
Στο επίκεντρο της δεύτερης ημέρας του Posidonia Sea Tourism Forum (PSTF) στο Ηράκλειο Κρήτης βρέθηκε η δύσκολη μετάβαση των παραδοσιακών λιμανιών στη σύγχρονη εποχή των τεράστιων κρουαζιερόπλοιων και των μαζικών αφίξεων τουριστών.
Εκπρόσωποι από μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες και αρχές λιμένων συζήτησαν πώς μπορούν οι λιμενικές υποδομές να ανταπεξέλθουν στις τεχνολογικές, περιβαλλοντικές και κοινωνικές απαιτήσεις της νέας εποχής.
Το βασικό ερώτημα του φόρουμ ήταν ξεκάθαρο: μπορούν τα παλαιά λιμάνια να ανταποκριθούν στη σύγχρονη ζήτηση; Η απάντηση, όπως προέκυψε από τη συζήτηση, απαιτεί συνδυασμό επενδύσεων, τεχνολογίας και συνεργασίας με τις τοπικές κοινότητες.

Ο Μανώλης Αλευρόπουλος (Celebrity Cruises), υπογράμμισε την ανάγκη για πλήρη αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών, όχι μόνο για την εξυπηρέτηση των πλοίων αλλά και για την υποστήριξη της βιώσιμης λειτουργίας τους, αξιοποιώντας ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Η Isabelle Côté (Virgin Voyages) έδωσε έμφαση σε άμεσες, πρακτικές λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν γρήγορα, ενώ ο Aziz Gungor (Global Ports Holding), επεσήμανε τη σημασία της τοπικής συμμετοχής και της ρυθμιστικής ευελιξίας.
Ο Μηνάς Παπαδάκης, επικεφαλής του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, παρουσίασε τις ελληνικές προκλήσεις, μιλώντας για την ανάγκη μετασχηματισμού των λιμανιών σε ενεργειακούς και βιώσιμους κόμβους, με συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών στον σχεδιασμό. Παράλληλα, ανακοίνωσε την πρόθεση επιβολής τελών για καθυστερημένες ακυρώσεις θέσεων ελλιμενισμού από εταιρείες κρουαζιέρας, ώστε να μειωθεί η οικονομική ζημιά για τα λιμάνια.

Ο Gianluca Suprani (MSC Cruises), σημείωσε την παράδοξη ταχύτητα με την οποία κατασκευάζονται τα πλοία σε σχέση με τις καθυστερήσεις στην ανάπτυξη λιμενικών εγκαταστάσεων. Παράλληλα, τόνισε την ανάγκη για διαφανείς και προσβάσιμους μηχανισμούς κατανομής θέσεων ελλιμενισμού.
Η δεύτερη θεματική ενότητα του φόρουμ επικεντρώθηκε στη σχέση των εταιρειών κρουαζιέρας με τους προορισμούς.
Ο κοινός παρονομαστής ήταν η ανάγκη για πιο στενή και έντιμη συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες, ώστε να διασφαλιστεί ότι η τουριστική ανάπτυξη δεν βλάπτει τον κοινωνικό ιστό και το περιβάλλον.
Ο καθηγητής Θάνος Πάλλης από το Πανεπιστήμιο Πειραιά έκλεισε τη συζήτηση με ρεαλισμό: «Χρειαζόμαστε λιγότερα συνθήματα και περισσότερα δεδομένα», τόνισε, ζητώντας διαφάνεια και κοινή γνώση για να χτιστεί ένα βιώσιμο μοντέλο θαλάσσιου τουρισμού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ