
Η καινοτόμος τεχνολογία SolarDeck της Wattlab μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα της ποντοπόρου ναυτιλίας, αξιοποιώντας την ηλιακή ενέργεια για να μειώσει την κατανάλωση καυσίμων και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂). Το SolarDeck είναι ένα αρθρωτό σύστημα ηλιακών πάνελ, σχεδιασμένο ειδικά για τις απαιτητικές συνθήκες του θαλάσσιου περιβάλλοντος, το οποίο επιτρέπει την ελεύθερη απορροή του αλμυρού νερού. Έτσι, αποτρέπονται η συσσώρευση αλάτων και η μείωση της απόδοσης.
Το SolarDeck, προϊόν της ολλανδικής start-up Wattlab, που ιδρύθηκε το 2017, βασίζεται στην τεχνογνωσία που απέκτησε η εταιρεία από το επιτυχημένο προϊόν της Solar Flatrack για την εσωτερική ναυσιπλοΐα. Το νέο αυτό σύστημα δοκιμάστηκε με επιτυχία σε ένα πιλοτικό έργο σε συνεργασία με τον Ολλανδικό Οργανισμό Εφαρμοσμένης Επιστημονικής Έρευνας TNO και τη ναυτιλιακή εταιρεία Vertom, με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης.
Το SolarDeck δοκιμάστηκε πιλοτικά στο φορτηγό πλοίο «Anette» (7.280 dwt) της Vertom, το οποίο επιβεβαίωσε την αναμενόμενη παραγωγή ενέργειας, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του TNO. Επιπλέον, το σύστημα άντεξε σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, συμπεριλαμβανομένων ισχυρών καταιγίδων, χωρίς να υποστεί ζημιές, αποδεικνύοντας την κατασκευαστική αντοχή και τη δυνατότητα εύκολης συντήρησης από το πλήρωμα με ελάχιστο κόστος.
Ένα βασικό χαρακτηριστικό του SolarDeck είναι η ασφάλειά του, καθώς, σε περίπτωση βλάβης καλωδίου, το σύστημα απενεργοποιείται αυτόματα, εξαλείφοντας κάθε πιθανό κίνδυνο. Επίσης, η εξαιρετικά λεπτή κατασκευή του επιτρέπει στο πλήρωμα να πραγματοποιεί τις καθημερινές εργασίες καθαρισμού και συντήρησης του καταστρώματος χωρίς κανένα πρόβλημα.
Το SolarDeck υπόσχεται σημαντική εξοικονόμηση καυσίμων (περίπου 30 MT) και μείωση εκπομπών CO₂ (περίπου 96 MT). Ο χρόνος απόσβεσης της επένδυσης υπολογίζεται μεταξύ 4 και 5 ετών, χωρίς συνυπολογισμό επιδοτήσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ακόμη μία σπουδαία επιτυχία, πρόσθεσε στην καριέρα του ο Στέφανος Ντούσκος. Ο Ελληνας Ολυμπιονίκης της κωπηλασίας, κατέκτησε το αργυρό μετάλλιο στον τελικό του σκιφ…
Η μέση αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη αναμένεται να ξεπεράσει τον 1,5° Κελσίου σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή κατά την περίοδο 2025-2029, προβλέπει…
Για ακόμα ένα έτος, παρότι επιβραδυνόμενες, οι παραγγελίες containerships συνεχίζονται, καθώς εταιρείες-κολοσσοί της ναυτιλίας τακτικών γραμμών επενδύουν στρατηγικά στην επέκταση και στην ανανέωση των…
Σιδηροδρομική γέφυρα κατέρρευσε τη νύχτα του Σαββάτου 31 Μαΐου 2025 προς Κυριακή 1η Ιουνίου, στη ρωσική περιφέρεια Κουρσκ (νοτιοδυτικά), η οποία γειτονεύει με την…
Οριακές είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LNG carriers, με την ψαλίδα Ανατολής και Δύσης να επιμένει. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ