
Στον απόηχο της επίσημης ανακοίνωσης των ΗΠΑ για την επιβολή λιμενικών τελών σε κινεζικά πλοία, η ναυτιλία τακτικών γραμμών αναγκάζεται να προσαρμοστεί στη νέα τάξη πραγμάτων.
Τα συγκεκριμένα τέλη είναι σημαντικά χαμηλότερα σε σχέση με την αρχική πρόταση του USTR και θα επιβάλλονται ανά τόνο φορτίου για προσεγγίσεις πλοίων σε λιμάνια των ΗΠΑ. Οι εν λόγω τροποποιήσεις εκλαμβάνονται μάλλον με ανακούφιση από τη ναυτιλία τακτικών γραμμών, όπως υπογραμμίζει η επικεφαλής ναυτιλιακή αναλύτρια της Xeneta, Emily Stausbøll.
Το γεγονός ότι τα λιμενικά τέλη δεν θα εφαρμόζονται σε κάθε port call είναι ιδιαίτερα σημαντικό, σημειώνει η Stausbøll. Κατ’ αυτόν τον τρόπο περιορίζεται ο κίνδυνος συμφόρησης στους λιμένες, που θα επέφερε σημαντικές διαταραχές στο παγκόσμιο εμπόριο και κατ’ επέκταση άνοδο των ναύλων.
Παράλληλα, το διάστημα που μεσολαβεί μέχρι τα λιμενικά τέλη να τεθούν σε ισχύ (Οκτώβριος 2025) αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τις liner εταιρείες, ώστε να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες. «Εάν μπορούν να αποφύγουν τη δρομολόγηση μεγάλων containerships κινεζικής ναυπήγησης στα routes με προορισμό τις ΗΠΑ, θα ελαχιστοποιήσουν σημαντικά τον αντίκτυπο των τελών», τονίζει η Stausbøll.
Σε κάθε περίπτωση, η αναθεώρηση των λιμενικών τελών δεν συνιστά κάποια μεγάλη νίκη για τη ναυτιλία τακτικών γραμμών. Τα λιμενικά τέλη εξακολουθούν να προσθέτουν περαιτέρω πίεση σε μια εποχή που οι δασμοί Τραμπ αποτελούν ήδη «τροχοπέδη» για τις liner εταιρείες, καταλήγει η Stausbøll.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ