
Με τους εμπορικούς τριγμούς μεταξύ Ουάσιγκτον και Πεκίνου να εντείνονται, ερώτημα παραμένει κατά πόσο η Κίνα μπορεί να προμηθευτεί εμπορεύματα, όπως το LPG, από άλλες χώρες πέραν των ΗΠΑ, στις οποίες βασίζεται σε σημαντικό βαθμό για τις εισαγωγές ενέργειας. Στο πλαίσιο αυτό, πολλοί στρέφουν το βλέμμα τους στη διαχρονική σχέση Ρωσίας-Κίνας, με δημοσίευμα του Reuters όμως να υπογραμμίζει ότι η Μόσχα δεν είναι σε θέση να προσφέρει τη λύση.
Ειδικότερα, η Ρωσία δεν διαθέτει τις απαραίτητες υποδομές για να προμηθεύσει με LPG την Κίνα. Σε ετήσια βάση, η Κίνα εισάγει κατά μέσο όρο από τις ΗΠΑ LPG αξίας $11 δισ. Παρότι η Ρωσία συνιστά έναν εκ των πέντε μεγαλύτερων εξαγωγέων LPG παγκοσμίως, οι ποσότητες που αποστέλλει στην Κίνα μεταφέρονται διά ξηράς.
Η Ρωσία δεν διαθέτει τερματικό εξαγωγών LPG, και αυτό συνεπάγεται ότι δεν μπορεί να αξιοποιήσει τις οικονομίες κλίμακας που προσφέρει η ναυτιλία για να αυξήσει τις εξαγωγές. Σε κάθε περίπτωση, εντός του έτους αναμένεται η ολοκλήρωση της κατασκευής του πρώτου τέτοιου τερματικού της Ρωσίας.
Τέλος, η Ρωσία πέρυσι εξήγαγε 300.000 τόνους LPG με προορισμό την Κίνα, η οποία συνολικά εισήγαγε 35 εκατ. τόνους. Πάνω από το 50% αυτών προήλθαν από τις ΗΠΑ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Μετά την άρση των κυρώσεων της αμερικανικής κυβέρνησης στο αργό της Βενεζουέλας, οι οποίες διήρκεσαν τέσσερις μήνες, οι πετρελαϊκές εξαγωγές της λατινοαμερικανικής χώρας έχουν…
Η «διελκυστίνδα» στην αγορά πετρελαίου συνεχίζεται, καθώς επιμένουν οι αντίρροπες δυνάμεις που «τραβούν» προς διαφορετικές κατευθύνσεις το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης στην παγκόσμια αγορά. Στο πλαίσιο…
Η Stena Line έχει ισχυρή παρουσία στις ακτοπλοϊκές μεταφορές της Βόρειας Ευρώπης, και ιδιαίτερα στη Βαλτική Θάλασσα. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία ανακοίνωσε την…
Ο νοτιοκορεατικός όμιλος POSCO έχει εκφράσει την πρόθεσή του να εξαγοράσει την εταιρεία τακτικών γραμμών HMM, γεγονός που έχει προκαλέσει ανησυχία από την πλευρά…
Με την αβεβαιότητα να αποτελεί το νέο status quo του διεθνούς εμπορίου και της παγκόσμιας ναυτιλίας, η δραστηριότητα των πλοιοκτητών στη δευτερογενή αγορά πλοίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ