
Η ανάγκη μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας, πέραν της χρήσης καινοτόμων τεχνολογιών και νέων καυσίμων στα πλοία, φέρνει στο προσκήνιο κανονιστικές πρωτοβουλίες τόσο από τον ΙΜΟ όσο και από τις Βρυξέλλες που θα επηρεάσουν στο εγγύς μέλλον συστήματα και εξοπλισμούς του πλοίου απαραίτητους για την ασφάλεια.
Με αφορμή τις επικείμενες αλλαγές του ΙΜΟ σε αφρούς πυρόσβεσης στα πλοία, με στόχο την εξάλειψη του φθορίου, η εταιρεία LALIZAS διοργάνωσε στο ξενοδοχείο LaLiBay Resort & Spa στην Αίγινα ημερίδα για το χρονοδιάγραμμα και τον αντίκτυπο των εν λόγω αλλαγών. Στην εκδήλωση το «παρών» έδωσαν εκπρόσωποι ναυτιλιακών εταιρειών οι οποίοι έθεσαν τα ερωτήματά τους στον κ. Μιχάλη Λουπασάκη, Maritime Sales Director της LALIZAS.
Σε σχετικό ψήφισμα του ΙΜΟ, ο Οργανισμός προέβη στην απαγόρευση του οξέος PFOS. Ως εκ τούτου, από την 1η Ιανουαρίου 2026 τα νεότευκτα πλοία δεν θα πρέπει να φέρουν αφρούς πυρόσβεσης που περιέχουν PFOS ενώ η περίοδος συμμόρφωσης για τον υφιστάμενο στόλο ορίζεται έως την πρώτη επιθεώρηση (ειδική, ετήσια κ.λπ.). Προπομπός της απόφασης υπήρξαν ευρωπαϊκές νομοθεσίες για την απαγόρευση παραγωγής, χρήσης και διάθεσης στην αγορά προϊόντων οξέων PFOA με άμεσες συνέπειες για τα πλοία σημαίας ΕΕ ή που επιχειρούν σε ύδατα της ΕΕ.
Ο κ. Λουπασάκης προέβη σε μια λεπτομερή ανάλυση των διαφόρων αφρών πυρόσβεσης στα πλοία με την κατηγοριοποίηση να έγκειται στην κατασβεστική τους ικανότητα. Όπως εξήγησε, προκειμένου οι διαχειριστές πλοίων και οι πλοιοκτήτες να εναρμονιστούν με τις νέες απαιτήσεις, τόσο οι σημαίες όσο και τα νηολόγια λειτουργούν υποστηρικτικά συμβουλεύοντας για έγκαιρη προετοιμασία και εκδίδοντας σχετικές οδηγίες για την επαλήθευση και τεκμηρίωση αφρών απαλλαγμένων από PFOS.
Σε ό,τι αφορά τον αντίκτυπο στους επιμέρους τύπους πλοίων, ο κ. Λουπασάκης ανέφερε ότι τα δεξαμενόπλοια είναι αυτά που θα πληγούν περισσότερο λόγω των μόνιμων συστημάτων πυρόσβεσης που πρέπει να φέρουν. Στο ίδιο πλαίσιο παρουσιάστηκαν τέσσερα διαφορετικά σενάρια, για τις επιδράσεις σε tankers και bulkers που προσεγγίζουν λιμάνια των ΗΠΑ, ΕΕ, Ασίας και Αφρικής. Δεδομένου ότι κάθε πυροσβεστήρας αποτελεί μια ξεχωριστή περίπτωση, η ενδελεχής αξιολόγηση κρίνεται απαραίτητη για την ευθυγράμμιση με τις νέες απαιτήσεις. Την ίδια ώρα το σχέδιο δράσης των ναυτιλιακών εταιρειών οφείλει να περιλαμβάνει τη διαρκή επικοινωνία με τους κατασκευαστές για τη δήλωση των PFOS και PFOA, την εξασφάλιση ότι το documentation όλων των αφρών απαλλαγμένων από τα εν λόγω οξέα βρίσκεται επί του πλοίου, την προληπτική δράση αντικατάστασης των παλαιότερων συστημάτων, ιδανικά κατά τη διάρκεια δεξαμενισμών και τον έλεγχο της συμβατότητας του ιξώδους πριν την αλλαγή των αφρών.
H LALIZAS διαθέτοντας μακρά εμπειρία από το 1982 και έχοντας παρουσία στις ναυτιλιακές μητροπόλεις του κόσμου παρέχει ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών για την ομαλή μετάβαση και συμμόρφωση των ναυτιλιακών εταιρειών με τις νέες κανονιστικές απαιτήσεις. Άλλωστε, η βιωσιμότητα της ναυτιλίας θέτει στο επίκεντρο όλους τους stakeholders του κλάδου και η ανάγκη εξασφάλισης μακροπρόθεσμων συνεργασιών με έμπιστους παρόχους ναυτιλιακών εξοπλισμών κρίνεται πιο επιτακτική από ποτέ.
Μετά το πέρας της παρουσίασης, η εταιρεία παρέθεσε γεύμα στους συμμετέχοντες οι οποίοι είχαν τη δυνατότητα δικτύωσης και ανταλλαγής απόψεων για το συγκεκριμένο θέμα αλλά και ευρύτερα για θέματα ασφάλειας εν πλω.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την προσθήκη δύο νέων αεροσκαφών τύπου Airbus Α321neo XLR (Extra Long Range) με ακόμη μεγαλύτερη εμβέλεια, έως 10,5 ώρες, ανακοίνωσε η AEGEAN επιταχύνοντας ταυτόχρονα…
Ισχυρή σεισμική δόνηση μεγέθους 7,3 βαθμών σημειώθηκε σήμερα στα ανοικτά των ακτών της Αλάσκας, σύμφωνα με το αμερικανικό ινστιτούτο γεωλογικών μελετών (USGS) Το επίκεντρο…
Η συριακή κρατική τηλεόραση έκανε λόγο για νέα ισραηλινά πλήγματα σήμερα το απόγευμα στη Δαμασκό στην περιοχή όπου βρίσκεται το Γενικό Επιτελείο των συριακών…
Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε η πρώτη παραγγελία του ταχύστροφου κινητήρα διπλού καυσίμου μεθανόλης 175DF-M. Ο εν λόγω κινητήρας θα χρησιμοποιηθεί σε ένα υπερπολυτελές σκάφος αναψυχής που…
Την κοινή ανάπτυξη ενός νέου πλοίου μεταφοράς υγρού υδρογόνου (LH₂), χωρητικότητας 20.000 κυβικών μέτρων., ανακοίνωσαν η EDGE Navigation AS και ο DNV. Το πλοίο,…
Μια σημαντική συνεργασία μεταξύ της γερμανικής NEURA Robotics και των νοτιοκορεατικών HD Hyundai Samho και HD Hyundai Robotics σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο στην εφαρμογή…
Στα €4,5 δισ. εκτινάχθηκε το πρωτογενές πλεόνασμα του κρατικού προϋπολογισμού το πρώτο εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με τα ταμειακά στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος.…
2.965 έλεγχοι έγιναν από τον Ιούνιο έως τα μέσα Ιουλίου από στελέχη του Λιμενικού Σώματος, σε επιχειρήσεις εκμίσθωσης θαλασσίων μέσων αναψυχής και βεβαιώθηκαν 265…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ