
Άνοδο 5% κατέγραψε η χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας το 2024, με τον όγκο των τραπεζικών δανείων να ανέρχονται σε $53,51 δισ., σύμφωνα με δεδομένα της ετήσιας έκθεσης Key Developments and Growth in Greek Ship Finance της Petrofin Research.
Έτσι λοιπόν αντιστράφηκε η πτωτική τάση που παρατηρήθηκε τα τελευταία δύο χρόνια, με τα ελληνικά δάνεια να ανέρχονται σε $50,891 δισ. δολάρια το 2023 και $51,909 δισ. το 2022.
Κορυφαίος δανειστής της ελληνικής ναυτιλίας ήταν η UBS (Credit Suisse) με έκθεση $5,2 δισ., ενώ ακολούθησε η Eurobank με $4,6 δισ. και η Τράπεζα Πειραιώς με $4,47 δισ. Τα δάνεια της Εθνικής Τράπεζας προς την ελληνική ναυτιλία διαμορφώθηκαν πέρσι στα $4,24 δισ. και της Alpha Bank στα $3,97 δισ. Ως εκ τούτου, σύμφωνα με την έκθεση, οι τέσσερις ελληνικές συστημικές τράπεζες βρέθηκε στο top-5 των δανειστών της ελληνικής ναυτιλίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι τις μεγαλύτερες αυξήσεις αναφορικά με την έκθεσή τους στο ναυτιλιακό κλάδο σημείωσαν οι Attica-Παγκρήτια (173,67%) και η Macquarie (172,22%).
Τα χαρτοφυλάκια των ελληνικών τραπεζών αυξήθηκαν κατά 17,5% στα $18,57 δισ., ενώ αυτά των διεθνών τραπεζών χωρίς παρουσία στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 2,5% στα $23,92 δισ. Στον αντίποδα τα δανειακά κεφάλαια των διεθνών τραπεζών με παρουσία στην Ελλάδα κατέγραψαν μείωση 6,2% στα $11,03 δισ.
Αναφορικά με τα χαρτοφυλάκια συνδεδεμένα με τη βιωσιμότητα, η BNP είχε το μεγαλύτερο ποσοστό (16%) ενώ ακολούθησε η ABN AMRO (15%) και η Αttica-Παγκρήτια (9%). Tέλος, ο αριθμός των χρηματοδοτών της ελληνικής ναυτιλίας πέρσι μειώθηκαν σε 49.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μπορεί ο Ντόναλντ Τραμπ να πάγωσε για 90 ακόμα ημέρες την εφαρμογή των δασμών στην Κίνα, ωστόσο τα τέλη που είναι προγραμματισμένα για τον…
Τους αβάσιμους, όπως τους χαρακτηρίζει, ισχυρισμούς που κυκλοφόρησαν προ ημερών σε διεθνή ΜΜΕ και πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, ότι πλοία της Bahri μεταφέρουν φορτία με…
Την έξοδό της από τις δημόσιες αγορές και κατά συνέπεια την ιδιωτικοποίηση της ZIM καλοβλέπουν ο CEO της εταιρείας Eli Glickman, πέντε υψηλόβαθμα στελέχη…
Η επανεπιβολή των δασμών από την αμερικανική κυβέρνηση στις 7 Αυγούστου, σε συνδυασμό με την αναδυόμενη υπερπροσφορά μεταφορικής ικανότητας, ασκούν καθοδικές πιέσεις στους ναύλους…
Πράσινη ρότα τραβά και ο λιμένας της Klaipėda στη Λιθουανία. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με ανακοίνωση του λιμένα, αυτή τη στιγμή ένας σταθμός παραγωγής και…
Νέα έκθεση που δημοσιεύθηκε πρόσφατα παρουσιάζει τους λόγους για τους οποίους ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός πρέπει να λάβει άμεσα μέτρα για τη μείωση της…
Ρεκόρ καταρρίπτουν για άλλη μία φορά οι διά θαλάσσης εξαγωγές σόγιας από τη Βραζιλία. Τον περασμένο Ιούλιο σημειώθηκε ο μεγαλύτερος όγκος εξαγωγών κατά τον…
Μια νέα εποχή για την ανάπτυξη και ισχυροποίηση του λιμανιού του Πειραιά, ως μίας από τις σημαντικότερες πύλες εισόδου στην Ευρωπαϊκή Ένωση, εγκαινιάζεται με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ