNP είχε το μεγαλύτερο ποσοστό (16%) ενώ ακολούθησε η ABN AMRO (15%) και η Αttica-Παγκρήτια (9%). Tέλος, ο αριθμός των χρηματοδοτών της ελληνικής ναυτιλίας πέρσι μειώθηκαν σε 49.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγία κάνει ακόμα ένα βήμα προς την αποανθρακοποίηση στις θαλάσσιες μεταφορές, με τη συμφωνία της Brunvoll Mar-El και της Rødne Fjord Cruise για…
Τάσεις σταθερότητας εμφανίζει η ναυλαγορά των containerships, έπειτα από έντεκα διαδοχικές εβδομάδες πτώσης των spot ναύλων. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container Index (WCI) της…
Η ανάπτυξη πλήρως ηλεκτρικών υποθαλάσσιων συστημάτων παραγωγής είναι καίριας σημασίας, καθώς μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τις ανάγκες σε εξοπλισμό στην επιφάνεια. Παράλληλα ανοίγει…
Η βραζιλιάνικος κολοσσός εξόρυξης μεταλλευμάτων Vale, εξήγγειλε στις 4 Σεπτεμβρίου ότι θα επενδύσει $12,3 δις. στις μεταλλευτικές της δραστηριότητες στην πολιτεία Minas Gerais μέχρι…
Η Τουρκία αναμένεται να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή ημιαγωγών, με στόχο να μειώσει την εξάρτησή της από τεχνολογίες τρίτων χωρών. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Μια διακήρυξη-ορόσημο, με στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών, υιοθετήθηκε πρόσφατα σε συνέδριο που διοργάνωσε η κυβέρνηση των Φιλιππίνων στη Μανίλα. Η Διακήρυξη…
Καθώς η παγκόσμια αγορά σιδηρομεταλλεύματος εξακολουθεί να διανύει περίοδο αβεβαιότητας, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal εστιάζει στις τελευταίες εξελίξεις και στον αντίκτυπό τους στην…
Ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο με κινεζική υπογραφή βρίσκεται προ των πυλών για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ειδικότερα, μια κινεζική διαχειρίστρια εταιρεία πρόκειται να «εγκαινιάσει» την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ