
Στο επίκεντρο της δεύτερης ημέρας του Posidonia Sea Tourism Forum (PSTF) στο Ηράκλειο Κρήτης βρέθηκε η δύσκολη μετάβαση των παραδοσιακών λιμανιών στη σύγχρονη εποχή των τεράστιων κρουαζιερόπλοιων και των μαζικών αφίξεων τουριστών.
Εκπρόσωποι από μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες και αρχές λιμένων συζήτησαν πώς μπορούν οι λιμενικές υποδομές να ανταπεξέλθουν στις τεχνολογικές, περιβαλλοντικές και κοινωνικές απαιτήσεις της νέας εποχής.
Το βασικό ερώτημα του φόρουμ ήταν ξεκάθαρο: μπορούν τα παλαιά λιμάνια να ανταποκριθούν στη σύγχρονη ζήτηση; Η απάντηση, όπως προέκυψε από τη συζήτηση, απαιτεί συνδυασμό επενδύσεων, τεχνολογίας και συνεργασίας με τις τοπικές κοινότητες.
Ο Μανώλης Αλευρόπουλος (Celebrity Cruises), υπογράμμισε την ανάγκη για πλήρη αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών, όχι μόνο για την εξυπηρέτηση των πλοίων αλλά και για την υποστήριξη της βιώσιμης λειτουργίας τους, αξιοποιώντας ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Η Isabelle Côté (Virgin Voyages) έδωσε έμφαση σε άμεσες, πρακτικές λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν γρήγορα, ενώ ο Aziz Gungor (Global Ports Holding), επεσήμανε τη σημασία της τοπικής συμμετοχής και της ρυθμιστικής ευελιξίας.
Ο Μηνάς Παπαδάκης, επικεφαλής του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, παρουσίασε τις ελληνικές προκλήσεις, μιλώντας για την ανάγκη μετασχηματισμού των λιμανιών σε ενεργειακούς και βιώσιμους κόμβους, με συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών στον σχεδιασμό. Παράλληλα, ανακοίνωσε την πρόθεση επιβολής τελών για καθυστερημένες ακυρώσεις θέσεων ελλιμενισμού από εταιρείες κρουαζιέρας, ώστε να μειωθεί η οικονομική ζημιά για τα λιμάνια.
Ο Gianluca Suprani (MSC Cruises), σημείωσε την παράδοξη ταχύτητα με την οποία κατασκευάζονται τα πλοία σε σχέση με τις καθυστερήσεις στην ανάπτυξη λιμενικών εγκαταστάσεων. Παράλληλα, τόνισε την ανάγκη για διαφανείς και προσβάσιμους μηχανισμούς κατανομής θέσεων ελλιμενισμού.
Η δεύτερη θεματική ενότητα του φόρουμ επικεντρώθηκε στη σχέση των εταιρειών κρουαζιέρας με τους προορισμούς.
Ο κοινός παρονομαστής ήταν η ανάγκη για πιο στενή και έντιμη συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες, ώστε να διασφαλιστεί ότι η τουριστική ανάπτυξη δεν βλάπτει τον κοινωνικό ιστό και το περιβάλλον.
Ο καθηγητής Θάνος Πάλλης από το Πανεπιστήμιο Πειραιά έκλεισε τη συζήτηση με ρεαλισμό: «Χρειαζόμαστε λιγότερα συνθήματα και περισσότερα δεδομένα», τόνισε, ζητώντας διαφάνεια και κοινή γνώση για να χτιστεί ένα βιώσιμο μοντέλο θαλάσσιου τουρισμού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Ντόναλντ Τραμπ κατηγόρησε τόσο το Ισραήλ όσο και το Ιράν ότι παραβιάζουν την κατάπαυση του πυρός που ο ίδιος ανακοίνωσε και εξέφρασε ιδιαίτερη…
Τρίτη μέρα και μάχες με τις φλόγες δίνουν στη Χίου μεγάλες πυροσβεστικές δυνάμεις. Συγκεκριμένα επιχειρούν 444 πυροσβέστες, δηλαδή όλη η δύναμη της Χίου με…
Ο κόσμος βρίσκεται αντιμέτωπος με «την πιο περίπλοκη» κατάσταση εδώ και δεκαετίες, δήλωσε σήμερα στο Γαλλικό Πρακτορείο ο νέος πρόεδρος του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ…
Την είσοδο της οικογένειας Λάτση, μέσω της Marla Investments Inc, στο πλειοψηφικό πακέτο της EuroHoldings Ltd ανακοίνωσε η τελευταία. Συγκεκριμένα, μέτοχοι που σχετίζονται με…
Ενώ η διεθνής κοινότητα έχει στραμμένη την προσοχή της στην εντεινόμενη σύγκρουση μεταξύ του Ισραήλ και του Ιράν, η Ευρωπαϊκή Ένωση προχωράει με τη…
Το έργο σχετικά με την παραγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου στον Καναδά, υπό την ηγεσία της Shell, παρήγαγε τις πρώτες ποσότητές του για εξαγωγή από…
«Η Ένωσή μας είναι ένας θεσμός εμπειρίας, συνέπειας και ευθύνης. Εκπροσωπεί επιχειρήσεις που εξυπηρετούν πάνω από 12.000 πλοία ετησίως, με υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας, εκπαιδευμένα…
Η Συνθήκη Indus Water Treaty «δεν θα αποκατασταθεί ποτέ» με το Πακιστάν, δήλωσε ο Υπουργός Εσωτερικών της Ινδίας, Amit Shah. Μετά την τρομοκρατική επίθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ