
Με όραμα τη δημιουργία ενός σύγχρονου ελληνικού πλοίου, ικανού να καλύψει τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού και να λειτουργήσει ως εξαγώγιμο τεχνολογικό προϊόν, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων κ. Πάνος Ξενοκώστας κατέδειξε τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ των ιστορικών ναυπηγείων της Ελλάδας για την συγκρότηση ενός εθνικού ναυπηγικού φορέα ως κομβικό βήμα για την ανάκτηση της ναυπηγικής κυριαρχίας της χώρας.
Η συγκυρία είναι μοναδική: η τεχνογνωσία έχει επανέλθει, οι επενδύσεις αποδίδουν, και η πολιτική βούληση για την ενίσχυση της εγχώριας αμυντικής και ναυπηγικής βιομηχανίας είναι εμφανής. Στο περιθώριο της διεθνούς έκθεσης αμυντικού υλικού της Αθήνας, διατυπώθηκε με σαφήνεια η ανάγκη σύστασης ενός νέου εθνικού φορέα, στον οποίο θα συμμετέχουν ισχυρές παραγωγικές μονάδες όπως τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, Σύρου και Σκαραμαγκά.
Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ξενοκώστας, «σε δύο χρόνια από σήμερα, η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία –και ιδιαίτερα τα Ναυπηγεία Ελευσίνας– θα μπορούν να ναυπηγούν τα πάντα… εκτός από αεροπλανοφόρα». Μια δήλωση που δεν υποδηλώνει απλώς δυναμική, αλλά αυτοπεποίθηση τεκμηριωμένη από τα επιτεύγματα των τελευταίων ετών.
Η Ένωση στηρίζει τη μετάβαση από τον κατακερματισμό στη σύμπραξη. Οι αριθμοί επιβεβαιώνουν τη δυναμική: ελληνικά ναυπηγεία εξυπηρέτησαν την πλειονότητα των επισκευών στη χώρα το 2024, καταγράφοντας υψηλές επιδόσεις, επενδυτική πρόοδο και αύξηση της απασχόλησης. Η δημιουργία γραμμών παραγωγής με 70% ελληνική συμμετοχή και εξαγωγικό προσανατολισμό είναι πλέον εφικτή.
Ενδεικτικά καταγράφεται η περίπτωση των Ναυπηγείων του Ομίλου ONEX, ώστε να καταδειχθεί η αξία και η δυναμική μιας ενιαίας ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας καθώς και η συνεισφορά της στην εθνική οικονομία και άμυνα:
Εξάλλου, τα παράπλευρα οφέλη από τη ναυπήγηση εθνικού πλοίου στην Ελλάδα είναι πολλαπλά και στρατηγικά: και συγκεκριμένα :
Το πλοίο made in Greece δεν είναι σχήμα λόγου. Είναι στόχος εθνικής σημασίας, με θετικό αποτύπωμα στην οικονομία, την απασχόληση, την τεχνολογία και την εξωτερική πολιτική της χώρας. Η Ένωση καλεί την Πολιτεία να στηρίξει θεσμικά την υλοποίηση αυτού του οράματος. Οι συμπράξεις δεν είναι απλώς επιθυμητές. Είναι εθνική αναγκαιότητα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ροή του ρωσικού πετρελαίου προς την Ουγγαρία έχει διακοπεί μετά την ουκρανική επίθεση κατά σταθμού μετασχηματισμού του πετρελαιαγωγού Ντρούζμπα, ανακοίνωσε ο ούγγρος υπουργός…
Έπειτα από την πρόσφατη επαναδειοδότηση της Chevron από το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ για εξαγωγές πετρελαίου από τη Βενεζουέλα, το βενεζουελάνικο αργό ετοιμάζεται για…
Ένα νέο joint venture για τη διαχείριση Handysize bulk carriers σύστησαν οι Transworld Shipping Lines και Bainbridge Navigation. Στο νέο σχήμα με έδρα το…
Πλεόνασμα ύψους €2,18 δισ. στο ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού καταγράφηκε την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2025, έναντι του στόχου για έλλειμμα € 1,96 δισ.που…
Καθώς οι παγκόσμιες οικονομίες σπεύδουν να ανανεώσουν τα αποθέματα φυσικού αερίου τους, οι ΗΠΑ αναδεικνύονται κορυφαίος προμηθευτής διεθνώς. Οι εξαγωγές του υδρογονάνθρακα από τις…
Δυο υποψήφιοι της δεξιάς θα αναμετρηθούν στον δεύτερο γύρο των προεδρικών εκλογών στη Βολιβία, τη 19η Οκτωβρίου, αφού αναδείχθηκαν κυρίαρχοι στον πρώτο, ο οποίος…
Διασώστες προσπαθούν να βρουν περισσότερους από 40 ανθρώπους, η τύχη των οποίων αγνοείται έπειτα από ναυάγιο πλοίου που σημειώθηκε σε ποταμό της βορειοδυτικής Νιγηρίας,…
Η Βραζιλία προσελκύει το ενδιαφέρον εταιρειών του κλάδου της ναυπηγικής, και πιο συγκεκριμένα της εταιρείας Hanwha Ocean, με έδρα τη Νότια Κορέα. Κατόπιν συζητήσεων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ