
Με όραμα τη δημιουργία ενός σύγχρονου ελληνικού πλοίου, ικανού να καλύψει τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού και να λειτουργήσει ως εξαγώγιμο τεχνολογικό προϊόν, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων κ. Πάνος Ξενοκώστας κατέδειξε τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ των ιστορικών ναυπηγείων της Ελλάδας για την συγκρότηση ενός εθνικού ναυπηγικού φορέα ως κομβικό βήμα για την ανάκτηση της ναυπηγικής κυριαρχίας της χώρας.
Η συγκυρία είναι μοναδική: η τεχνογνωσία έχει επανέλθει, οι επενδύσεις αποδίδουν, και η πολιτική βούληση για την ενίσχυση της εγχώριας αμυντικής και ναυπηγικής βιομηχανίας είναι εμφανής. Στο περιθώριο της διεθνούς έκθεσης αμυντικού υλικού της Αθήνας, διατυπώθηκε με σαφήνεια η ανάγκη σύστασης ενός νέου εθνικού φορέα, στον οποίο θα συμμετέχουν ισχυρές παραγωγικές μονάδες όπως τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, Σύρου και Σκαραμαγκά.
Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ξενοκώστας, «σε δύο χρόνια από σήμερα, η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία –και ιδιαίτερα τα Ναυπηγεία Ελευσίνας– θα μπορούν να ναυπηγούν τα πάντα… εκτός από αεροπλανοφόρα». Μια δήλωση που δεν υποδηλώνει απλώς δυναμική, αλλά αυτοπεποίθηση τεκμηριωμένη από τα επιτεύγματα των τελευταίων ετών.
Η Ένωση στηρίζει τη μετάβαση από τον κατακερματισμό στη σύμπραξη. Οι αριθμοί επιβεβαιώνουν τη δυναμική: ελληνικά ναυπηγεία εξυπηρέτησαν την πλειονότητα των επισκευών στη χώρα το 2024, καταγράφοντας υψηλές επιδόσεις, επενδυτική πρόοδο και αύξηση της απασχόλησης. Η δημιουργία γραμμών παραγωγής με 70% ελληνική συμμετοχή και εξαγωγικό προσανατολισμό είναι πλέον εφικτή.
Ενδεικτικά καταγράφεται η περίπτωση των Ναυπηγείων του Ομίλου ONEX, ώστε να καταδειχθεί η αξία και η δυναμική μιας ενιαίας ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας καθώς και η συνεισφορά της στην εθνική οικονομία και άμυνα:
Εξάλλου, τα παράπλευρα οφέλη από τη ναυπήγηση εθνικού πλοίου στην Ελλάδα είναι πολλαπλά και στρατηγικά: και συγκεκριμένα :
Το πλοίο made in Greece δεν είναι σχήμα λόγου. Είναι στόχος εθνικής σημασίας, με θετικό αποτύπωμα στην οικονομία, την απασχόληση, την τεχνολογία και την εξωτερική πολιτική της χώρας. Η Ένωση καλεί την Πολιτεία να στηρίξει θεσμικά την υλοποίηση αυτού του οράματος. Οι συμπράξεις δεν είναι απλώς επιθυμητές. Είναι εθνική αναγκαιότητα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ