
Η καινοτόμος τεχνολογία SolarDeck της Wattlab μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα της ποντοπόρου ναυτιλίας, αξιοποιώντας την ηλιακή ενέργεια για να μειώσει την κατανάλωση καυσίμων και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂). Το SolarDeck είναι ένα αρθρωτό σύστημα ηλιακών πάνελ, σχεδιασμένο ειδικά για τις απαιτητικές συνθήκες του θαλάσσιου περιβάλλοντος, το οποίο επιτρέπει την ελεύθερη απορροή του αλμυρού νερού. Έτσι, αποτρέπονται η συσσώρευση αλάτων και η μείωση της απόδοσης.
Το SolarDeck, προϊόν της ολλανδικής start-up Wattlab, που ιδρύθηκε το 2017, βασίζεται στην τεχνογνωσία που απέκτησε η εταιρεία από το επιτυχημένο προϊόν της Solar Flatrack για την εσωτερική ναυσιπλοΐα. Το νέο αυτό σύστημα δοκιμάστηκε με επιτυχία σε ένα πιλοτικό έργο σε συνεργασία με τον Ολλανδικό Οργανισμό Εφαρμοσμένης Επιστημονικής Έρευνας TNO και τη ναυτιλιακή εταιρεία Vertom, με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης.
Το SolarDeck δοκιμάστηκε πιλοτικά στο φορτηγό πλοίο «Anette» (7.280 dwt) της Vertom, το οποίο επιβεβαίωσε την αναμενόμενη παραγωγή ενέργειας, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του TNO. Επιπλέον, το σύστημα άντεξε σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, συμπεριλαμβανομένων ισχυρών καταιγίδων, χωρίς να υποστεί ζημιές, αποδεικνύοντας την κατασκευαστική αντοχή και τη δυνατότητα εύκολης συντήρησης από το πλήρωμα με ελάχιστο κόστος.
Ένα βασικό χαρακτηριστικό του SolarDeck είναι η ασφάλειά του, καθώς, σε περίπτωση βλάβης καλωδίου, το σύστημα απενεργοποιείται αυτόματα, εξαλείφοντας κάθε πιθανό κίνδυνο. Επίσης, η εξαιρετικά λεπτή κατασκευή του επιτρέπει στο πλήρωμα να πραγματοποιεί τις καθημερινές εργασίες καθαρισμού και συντήρησης του καταστρώματος χωρίς κανένα πρόβλημα.
Το SolarDeck υπόσχεται σημαντική εξοικονόμηση καυσίμων (περίπου 30 MT) και μείωση εκπομπών CO₂ (περίπου 96 MT). Ο χρόνος απόσβεσης της επένδυσης υπολογίζεται μεταξύ 4 και 5 ετών, χωρίς συνυπολογισμό επιδοτήσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Costamare Bulkers Holdings Limited ανακοίνωσε σήμερα το ντεμπούτο της ως ανεξάρτητη, εισηγμένη στο χρηματιστήριο εταιρεία και την ολοκλήρωση του διαχωρισμού της από την…
Το NavHyS αποτελεί ένα πρωτοποριακό ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα που στοχεύει στην τεχνολογική εξέλιξη της χρήσης υγρού υδρογόνου (LH₂) στη ναυτιλία. Στον πυρήνα της καινοτομίας…
Κατακόρυφη πτώση σημείωσαν οι συμφωνίες για συγχωνεύσεις και εξαγορές (Μ&Α) τον Απρίλιο, απόρροια του εμπορικού πολέμου που πυροδότησε η δασμολογική πολιτική του Προέδρου των…
Ορόσημο για την ανάπτυξη της κορυφαίας εμπορικής πύλης των Φιλιππίνων συνιστά η ολοκλήρωση σημαντικών έργων από τον κολοσσό DP World στον λιμένα Manila South…
Εν μέσω αυξανόμενης ζήτησης για πολεμικά πλοία σε παγκόσμιο επίπεδο, ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας, Hanwha Ocean, φαίνεται να «ποντάρει» στις ΗΠΑ. Σύμφωνα…
Στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής βρίσκεται εκ νέου το φυσικό αέριο της Ρωσίας, καθώς η ΕΕ επιδιώκει να τερματίσει τις ενεργειακές σχέσεις της με…
Οι χρηματιστηριακές κινήσεις του 119ου πλουσιότερου ανθρώπου στον κόσμο John Fredriksen συνεχίζονται με ταχύτατους ρυθμούς. Μάλιστα, όπως έχει αναδειχθεί τις τελευταίες εβδομάδες, το ενδιαφέρον…
Η Κίνα και οι Ηνωμένες Πολιτείες ανακοίνωσαν πως θα συνεδριάσουν το ερχόμενο σαββατοκύριακο στην Ελβετία για να θέσουν τις βάσεις για εμπορικές διαπραγματεύσεις, για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ