
Στον απόηχο της επίσημης ανακοίνωσης των ΗΠΑ για την επιβολή λιμενικών τελών σε κινεζικά πλοία, η ναυτιλία τακτικών γραμμών αναγκάζεται να προσαρμοστεί στη νέα τάξη πραγμάτων.
Τα συγκεκριμένα τέλη είναι σημαντικά χαμηλότερα σε σχέση με την αρχική πρόταση του USTR και θα επιβάλλονται ανά τόνο φορτίου για προσεγγίσεις πλοίων σε λιμάνια των ΗΠΑ. Οι εν λόγω τροποποιήσεις εκλαμβάνονται μάλλον με ανακούφιση από τη ναυτιλία τακτικών γραμμών, όπως υπογραμμίζει η επικεφαλής ναυτιλιακή αναλύτρια της Xeneta, Emily Stausbøll.
Το γεγονός ότι τα λιμενικά τέλη δεν θα εφαρμόζονται σε κάθε port call είναι ιδιαίτερα σημαντικό, σημειώνει η Stausbøll. Κατ’ αυτόν τον τρόπο περιορίζεται ο κίνδυνος συμφόρησης στους λιμένες, που θα επέφερε σημαντικές διαταραχές στο παγκόσμιο εμπόριο και κατ’ επέκταση άνοδο των ναύλων.
Παράλληλα, το διάστημα που μεσολαβεί μέχρι τα λιμενικά τέλη να τεθούν σε ισχύ (Οκτώβριος 2025) αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τις liner εταιρείες, ώστε να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες. «Εάν μπορούν να αποφύγουν τη δρομολόγηση μεγάλων containerships κινεζικής ναυπήγησης στα routes με προορισμό τις ΗΠΑ, θα ελαχιστοποιήσουν σημαντικά τον αντίκτυπο των τελών», τονίζει η Stausbøll.
Σε κάθε περίπτωση, η αναθεώρηση των λιμενικών τελών δεν συνιστά κάποια μεγάλη νίκη για τη ναυτιλία τακτικών γραμμών. Τα λιμενικά τέλη εξακολουθούν να προσθέτουν περαιτέρω πίεση σε μια εποχή που οι δασμοί Τραμπ αποτελούν ήδη «τροχοπέδη» για τις liner εταιρείες, καταλήγει η Stausbøll.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Μαΐου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
«Καμπανάκι» σχετικά με τις τάσεις μετατόπισης των εμπορευματικών αερομεταφορών της Ευρώπης εκτός των γερμανικών αεροδρομίων συνιστά πρόσφατη έκθεση της Γερμανικής Ένωσης Αεροπορίας (BDL). Σύμφωνα…
Η τεχνολογία μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί ένα κρίσιμο βήμα για την ενεργειακή μετάβαση της παγκόσμιας οικονομίας. Στο πλαίσιο αυτό, οι πρωτοβουλίες…
Υπό πίεση αναμένεται να βρεθούν προσεχώς οι γεωργοί της Αυστραλίας, καθώς τα αποθέματα σιταριού της χώρας οδεύουν φέτος σε πολύ υψηλότερα επίπεδα σε σχέση…
Η ευημερία των ναυτικών, οι κίνδυνοι για τη ναυτική ασφάλεια, οι βιώσιμες πρακτικές ανακύκλωσης πλοίων και οι ισότιμοι όροι ανταγωνισμού στις θαλάσσιες μεταφορές ήταν…
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αναμένεται να ανέλθουν οι επενδύσεις σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο στη Νορβηγία κατά το τρέχον έτος, ενώ αντίστοιχα μείωση προβλέπεται…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζεται η γιγάντωση του στόλου του Κατάρ, που στοχεύει στην ενίσχυση της θέσης του στη θαλάσσια μεταφορά ενέργειας. Ειδικότερα, βάσει σχετικής…
Άνοδο καταγράφει η βιομηχανική δραστηριότητα στην Κίνα, δημιουργώντας αισιοδοξία για τις προοπτικές της κινεζικής οικονομίας. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters, παρά τους εμπορικούς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ