
Στον απόηχο της επίσημης ανακοίνωσης των ΗΠΑ για την επιβολή λιμενικών τελών σε κινεζικά πλοία, η ναυτιλία τακτικών γραμμών αναγκάζεται να προσαρμοστεί στη νέα τάξη πραγμάτων.
Τα συγκεκριμένα τέλη είναι σημαντικά χαμηλότερα σε σχέση με την αρχική πρόταση του USTR και θα επιβάλλονται ανά τόνο φορτίου για προσεγγίσεις πλοίων σε λιμάνια των ΗΠΑ. Οι εν λόγω τροποποιήσεις εκλαμβάνονται μάλλον με ανακούφιση από τη ναυτιλία τακτικών γραμμών, όπως υπογραμμίζει η επικεφαλής ναυτιλιακή αναλύτρια της Xeneta, Emily Stausbøll.
Το γεγονός ότι τα λιμενικά τέλη δεν θα εφαρμόζονται σε κάθε port call είναι ιδιαίτερα σημαντικό, σημειώνει η Stausbøll. Κατ’ αυτόν τον τρόπο περιορίζεται ο κίνδυνος συμφόρησης στους λιμένες, που θα επέφερε σημαντικές διαταραχές στο παγκόσμιο εμπόριο και κατ’ επέκταση άνοδο των ναύλων.
Παράλληλα, το διάστημα που μεσολαβεί μέχρι τα λιμενικά τέλη να τεθούν σε ισχύ (Οκτώβριος 2025) αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τις liner εταιρείες, ώστε να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες. «Εάν μπορούν να αποφύγουν τη δρομολόγηση μεγάλων containerships κινεζικής ναυπήγησης στα routes με προορισμό τις ΗΠΑ, θα ελαχιστοποιήσουν σημαντικά τον αντίκτυπο των τελών», τονίζει η Stausbøll.
Σε κάθε περίπτωση, η αναθεώρηση των λιμενικών τελών δεν συνιστά κάποια μεγάλη νίκη για τη ναυτιλία τακτικών γραμμών. Τα λιμενικά τέλη εξακολουθούν να προσθέτουν περαιτέρω πίεση σε μια εποχή που οι δασμοί Τραμπ αποτελούν ήδη «τροχοπέδη» για τις liner εταιρείες, καταλήγει η Stausbøll.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ