
Νέα δεδομένα δόθηκαν πρόσφατα στη δημοσιότητα στο Ηνωμένο Βασίλειο, σχετικά με την βύθιση του πολυτελούς σούπερ γιοτ «Bayesian». Το μήκους 56 μέτρων «Bayesian» βυθίστηκε το περασμένο καλοκαίρι στα ανοιχτά της Σικελίας, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους ο Βρετανός ιδιοκτήτης του, ο μεγιστάνας Μάικ Λιντς, και έξι ακόμη άτομα.
Σύμφωνα με προκαταρκτική έκθεση, το «Bayesian» ήταν ευάλωτο σε σφοδρούς ανέμους και πιθανόν ανατράπηκε από ανέμους που έπνεαν με ταχύτητα μεγαλύτερη των 117 χιλιομέτρων την ώρα. Τον περασμένο Αύγουστο το «Bayesian» ήταν αγκυροβολημένο στα ανοιχτά του Πορτιτσέλο, κοντά στο Παλέρμο, όταν χτυπήθηκε από έναν πολύ σφοδρό καθοδικό άνεμο με αποτέλεσμα να γείρει από τη μια του πλευρά και να ξεκινήσει να βάζει νερά, ανακοίνωσε τη βρετανική υπηρεσία θαλάσσιων ατυχημάτων.
Οι κατασκευαστές του σούπερ γιοτ το χαρακτήριζαν σχεδόν αβύθιστο. Κι όμως το «Bayesian» βυθίστηκε μέσα σε σχεδόν 18 λεπτά αφότου επλήγη από ριπές ανέμων με αποτέλεσμα να πάρει κλίση 90 μοιρών. Η έρευνα κατέληξε στο ότι όταν η καρίνα του συγκεκριμένου ιστιοφόρου, η οποία μαζεύεται, ανυψώθηκε, άνεμοι με ταχύτητα που ξεπερνά τα 117 χιλιόμετρα την ώρα είναι ικανοί να την ανατρέψουν. Η έκθεση σημειώνει ότι το γιοτ θα μπορούσε να είναι ευάλωτο και σε ανέμους μικρότερης ταχύτητας.
Αυτές οι αδυναμίες του σκάφους δεν καταγράφονταν στο βιβλίο με πληροφορίες για τη σταθερότητά του, το οποίο υπήρχε στο γιοτ, κι ως εκ τούτου ήταν άγνωστες τόσο στον ιδιοκτήτη όσο και στο πλήρωμα.
«Τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι οι ισχυροί άνεμοι που έπληξαν το “Bayesian” αρκούσαν για να το ανατρέψουν. Επιπλέον, από τη στιγμή που το σκάφος πήρε κλίση μεγαλύτερη από 70 μοίρες η κατάσταση ήταν μη αναστρέψιμη », εξηγεί ο Άντριου Μολ, επικεφαλής επιθεωρητής ναυτικών ατυχημάτων.
Σύμφωνα με την έκθεση, ο μεταλλικός ιστός του σκάφους ύψους 72 μέτρων, ο υψηλότερος στον κόσμο, αύξανε την ευπάθειά του κι αναλογούσε στο ήμισυ της ισχύος που το ώθησε να γείρει από τη μια του πλευρά.
Η βύθιση του πολυτελούς ιστιοφόρου προκάλεσε σοκ στην τοπική κοινωνία και σε εκείνους που ταξιδεύουν σε ευρωπαϊκά ύδατα. Ο Λιντς, ένας από τους πιο γνωστούς επιχειρηματίες τεχνολογίας της Βρετανίας, γιόρταζε την αθώωσή του από δικαστήριο στο Σαν Φρανσίσκο για κατηγορίες για απάτη τον Ιούνιο του 2024. Μαζί του στο γιοτ ήταν μέλη της οικογένειάς του και φίλοι του, οι οποίοι τον στήριξαν στη δίκη στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων του δικηγόρου του και ενός τραπεζίτη, του Τζόναθαν Μπλούμερ. Η κόρη του Λιντς είναι επίσης μεταξύ των θυμάτων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μνημόνιο Συνεργασίας υπεγράφη σήμερα, 15 Μαΐου 2025, μεταξύ της εταιρείας ΘΡΙΑΣΙΟ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ Α.Ε. (ΘΕΚ Α.Ε.) και της ONEX ELEFSIS PORT & INTEGRATED LOGISTICS…
Εκτός του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ Α.Ε.) βρέθηκε, την Τετάρτη 14 Μαΐου, ο επί πενταετία εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας, Αθανάσιος Λιάγκος.…
Η επέκταση στην αμερικανική αγορά LNG βρίσκεται σε πρώτο πλάνο για τη Saudi Aramco, καθώς ο ενεργειακός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα mega-deal στις ΗΠΑ. Συγκεκριμένα,…
Η BIMCO εξέλεξε τον κ. Paul Pathy, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Fednav, ως Πρόεδρο. Ο κ. Pathy εξελέγη κατά τη γενική συνέλευση του…
Ανάμεικτα είναι, μέχρι στιγμής φέτος, τα συναισθήματα για την αγορά πετρελαίου της Κίνας, παρά την άνοδο των εισαγωγών αργού. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters,…
Καθώς ολοένα και περισσότερα εμπορικά πλοία δέχονται κυρώσεις τους τελευταίους μήνες, η «μαύρη λίστα» επεκτείνεται δίχως σταματημό. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη ανάρτηση της Clarksons…
Καθώς το κλίμα αβεβαιότητας στην παγκόσμια οικονομία εντείνει την πίεση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) εμφανίζεται αισιόδοξος για τις πωλήσεις…
Παρότι ΗΠΑ και Κίνα φαίνονται να υιοθετούν μεγαλύτερη διαλλακτικότητα στις μεταξύ τους συνομιλίες με επίκεντρο το διμερές τους εμπόριο, ο αντίκτυπος των πρόσφατων εντάσεων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ