
															Με όραμα τη δημιουργία ενός σύγχρονου ελληνικού πλοίου, ικανού να καλύψει τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού και να λειτουργήσει ως εξαγώγιμο τεχνολογικό προϊόν, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων κ. Πάνος Ξενοκώστας κατέδειξε τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ των ιστορικών ναυπηγείων της Ελλάδας για την συγκρότηση ενός εθνικού ναυπηγικού φορέα ως κομβικό βήμα για την ανάκτηση της ναυπηγικής κυριαρχίας της χώρας.
Η συγκυρία είναι μοναδική: η τεχνογνωσία έχει επανέλθει, οι επενδύσεις αποδίδουν, και η πολιτική βούληση για την ενίσχυση της εγχώριας αμυντικής και ναυπηγικής βιομηχανίας είναι εμφανής. Στο περιθώριο της διεθνούς έκθεσης αμυντικού υλικού της Αθήνας, διατυπώθηκε με σαφήνεια η ανάγκη σύστασης ενός νέου εθνικού φορέα, στον οποίο θα συμμετέχουν ισχυρές παραγωγικές μονάδες όπως τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, Σύρου και Σκαραμαγκά.
Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ξενοκώστας, «σε δύο χρόνια από σήμερα, η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία –και ιδιαίτερα τα Ναυπηγεία Ελευσίνας– θα μπορούν να ναυπηγούν τα πάντα… εκτός από αεροπλανοφόρα». Μια δήλωση που δεν υποδηλώνει απλώς δυναμική, αλλά αυτοπεποίθηση τεκμηριωμένη από τα επιτεύγματα των τελευταίων ετών.

Η Ένωση στηρίζει τη μετάβαση από τον κατακερματισμό στη σύμπραξη. Οι αριθμοί επιβεβαιώνουν τη δυναμική: ελληνικά ναυπηγεία εξυπηρέτησαν την πλειονότητα των επισκευών στη χώρα το 2024, καταγράφοντας υψηλές επιδόσεις, επενδυτική πρόοδο και αύξηση της απασχόλησης. Η δημιουργία γραμμών παραγωγής με 70% ελληνική συμμετοχή και εξαγωγικό προσανατολισμό είναι πλέον εφικτή.
Ενδεικτικά καταγράφεται η περίπτωση των Ναυπηγείων του Ομίλου ONEX, ώστε να καταδειχθεί η αξία και η δυναμική μιας ενιαίας ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας καθώς και η συνεισφορά της στην εθνική οικονομία και άμυνα:
Εξάλλου, τα παράπλευρα οφέλη από τη ναυπήγηση εθνικού πλοίου στην Ελλάδα είναι πολλαπλά και στρατηγικά: και συγκεκριμένα :
Το πλοίο made in Greece δεν είναι σχήμα λόγου. Είναι στόχος εθνικής σημασίας, με θετικό αποτύπωμα στην οικονομία, την απασχόληση, την τεχνολογία και την εξωτερική πολιτική της χώρας. Η Ένωση καλεί την Πολιτεία να στηρίξει θεσμικά την υλοποίηση αυτού του οράματος. Οι συμπράξεις δεν είναι απλώς επιθυμητές. Είναι εθνική αναγκαιότητα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ