
Η καινοτόμος τεχνολογία SolarDeck της Wattlab μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα της ποντοπόρου ναυτιλίας, αξιοποιώντας την ηλιακή ενέργεια για να μειώσει την κατανάλωση καυσίμων και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂). Το SolarDeck είναι ένα αρθρωτό σύστημα ηλιακών πάνελ, σχεδιασμένο ειδικά για τις απαιτητικές συνθήκες του θαλάσσιου περιβάλλοντος, το οποίο επιτρέπει την ελεύθερη απορροή του αλμυρού νερού. Έτσι, αποτρέπονται η συσσώρευση αλάτων και η μείωση της απόδοσης.
Το SolarDeck, προϊόν της ολλανδικής start-up Wattlab, που ιδρύθηκε το 2017, βασίζεται στην τεχνογνωσία που απέκτησε η εταιρεία από το επιτυχημένο προϊόν της Solar Flatrack για την εσωτερική ναυσιπλοΐα. Το νέο αυτό σύστημα δοκιμάστηκε με επιτυχία σε ένα πιλοτικό έργο σε συνεργασία με τον Ολλανδικό Οργανισμό Εφαρμοσμένης Επιστημονικής Έρευνας TNO και τη ναυτιλιακή εταιρεία Vertom, με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης.
Το SolarDeck δοκιμάστηκε πιλοτικά στο φορτηγό πλοίο «Anette» (7.280 dwt) της Vertom, το οποίο επιβεβαίωσε την αναμενόμενη παραγωγή ενέργειας, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του TNO. Επιπλέον, το σύστημα άντεξε σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, συμπεριλαμβανομένων ισχυρών καταιγίδων, χωρίς να υποστεί ζημιές, αποδεικνύοντας την κατασκευαστική αντοχή και τη δυνατότητα εύκολης συντήρησης από το πλήρωμα με ελάχιστο κόστος.
Ένα βασικό χαρακτηριστικό του SolarDeck είναι η ασφάλειά του, καθώς, σε περίπτωση βλάβης καλωδίου, το σύστημα απενεργοποιείται αυτόματα, εξαλείφοντας κάθε πιθανό κίνδυνο. Επίσης, η εξαιρετικά λεπτή κατασκευή του επιτρέπει στο πλήρωμα να πραγματοποιεί τις καθημερινές εργασίες καθαρισμού και συντήρησης του καταστρώματος χωρίς κανένα πρόβλημα.
Το SolarDeck υπόσχεται σημαντική εξοικονόμηση καυσίμων (περίπου 30 MT) και μείωση εκπομπών CO₂ (περίπου 96 MT). Ο χρόνος απόσβεσης της επένδυσης υπολογίζεται μεταξύ 4 και 5 ετών, χωρίς συνυπολογισμό επιδοτήσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ