
Η καινοτόμος τεχνολογία SolarDeck της Wattlab μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα της ποντοπόρου ναυτιλίας, αξιοποιώντας την ηλιακή ενέργεια για να μειώσει την κατανάλωση καυσίμων και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂). Το SolarDeck είναι ένα αρθρωτό σύστημα ηλιακών πάνελ, σχεδιασμένο ειδικά για τις απαιτητικές συνθήκες του θαλάσσιου περιβάλλοντος, το οποίο επιτρέπει την ελεύθερη απορροή του αλμυρού νερού. Έτσι, αποτρέπονται η συσσώρευση αλάτων και η μείωση της απόδοσης.
Το SolarDeck, προϊόν της ολλανδικής start-up Wattlab, που ιδρύθηκε το 2017, βασίζεται στην τεχνογνωσία που απέκτησε η εταιρεία από το επιτυχημένο προϊόν της Solar Flatrack για την εσωτερική ναυσιπλοΐα. Το νέο αυτό σύστημα δοκιμάστηκε με επιτυχία σε ένα πιλοτικό έργο σε συνεργασία με τον Ολλανδικό Οργανισμό Εφαρμοσμένης Επιστημονικής Έρευνας TNO και τη ναυτιλιακή εταιρεία Vertom, με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης.
Το SolarDeck δοκιμάστηκε πιλοτικά στο φορτηγό πλοίο «Anette» (7.280 dwt) της Vertom, το οποίο επιβεβαίωσε την αναμενόμενη παραγωγή ενέργειας, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του TNO. Επιπλέον, το σύστημα άντεξε σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, συμπεριλαμβανομένων ισχυρών καταιγίδων, χωρίς να υποστεί ζημιές, αποδεικνύοντας την κατασκευαστική αντοχή και τη δυνατότητα εύκολης συντήρησης από το πλήρωμα με ελάχιστο κόστος.
Ένα βασικό χαρακτηριστικό του SolarDeck είναι η ασφάλειά του, καθώς, σε περίπτωση βλάβης καλωδίου, το σύστημα απενεργοποιείται αυτόματα, εξαλείφοντας κάθε πιθανό κίνδυνο. Επίσης, η εξαιρετικά λεπτή κατασκευή του επιτρέπει στο πλήρωμα να πραγματοποιεί τις καθημερινές εργασίες καθαρισμού και συντήρησης του καταστρώματος χωρίς κανένα πρόβλημα.
Το SolarDeck υπόσχεται σημαντική εξοικονόμηση καυσίμων (περίπου 30 MT) και μείωση εκπομπών CO₂ (περίπου 96 MT). Ο χρόνος απόσβεσης της επένδυσης υπολογίζεται μεταξύ 4 και 5 ετών, χωρίς συνυπολογισμό επιδοτήσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα τελευταία δεδομένα για τις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) δημοσίευσε πρόσφατα η Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Συγκεκριμένα, βάσει στοιχείων της…
Οι «φουρτούνες» στη spot ναυλαγορά των LNG carriers συνεχίζονται, με τους ναύλους να μην παρουσιάζουν μεταβολές την περασμένη εβδομάδα και να εξακολουθούν να κυμαίνονται…
Το μεταβαλλόμενο αλλά και, συγχρόνως, αυστηρότερο κανονιστικό πλαίσιο της ναυτιλίας αναφορικά με τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τα επενδυτικά…
Οι επιπτώσεις από το απότομο «φρενάρισμα» στις παραγγελίες για νεότευκτα το 2025 έχουν γίνει αισθητές σε κάθε χώρα με έντονη παρουσία στη ναυπηγική βιομηχανία.…
Μάχη στα μέτωπα της φωτιάς δίνουν οι πυροσβεστικές δυνάμεις σε Αττική, Εύβοια, Μεσσηνία και Κύθηρα. Πιο συγκεκριμένα: Πυρκαγιά σε χαμηλή βλάστηση στην Δροσοπηγή Αττικής…
Την παρθενική του κίνηση στο πεδίο των θαλάσσιων μεταφορών υλοποίησε πρόσφατα ο Ισπανός κροίσος Amancio Ortega, ιδρυτής του κολοσσού της μόδας Zara. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ορόσημο για τις υπεράκτιες εξερευνήσεις πετρελαίου της Κίνας συνιστά η πρόσφατη εκκίνηση της παραγωγής σε ένα γιγαντιαίο πεδίο πετρελαίου στη Θάλασσα Μποχάι. Σύμφωνα με…
H αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία συγκαταλέγεται μεταξύ των κλάδων που θα επωφεληθούν από την οικονομική συμφωνία των ΗΠΑ με την Ιαπωνία. Στην ανακοίνωση του Λευκού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ