
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.
Ειδικότερα, η εταιρεία κατέγραψε κέρδη ύψους $32,8 εκατ., αυξημένα κατά 486% σε ετήσια βάση. Η CCEC συνέχισε τη στρατηγική της αποεπένδυση από το segment των containerships, καθώς εστιάζει σε gas carriers, όχι αποκλειστικά LNG και LPG carriers, αλλά και πλοία τα οποία θα μεταφέρουν τα εμπορεύματα του αύριο και των οποίων τα trade routes αρχίζουν να αναπτύσσονται.
Από τον Νοέμβριο του 2023, η εταιρεία έχει προβεί στην πώληση 12 containerships και στην παραγγελία 11 LNG carriers και 10 gas carriers, στα οποία συμπεριλαμβάνονται τέσσερα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα και έξι πλοία που θα είναι σε θέση να μεταφέρουν LPG ή αμμωνία.
Ο CEO της CCEC, κ. Τζέρι Καλογηράτος, σε σχετικό σχόλιό του, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη ναύλωση δύο LNG carriers ‒που βρίσκονται υπό ναυπήγηση‒ σε συμβόλαια μεγάλης διάρκειας, υπογραμμίζοντας ότι αυτή η εξέλιξη αναδεικνύει τις θετικές προοπτικές της αγοράς για τις εταιρείες που διαχειρίζονται σύγχρονα και τεχνολογικά προηγμένα πλοία.
«Η CCEC παραμένει σε μεγάλο βαθμό απομονωμένη από τις τρέχουσες συνθήκες της spot αγοράς ΥΦΑ», πρόσθεσε, καθώς, από τα υπό ναυπήγηση πλοία της εταιρείας, τα πρώτα που ‒επί του παρόντος‒ δεν έχουν εξασφαλίσει ναυλοσύμφωνο αναμένεται να παραδοθούν το γ΄ τρίμηνο του 2026.
Επιπρόσθετα, η CCEC διαχειρίζεται πλέον μόλις τρία containerships, των οποίων τα συμβόλαια ναύλωσης έχουν διάρκεια έως και (τουλάχιστον) το 2032. Το γεγονός αυτό αντανακλά τις κινήσεις μετάβασης της CCEC με άξονα το όραμα που έχει θέσει για το μέλλον, δηλαδή να καταστεί κορυφαίος πάροχος υπηρεσιών μεταφοράς αερίων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που σχετίζονται άμεσα με την ενεργειακή μετάβαση της παγκόσμιας οικονομίας.
«Παραμένουμε σταθερά στην πορεία μας για την επανατοποθέτηση της CCEC, ώστε να γίνει η μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία των ΗΠΑ που επικεντρώνεται στον χώρο του LNG και της μεταφοράς αερίων», τόνισε ακόμα ο κ. Καλογηράτος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εποχικότητα των ξηρών φορτίων επιδρά σημαντικά στη ναυλαγορά των bulk carriers, όπως αποδεικνύεται από αναλύσεις δεδομένων. Στο ίδιο μήκος κύματος, η ανάλυση του…
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε με τους επικεφαλής των κοινωφελών ιδρυμάτων και της Εθνικής Τράπεζας, που συνεργάζονται στην «Πρωτοβουλία ’21», στο Μέγαρο Μαξίμου. Κατά…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στις 16 Ιουλίου, παρουσίασε την πρόταση της για τον κεντρικό προϋπολογισμό της ΕΕ για την περίοδο μεταξύ 2028-2034 με επίκεντρο τις…
Η Google συμφώνησε να εξασφαλίσει με υδροηλεκτρική ενέργεια τις ΗΠΑ, στο πλαίσιο της μεγαλύτερης εταιρικής συμφωνίας στον τομέα της υδροηλεκτρικής ενέργειας. Την εν λόγω…
Το φράγμα των 5,5 GW έσπασε η αιολική ισχύς κατά το α΄εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ελληνική Επιστημονική Ένωση…
Η κυβέρνηση των ΗΠΑ ανακοίνωσε πρόσφατα την ολοκλήρωση του επενδυτικού πλάνου για τη βελτιστοποίηση καθώς και την επέκταση των θαλάσσιων οδών των ΗΠΑ κατά…
Οι εξαγωγές λιπασμάτων από ρωσικές εταιρείες αυξήθηκαν κατά 8% το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ρωσικής Ένωσης Παραγωγών Λιπασμάτων. Ως εκ…
Στον απόηχο της απόφασης του OPEC+ να αυξήσει περαιτέρω την παραγωγή του από τον προσεχή Αύγουστο, ο Γενικός Γραμματέας του Οργανισμού παρουσίασε τις εκτιμήσεις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ