
Δύο από τις πιο αγαπημένες και θαυμαστές προσωπικότητες της σύγχρονης ελληνικής ναυτιλίας εντάχθηκαν στο Πάνθεον της Ελληνικής Ναυτιλίας.
Η Αθηνά Μαρτίνου (1927-2024) και ο Σπύρος Μ. Πολέμης (1937-2024) ανακοινώθηκαν ως οι νέοι εισακτέοι σε μια κατάμεστη αίθουσα με 570 καλεσμένους που παραβρέθηκαν στην ετήσια Τελετή Εισαγωγής και Δείπνου.
Η Αθηνά Μαρτίνου, που έδωσε την επιχειρηματική «σπίθα» και το πάθος σε μια από τις πιο επιτυχημένες οικογενειακές δυναστείες του κλάδου, γίνεται η πρώτη γυναίκα που εισάγεται στο Πάνθεον της Ελληνικής Ναυτιλίας, στις δέλτους του οποίου βρίσκονται ήδη πάνω από 40 άνδρες, στα 19 χρόνια από την ίδρυσή του. Ο Σπύρος Μ. Πολέμης, ακούραστος πρωταθλητής της ναυτιλίας, πρωταγωνίστησε σε πολλούς ελληνικούς και διεθνείς οργανισμούς και ήταν ο μοναδικός μέχρι σήμερα Έλληνας Πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS).
Η Αθηνά Μαρτίνου (1927-2024) ήταν μια μοναδική φυσιογνωμία στην ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλίας και ήταν ευρέως αναγνωρισμένη σε όλη τη ναυτιλιακή κοινότητα για το πάθος της για τη θάλασσα και τη ναυτιλία.
Συχνά γνωστή απλώς με το παρατσούκλι «Νουνού», η Α. Μαρτίνου γεννήθηκε στην Αθήνα αλλά προερχόταν από την οικογένεια Μεθενίτη, με καταγωγή από την Κεφαλλονιά. Μεγάλωσε δίπλα στη θάλασσα, στη Γλυφάδα, κι από μικρή λάτρευε την ιστιοπλοΐα και το ψάρεμα.
Με την αποφασιστικότητά της να ασχοληθεί με τη ναυτιλία, η Α. Μαρτίνου έπεισε τον σύζυγό της, Ιωάννη Μαρτίνο, να χρησιμοποιήσουν το κεφάλαιο που αποταμίευσαν από το παλαιοπωλείο τους για να αποκτήσουν το πρώτο πλοίο. Αποκτήθηκε το 1965 και ονομάστηκε προς τιμήν του πρωτότοκου γιου τους. Σύντομα μετά το «Thanasis» ακολούθησαν και άλλα πλοία, και το 1972 οι Μαρτίνοι είχαν ιδρύσει τη Thenamaris ως την εταιρεία διαχείρισης των πλοίων της οικογένειας.
Ο Σπύρος Μ. Πολέμης (1937-2024) καταγόταν από ναυτική οικογένεια της Άνδρου. Ο πατέρας του ήταν καπετάνιος κι ο παππούς του αρχιμηχανικός.
Με εκπαίδευση μηχανικού και ναυπηγού, ο Σπ. Πολέμης εργάστηκε στα γραφεία της οικογένειας στις ΗΠΑ πριν ξεκινήσει την δική του καριέρα ως εφοπλιστής στο Λονδίνο, όπου και δημιούργησε την Polesons το 1970, που μετονομάστηκε Seacrest Shipping. Την ίδια στιγμή, ιδρύθηκε η Remi Maritime στην Ελλάδα για να διαχειρίζεται τον στόλο. Τις επόμενες δεκαετίες, ο όμιλος κατείχε πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενοπλοίων.
Ο Σπ. Πολέμης διέθεσε επίσης τις δυνάμεις και την εμπειρία του σε μεγάλο αριθμό οργανώσεων του κλάδου. Συγκεκριμένα, ήταν ο πρώτος Έλληνας εκλεγμένος πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS), της παγκόσμιας «ομπρέλας» των εθνικών ναυτιλιακών ενώσεων. Κατά τη διάρκεια των δύο θητειών του, από το 2006 έως το 2012, αποδείχθηκε ισχυρός «τιμονιέρης» σε μια ταραχώδη περίοδο για τον κλάδο που περιλάμβανε τις επιπτώσεις της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και την έξαρση των Σομαλών πειρατών.
Ένα άλλο σημαντικό κεφάλαιο στην παρακαταθήκη του Σπ. Πολέμη ήταν η επιτυχία του να εξασφαλίσει ένα πλοίο Liberty για την Ελλάδα, πραγματοποιώντας έτσι ένα προσωπικό του όνειρο. Αφού εντόπισε το SS Arthur M. Huddell στις ΗΠΑ, το φορτηγό πλοίο κατασκευής του 1943 μεταφέρθηκε στον Πειραιά, μετονομάστηκε σε SS Hellas Liberty και μετατράπηκε σε πλωτό μουσείο, συμβολίζοντας την ανάκαμψη της ελληνικής ναυτιλίας μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Παρακάτω φωτογραφικό υλικό από την εκδήλωση:
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η κορυφαία διοργάνωση γκολφ για τη ναυτιλία επιστρέφει ξανά, προσφέροντας έναν συνδυασμό αθλητισμού και επιχειρηματικότητας σε ένα γήπεδο υψηλών προδιαγραφών. Το Glyfada Greek Maritime…
Επιθεωρητές της υπηρεσίας του ΟΗΕ για την επιτήρηση των πυρηνικών (IAEA, Διεθνής Οργανισμός Ατομικής Ενέργειας – ΔΟΑΕ) εισήλθαν στο Ιράν με τη συγκατάθεση του…
Ένα σημαντικό ορόσημο στη διαδικασία ναυπήγησης ενός καινοτόμου LNG carrier ανακοίνωσε η Minerva Gas. Συγκεκριμένα, βάσεις σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το Σάββατο…
Με δυναμικούς ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου containerships της εισηγμένης στον Nasdaq, Euroseas Ltd. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, η Euroseas προέβη πρόσφατα…
Η άνοδος του Ντόναλντ Τραμπ στον προεδρικό θώκο των ΗΠΑ για δεύτερη φορά έχει προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων στην παγκόσμια οικονομική σφαίρα, συμπεριλαμβανομένης και της…
Η διαχείριση πολύπλοκων και υπερμεγέθων φορτίων, όπως γερανοί, τουρμπίνες και ειδικά οχήματα, αποτελεί εδώ και χρόνια μια μεγάλη πρόκληση για τα λιμάνια. Σε αντίθεση…
Ένα σημαντικό ορόσημο στον δρόμο προς την αποανθρακοποίηση της Γηραιάς Ηπείρου και την ανάδειξη της βιομηχανίας δέσμευσης, μεταφοράς και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CCS)…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία ενίσχυσης των υπηρεσιών εφοδιαστικής αλυσίδας της στη Νοτιοανατολική Ασία κατέγραψε πρόσφατα η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ