
Την εκκίνηση της δεύτερης φάσης κατασκευής του μεγάλου φωτοβολταϊκού σταθμού 490 MW στη Μεγαλόπολη, ενός έργου που οδηγεί στη μεταμόρφωση των πρώην λιγνιτικών περιοχών σε ένα κόμβο πράσινης ενέργειας, ανακοίνωσε η ΔΕΗ.
Συγκεκριμένα, μετά την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής μεταξύ της ΔΕΗ Ανανεώσιμες και της ΤΕΡΝΑ, ξεκινά η δεύτερη φάση του φωτοβολταϊκού των 490 MW με την κατασκευή επιπλέον 125 MW σε μια συνολική επιφάνεια περίπου 2.000 στρεμμάτων στη θέση «Ορυχείο Μεγαλόπολης».
Όπως ανακοίνωσε η επιχείρηση, η πρώτη φάση του σταθμού, ισχύος 125 MW, είναι ήδη υπό κατασκευή και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος τους έτους. Η τρίτη φάση του έργου, που αφορά την κατασκευή σταθμού συνολικής ισχύος 240 MW, αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2026.
Για τη φάση των 125 ΜW που ξεκινάει τώρα, θα χρησιμοποιηθούν περίπου 215.000 αμφίπλευρα (bifacial) φωτοβολταϊκά πλαίσια, επί σταθερών βάσεων και τα οποία θα διασυνδεθούν με το υφιστάμενο Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης Μεγαλόπολης μέσω ενός νέου υποσταθμού στη θέση «Νέο Χωρέμι».
Με εγκατεστημένη ισχύ 490 MW, η εκτιμώμενη ετήσια παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας αναμένεται να αγγίξει τις 860 GWh. Η παραγωγή αυτή είναι ικανή να καλύψει τις ενεργειακές ανάγκες 215.000 νοικοκυριών και να αποτρέψει εκπομπές της τάξης των 430.000 τόνων διοξειδίου του άνθρακα ετησίως.
Σύμφωνα με το τριετές στρατηγικό σχέδιο, την τριετία 2025-2027 ο Όμιλος ΔΕΗ θα αναπτύξει επιπλέον 5,6 GW ΑΠΕ στην Ελλάδα και στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης, με στόχο η εγκατεστημένη ισχύς από ΑΠΕ να ανέλθει σε 11,8 GW το 2027.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Σε περίοδο ανοδικής πορείας φαίνεται να έχει εισέλθει η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ