
Νέα δεδομένα δόθηκαν πρόσφατα στη δημοσιότητα στο Ηνωμένο Βασίλειο, σχετικά με την βύθιση του πολυτελούς σούπερ γιοτ «Bayesian». Το μήκους 56 μέτρων «Bayesian» βυθίστηκε το περασμένο καλοκαίρι στα ανοιχτά της Σικελίας, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους ο Βρετανός ιδιοκτήτης του, ο μεγιστάνας Μάικ Λιντς, και έξι ακόμη άτομα.
Σύμφωνα με προκαταρκτική έκθεση, το «Bayesian» ήταν ευάλωτο σε σφοδρούς ανέμους και πιθανόν ανατράπηκε από ανέμους που έπνεαν με ταχύτητα μεγαλύτερη των 117 χιλιομέτρων την ώρα. Τον περασμένο Αύγουστο το «Bayesian» ήταν αγκυροβολημένο στα ανοιχτά του Πορτιτσέλο, κοντά στο Παλέρμο, όταν χτυπήθηκε από έναν πολύ σφοδρό καθοδικό άνεμο με αποτέλεσμα να γείρει από τη μια του πλευρά και να ξεκινήσει να βάζει νερά, ανακοίνωσε τη βρετανική υπηρεσία θαλάσσιων ατυχημάτων.
Οι κατασκευαστές του σούπερ γιοτ το χαρακτήριζαν σχεδόν αβύθιστο. Κι όμως το «Bayesian» βυθίστηκε μέσα σε σχεδόν 18 λεπτά αφότου επλήγη από ριπές ανέμων με αποτέλεσμα να πάρει κλίση 90 μοιρών. Η έρευνα κατέληξε στο ότι όταν η καρίνα του συγκεκριμένου ιστιοφόρου, η οποία μαζεύεται, ανυψώθηκε, άνεμοι με ταχύτητα που ξεπερνά τα 117 χιλιόμετρα την ώρα είναι ικανοί να την ανατρέψουν. Η έκθεση σημειώνει ότι το γιοτ θα μπορούσε να είναι ευάλωτο και σε ανέμους μικρότερης ταχύτητας.
Αυτές οι αδυναμίες του σκάφους δεν καταγράφονταν στο βιβλίο με πληροφορίες για τη σταθερότητά του, το οποίο υπήρχε στο γιοτ, κι ως εκ τούτου ήταν άγνωστες τόσο στον ιδιοκτήτη όσο και στο πλήρωμα.
«Τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι οι ισχυροί άνεμοι που έπληξαν το “Bayesian” αρκούσαν για να το ανατρέψουν. Επιπλέον, από τη στιγμή που το σκάφος πήρε κλίση μεγαλύτερη από 70 μοίρες η κατάσταση ήταν μη αναστρέψιμη », εξηγεί ο Άντριου Μολ, επικεφαλής επιθεωρητής ναυτικών ατυχημάτων.
Σύμφωνα με την έκθεση, ο μεταλλικός ιστός του σκάφους ύψους 72 μέτρων, ο υψηλότερος στον κόσμο, αύξανε την ευπάθειά του κι αναλογούσε στο ήμισυ της ισχύος που το ώθησε να γείρει από τη μια του πλευρά.
Η βύθιση του πολυτελούς ιστιοφόρου προκάλεσε σοκ στην τοπική κοινωνία και σε εκείνους που ταξιδεύουν σε ευρωπαϊκά ύδατα. Ο Λιντς, ένας από τους πιο γνωστούς επιχειρηματίες τεχνολογίας της Βρετανίας, γιόρταζε την αθώωσή του από δικαστήριο στο Σαν Φρανσίσκο για κατηγορίες για απάτη τον Ιούνιο του 2024. Μαζί του στο γιοτ ήταν μέλη της οικογένειάς του και φίλοι του, οι οποίοι τον στήριξαν στη δίκη στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων του δικηγόρου του και ενός τραπεζίτη, του Τζόναθαν Μπλούμερ. Η κόρη του Λιντς είναι επίσης μεταξύ των θυμάτων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ