
Με τους εμπορικούς τριγμούς μεταξύ Ουάσιγκτον και Πεκίνου να εντείνονται, ερώτημα παραμένει κατά πόσο η Κίνα μπορεί να προμηθευτεί εμπορεύματα, όπως το LPG, από άλλες χώρες πέραν των ΗΠΑ, στις οποίες βασίζεται σε σημαντικό βαθμό για τις εισαγωγές ενέργειας. Στο πλαίσιο αυτό, πολλοί στρέφουν το βλέμμα τους στη διαχρονική σχέση Ρωσίας-Κίνας, με δημοσίευμα του Reuters όμως να υπογραμμίζει ότι η Μόσχα δεν είναι σε θέση να προσφέρει τη λύση.
Ειδικότερα, η Ρωσία δεν διαθέτει τις απαραίτητες υποδομές για να προμηθεύσει με LPG την Κίνα. Σε ετήσια βάση, η Κίνα εισάγει κατά μέσο όρο από τις ΗΠΑ LPG αξίας $11 δισ. Παρότι η Ρωσία συνιστά έναν εκ των πέντε μεγαλύτερων εξαγωγέων LPG παγκοσμίως, οι ποσότητες που αποστέλλει στην Κίνα μεταφέρονται διά ξηράς.
Η Ρωσία δεν διαθέτει τερματικό εξαγωγών LPG, και αυτό συνεπάγεται ότι δεν μπορεί να αξιοποιήσει τις οικονομίες κλίμακας που προσφέρει η ναυτιλία για να αυξήσει τις εξαγωγές. Σε κάθε περίπτωση, εντός του έτους αναμένεται η ολοκλήρωση της κατασκευής του πρώτου τέτοιου τερματικού της Ρωσίας.
Τέλος, η Ρωσία πέρυσι εξήγαγε 300.000 τόνους LPG με προορισμό την Κίνα, η οποία συνολικά εισήγαγε 35 εκατ. τόνους. Πάνω από το 50% αυτών προήλθαν από τις ΗΠΑ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lympousakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ