
Η δυναμική επέκταση στο Καζακστάν φαίνεται να βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της AD Ports Group, καθώς ο κολοσσός των ΗΑΕ προέβη στην υπογραφή σημαντικών συμφωνιών στη χώρα της Κεντρικής Ασίας.
Συγκεκριμένα, η AD Ports Group και η εθνική εταιρεία πετρελαίου του Καζακστάν, KazMunayGas, υπέγραψαν συμφωνία για την επέκταση του στόλου που δραστηριοποιείται στην Κασπία Θάλασσα και σε ανοικτές θάλασσες. Βάσει της συμφωνίας, οι δύο πλευρές δρομολογούν ήδη την εκκίνηση της λειτουργίας έως και τεσσάρων containerships, μεταφορικής ικανότητας 780 TEUs έκαστο, στην Κασπία Θάλασσα. Επίσης, εξετάζονται επενδύσεις για έως και τέσσερα Aframaxes, που θα υποστηρίξουν τον ενεργειακό κλάδο του Καζακστάν.
Παράλληλα, η AD Ports Group προέβη στην ανταλλαγή προκαταρκτικών όρων με τη SEMURG Invest LLP, με στόχο τη σύσταση μιας κοινοπραξίας που θα αναλάβει τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη, τη χρηματοδότηση και τη διαχείριση του τερματικού σταθμού πολλαπλών χρήσεων Sarzha στο λιμάνι Kuryk της Κασπίας Θάλασσας. Ακόμη, μια ξεχωριστή κοινοπραξία των δύο εταιρειών αναμένεται να αναπτύξει έναν τερματικό σταθμό σιτηρών στο λιμάνι Kuryk, χωρητικότητας 1,5 εκατ. τόνων ετησίως.
Επιπλέον, η AD Ports Group υπέγραψε μνημόνια κατανόησης (MoUs) με τρεις οργανισμούς: το Kazakh Invest, το Διεθνές Εμπορικό Επιμελητήριο του Καζακστάν και τη Special Economic Zone Morport Aktau. Στο επίκεντρο των εν λόγω συμφωνιών βρίσκεται η από κοινού διερεύνηση ευκαιριών που θα συμβάλουν στην εμπορική, βιομηχανική και οικονομική ανάπτυξη του Καζακστάν.
Σημειώνεται ότι, επί του παρόντος, η AD Ports Group έχει επενδύσει $175 εκατ. σε έργα στο Καζακστάν, ενώ οι προγραμματισμένες επενδύσεις για τα επόμενα χρόνια αγγίζουν τα $600 εκατ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ