
Με όραμα τη δημιουργία ενός σύγχρονου ελληνικού πλοίου, ικανού να καλύψει τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού και να λειτουργήσει ως εξαγώγιμο τεχνολογικό προϊόν, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων κ. Πάνος Ξενοκώστας κατέδειξε τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ των ιστορικών ναυπηγείων της Ελλάδας για την συγκρότηση ενός εθνικού ναυπηγικού φορέα ως κομβικό βήμα για την ανάκτηση της ναυπηγικής κυριαρχίας της χώρας.
Η συγκυρία είναι μοναδική: η τεχνογνωσία έχει επανέλθει, οι επενδύσεις αποδίδουν, και η πολιτική βούληση για την ενίσχυση της εγχώριας αμυντικής και ναυπηγικής βιομηχανίας είναι εμφανής. Στο περιθώριο της διεθνούς έκθεσης αμυντικού υλικού της Αθήνας, διατυπώθηκε με σαφήνεια η ανάγκη σύστασης ενός νέου εθνικού φορέα, στον οποίο θα συμμετέχουν ισχυρές παραγωγικές μονάδες όπως τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, Σύρου και Σκαραμαγκά.
Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ξενοκώστας, «σε δύο χρόνια από σήμερα, η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία –και ιδιαίτερα τα Ναυπηγεία Ελευσίνας– θα μπορούν να ναυπηγούν τα πάντα… εκτός από αεροπλανοφόρα». Μια δήλωση που δεν υποδηλώνει απλώς δυναμική, αλλά αυτοπεποίθηση τεκμηριωμένη από τα επιτεύγματα των τελευταίων ετών.
Η Ένωση στηρίζει τη μετάβαση από τον κατακερματισμό στη σύμπραξη. Οι αριθμοί επιβεβαιώνουν τη δυναμική: ελληνικά ναυπηγεία εξυπηρέτησαν την πλειονότητα των επισκευών στη χώρα το 2024, καταγράφοντας υψηλές επιδόσεις, επενδυτική πρόοδο και αύξηση της απασχόλησης. Η δημιουργία γραμμών παραγωγής με 70% ελληνική συμμετοχή και εξαγωγικό προσανατολισμό είναι πλέον εφικτή.
Ενδεικτικά καταγράφεται η περίπτωση των Ναυπηγείων του Ομίλου ONEX, ώστε να καταδειχθεί η αξία και η δυναμική μιας ενιαίας ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας καθώς και η συνεισφορά της στην εθνική οικονομία και άμυνα:
Εξάλλου, τα παράπλευρα οφέλη από τη ναυπήγηση εθνικού πλοίου στην Ελλάδα είναι πολλαπλά και στρατηγικά: και συγκεκριμένα :
Το πλοίο made in Greece δεν είναι σχήμα λόγου. Είναι στόχος εθνικής σημασίας, με θετικό αποτύπωμα στην οικονομία, την απασχόληση, την τεχνολογία και την εξωτερική πολιτική της χώρας. Η Ένωση καλεί την Πολιτεία να στηρίξει θεσμικά την υλοποίηση αυτού του οράματος. Οι συμπράξεις δεν είναι απλώς επιθυμητές. Είναι εθνική αναγκαιότητα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ εξέφρασε τις βραδινές ώρες της 23ης Ιουνίου (τοπική ώρα) τα «συγχαρητήριά του σε όλους», υποστηρίζοντας πως το Ισραήλ και…
Το Κατάρ ανακοίνωσε ότι κλείνει προσωρινά τον εναέριο χώρο του ως μέρος των μέτρων που έχουν ληφθεί εν μέσω των εξελίξεων στην περιοχή, αναφέρεται…
Το Ιράν ξεκίνησε μια πυραυλική επίθεση με την ονομασία «Άγγελμα Νίκης» εναντίον αμερικανικών βάσεων στο Ιράκ και το Κατάρ, μετέδωσε το ιρανικό πρακτορείο Tasnim.…
Συμφωνία που ανοίγει νέους ορίζοντες για την εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία και σηματοδοτεί την επανεκκίνηση της ναυπήγησης πλοίων στη χώρα μας υπέγραψαν νωρίτερα ο όμιλος…
Σε αυξημένη επιφυλακή βρίσκονται οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας, υπό τον φόβο περαιτέρω κλιμάκωσης της έντασης στην Ερυθρά Θάλασσα και ενδεχόμενου κλεισίματος των…
Η ΟΛΠ Α.Ε., υποδέχθηκε στις 18η Ιουνίου στο λιμάνι του Πειραιά το ιστορικό ιστιοφόρο «Nave Italia», το οποίο παρέμεινε ελλιμενισμένο στην προβλήτα της κρουαζιέρας…
Ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Γιάννης Κεφαλογιάννης μεταβαίνει εκτάκτως με ελικόπτερο στη Χίο, καθώς η κατάσταση στο νησί από τις διαδοχικές πυρκαγιές…
Η Safe Bulkers ολοκλήρωσε τη δωρεά της προς την ΕΛΔΥΚ μέσω της παράδοσης οχήματος, την Παρασκευή 20 Ιουνίου. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ