
Η κυβερνοασφάλεια αποτελεί πλέον έναν από τους πιο κρίσιμους τομείς, καθώς τα πλοία, τα λιμάνια και τα συστήματα διαχείρισης βρίσκονται ολοένα και περισσότερο στο στόχαστρο κυβερνοεπιθέσεων. Σε αυτές τις συνθήκες, το νέο πλαίσιο MARINE, που αναπτύχθηκε από την ThreatScene SA σε συνεργασία με το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, έρχεται να καλύψει ένα σημαντικό κενό. Το MARINE αποτελεί μια πρακτική, ευέλικτη και άμεσα εφαρμόσιμη μεθοδολογία κυβερνοασφάλειας. Το πλαίσιο περιλαμβάνει σαφείς οδηγίες και βέλτιστες πρακτικές για την προστασία των ψηφιακών υποδομών σε πλοία, λιμενικές εγκαταστάσεις και διασυνδεδεμένα ναυτιλιακά συστήματα.
Η τεχνολογική καινοτομία του MARINE αναγνωρίστηκε επίσημα από τον Bureau Veritas Marine & Offshore (BV). Για την υποστήριξη των ναυτιλιακών οργανισμών και των τεχνικών τους ομάδων, το MARINE είναι διαθέσιμο ως εγχειρίδιο. Επιπλέον, η ThreatScene SA παρέχει μια δωρεάν διαδικτυακή πλατφόρμα αυτοαξιολόγησης, η οποία επιτρέπει στις επιχειρήσεις να αξιολογήσουν το επίπεδο κυβερνοασφάλειάς τους, να συγκρίνουν τις επιδόσεις τους με άλλες επιχειρήσεις του κλάδου και να λάβουν μια εξατομικευμένη αναφορά ανάλυσης κινδύνου με προτεινόμενες ενέργειες βελτίωσης.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας με του BV, η ThreatScene SA έχει αναλάβει τη συνεχή επικαιροποίηση του πλαισίου, ώστε να συμβαδίζει με τις τεχνολογικές εξελίξεις, τις νέες ρυθμιστικές απαιτήσεις και τις αναδυόμενες απειλές. Η επόμενη έκδοση (Rev2) του πλαισίου θα ενσωματώσει και τις απαιτήσεις των κυβερνοκανονισμών της IACS, σε συνεργασία με ειδικά workshops που θα διοργανωθούν υπό την επίβλεψη του BV.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το πρωί του Σαββάτου 28 Ιουνίου, το ταχύπλοο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Champions Jet 3» της Seajets προσέκρουσε στην προβλήτα του λιμένα της Πάρου. Βάσει ανακοίνωσης…
Η Bernhard Schulte Offshore ανακοίνωσε στις 26 Ιουνίου την παραλαβή ενός ακόμα πλοίου CSOV (Commissioning Service Operation Vessel) από τα ναυπηγεία Ulstein Verft της…
Έργα που αλλάζουν «εντελώς ριζικά» τη φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης θα παραδίδονται ή θα είναι στο τέλος τους μέχρι το τέλος του 2028 ή του…
Η στρατιωτική κινητικότητα, όπως και οι εμπορευματικές μεταφορές, εξαρτάται από διεθνείς διαδρόμους υψηλών επιδόσεων, που διευκολύνουν τα μεγαλύτερα και βαρύτερα τρένα. Όπως και στις…
Τα ναυπηγεία Imabari Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι εξαγόρασαν τον δεύτερο μεγαλύτερο ναυπηγικό όμιλο της χώρας, Japan Marine United Corp. (JMU). Σύμφωνα…
Θετικά σημάδια συνεχίζει να παρουσιάζει η spot ναυλαγορά των LNG carriers, παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι εξακολουθούν να βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.…
Η 110η Σύνοδος της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο από 18 έως 27 Ιουνίου 2025. Σήμερα, τελευταία ημέρα…
Σε φάση αναδιάταξης εισέρχεται η παγκόσμια αγορά θερμικού άνθρακα, καθώς οι νέες τάσεις κορυφαίων εισαγωγών αναδεικνύουν νέους πρωταγωνιστές αλλά και μεγάλους χαμένους στον παγκόσμιο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ