
Η καινοτόμος τεχνολογία SolarDeck της Wattlab μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα της ποντοπόρου ναυτιλίας, αξιοποιώντας την ηλιακή ενέργεια για να μειώσει την κατανάλωση καυσίμων και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂). Το SolarDeck είναι ένα αρθρωτό σύστημα ηλιακών πάνελ, σχεδιασμένο ειδικά για τις απαιτητικές συνθήκες του θαλάσσιου περιβάλλοντος, το οποίο επιτρέπει την ελεύθερη απορροή του αλμυρού νερού. Έτσι, αποτρέπονται η συσσώρευση αλάτων και η μείωση της απόδοσης.
Το SolarDeck, προϊόν της ολλανδικής start-up Wattlab, που ιδρύθηκε το 2017, βασίζεται στην τεχνογνωσία που απέκτησε η εταιρεία από το επιτυχημένο προϊόν της Solar Flatrack για την εσωτερική ναυσιπλοΐα. Το νέο αυτό σύστημα δοκιμάστηκε με επιτυχία σε ένα πιλοτικό έργο σε συνεργασία με τον Ολλανδικό Οργανισμό Εφαρμοσμένης Επιστημονικής Έρευνας TNO και τη ναυτιλιακή εταιρεία Vertom, με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης.
Το SolarDeck δοκιμάστηκε πιλοτικά στο φορτηγό πλοίο «Anette» (7.280 dwt) της Vertom, το οποίο επιβεβαίωσε την αναμενόμενη παραγωγή ενέργειας, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του TNO. Επιπλέον, το σύστημα άντεξε σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, συμπεριλαμβανομένων ισχυρών καταιγίδων, χωρίς να υποστεί ζημιές, αποδεικνύοντας την κατασκευαστική αντοχή και τη δυνατότητα εύκολης συντήρησης από το πλήρωμα με ελάχιστο κόστος.
Ένα βασικό χαρακτηριστικό του SolarDeck είναι η ασφάλειά του, καθώς, σε περίπτωση βλάβης καλωδίου, το σύστημα απενεργοποιείται αυτόματα, εξαλείφοντας κάθε πιθανό κίνδυνο. Επίσης, η εξαιρετικά λεπτή κατασκευή του επιτρέπει στο πλήρωμα να πραγματοποιεί τις καθημερινές εργασίες καθαρισμού και συντήρησης του καταστρώματος χωρίς κανένα πρόβλημα.
Το SolarDeck υπόσχεται σημαντική εξοικονόμηση καυσίμων (περίπου 30 MT) και μείωση εκπομπών CO₂ (περίπου 96 MT). Ο χρόνος απόσβεσης της επένδυσης υπολογίζεται μεταξύ 4 και 5 ετών, χωρίς συνυπολογισμό επιδοτήσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Mε μεγάλη επιτυχία και ιδιαίτερο συμβολισμό πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι του Πειραιά η τελετή υποδοχής του εναρκτήριου ταξιδιού του “Yuan Hai Kou”, ενός εκ των…
Με βαθιά θλίψη το σύνολο της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας αποχαιρετά τον Γιώργο Βοζίκη, ένα Ναυτέλληνα που αφήνει το ανεξίτηλο αποτύπωμά του στην Ακτή Μιαούλη.…
Την αυξητική τάση της ναυτικής απασχόλησης στην Ελλάδα διαπιστώνει η τρίτη κατά σειρά έκθεση του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) για τη ναυτική απασχόληση. Η…
Η πυρηνική τεχνολογία, και ειδικότερα οι μικροί αρθρωτοί πυρηνικοί αντιδραστήρες (Small Modular Reactors ‒ SMRs), κερδίζει διαρκώς έδαφος για την παραγωγή ενέργειας χωρίς εκπομπές…
Ο δρόμος προς τη ναυτιλία μηδενικών εκπομπών άνθρακα περνά αναπόφευκτα από τη χρήση καινοτόμων εναλλακτικών καυσίμων, όπως η υγρή αμμωνία, η οποία έχει αναδειχθεί…
Επενδύσεις ύψους $132 εκατ. για την ανάπτυξη των λιμανιών προβλέπει ο προϋπολογισμός της πολιτείας της Δυτικής Αυστραλίας για το 2025-2026. Οι επενδύσεις αυτές, οι…
Οι κανονιστικές απαιτήσεις στη ναυτιλία, η τεχνολογική ωριμότητα και το κόστος των περιβαλλοντικών κανονισμών βρέθηκαν στο επίκεντρο του ABS Hellenic National Committee Meeting. Το…
To ΝΑΤΟ θα αποφασίσει ομόφωνα οι χώρες να αυξήσουν τις αμυντικές τους δαπάνες στο 5% του ΑΕΠ τους, δήλωσε σήμερα σε δημοσιογράφους ο Γενικός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ