
Η δυναμική επέκταση στο Καζακστάν φαίνεται να βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της AD Ports Group, καθώς ο κολοσσός των ΗΑΕ προέβη στην υπογραφή σημαντικών συμφωνιών στη χώρα της Κεντρικής Ασίας.
Συγκεκριμένα, η AD Ports Group και η εθνική εταιρεία πετρελαίου του Καζακστάν, KazMunayGas, υπέγραψαν συμφωνία για την επέκταση του στόλου που δραστηριοποιείται στην Κασπία Θάλασσα και σε ανοικτές θάλασσες. Βάσει της συμφωνίας, οι δύο πλευρές δρομολογούν ήδη την εκκίνηση της λειτουργίας έως και τεσσάρων containerships, μεταφορικής ικανότητας 780 TEUs έκαστο, στην Κασπία Θάλασσα. Επίσης, εξετάζονται επενδύσεις για έως και τέσσερα Aframaxes, που θα υποστηρίξουν τον ενεργειακό κλάδο του Καζακστάν.
Παράλληλα, η AD Ports Group προέβη στην ανταλλαγή προκαταρκτικών όρων με τη SEMURG Invest LLP, με στόχο τη σύσταση μιας κοινοπραξίας που θα αναλάβει τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη, τη χρηματοδότηση και τη διαχείριση του τερματικού σταθμού πολλαπλών χρήσεων Sarzha στο λιμάνι Kuryk της Κασπίας Θάλασσας. Ακόμη, μια ξεχωριστή κοινοπραξία των δύο εταιρειών αναμένεται να αναπτύξει έναν τερματικό σταθμό σιτηρών στο λιμάνι Kuryk, χωρητικότητας 1,5 εκατ. τόνων ετησίως.
Επιπλέον, η AD Ports Group υπέγραψε μνημόνια κατανόησης (MoUs) με τρεις οργανισμούς: το Kazakh Invest, το Διεθνές Εμπορικό Επιμελητήριο του Καζακστάν και τη Special Economic Zone Morport Aktau. Στο επίκεντρο των εν λόγω συμφωνιών βρίσκεται η από κοινού διερεύνηση ευκαιριών που θα συμβάλουν στην εμπορική, βιομηχανική και οικονομική ανάπτυξη του Καζακστάν.
Σημειώνεται ότι, επί του παρόντος, η AD Ports Group έχει επενδύσει $175 εκατ. σε έργα στο Καζακστάν, ενώ οι προγραμματισμένες επενδύσεις για τα επόμενα χρόνια αγγίζουν τα $600 εκατ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ