
Το «Stena Futuro», το νέο καινοτόμο πλοίο της Stena Line, έχει ενσωματώσει τεχνολογίες αιχμής, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και των εκπομπών ρύπων. Πρόκειται για ένα πλοίο Ro-Ro, μήκους 240 μ., σχεδιασμένο για τη μεταφορά ημιρυμουλκούμενων και αυτοκινήτων.
Η γάστρα και η υπερκατασκευή του «Stena Futuro» έχουν βελτιστοποιηθεί, με σκοπό τη μέγιστη εκμετάλλευση του χώρου φορτίου και τη μείωση του βάρους. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του «Stena Futuro» είναι η υβριδική πρόωση. Το πλοίο θα διαθέτει συνδυασμό κινητήρων χαμηλής κατανάλωσης, ικανών να λειτουργούν με διάφορα καύσιμα, καθώς και συστήματα μπαταριών που του επιτρέπουν να κινείται εν μέρει με ηλεκτρική ενέργεια. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο κατά τη διάρκεια των ελιγμών εντός λιμένων, όπου η ησυχία και οι χαμηλές εκπομπές είναι κρίσιμες. Επιπλέον, φωτοβολταϊκά πάνελ πάνω στο πλοίο θα συμβάλουν στην κάλυψη των ενεργειακών αναγκών.
Η καινοτομία συνεχίζεται με το σύστημα air lubrication, το οποίο χρησιμοποιεί μικροσκοπικές φυσαλίδες αέρα για να μειώσει την τριβή ανάμεσα στο πλοίο και το νερό, μειώνοντας έτσι ακόμα περισσότερο την κατανάλωση καυσίμου. Παράλληλα, το πλοίο θα διαθέτει σύστημα ανάκτησης απορριπτόμενης θερμότητας, αξιοποιώντας τα καυσαέρια των μηχανών για θέρμανση ή ακόμα και για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Ένα ακόμα εντυπωσιακό στοιχείο είναι τα τέσσερα πτερύγια-ιστία, ύψους 40 μ., που έχουν ενσωματωθεί στον σχεδιασμό του πλοίου. Αυτά μπορούν να αναδιπλωθούν όταν απαιτείται, όπως για παράδειγμα στη διέλευση κάτω από γέφυρες. Πρόσφατες δοκιμές και προσομοιώσεις που πραγματοποιήθηκαν, σε συνεργασία με το σουηδικό ερευνητικό ινστιτούτο RISE, επιβεβαίωσαν ότι τα ιστία μπορούν να επιφέρουν εξοικονόμηση καυσίμου έως και 15%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυπηγεία της ΟΝΕΧ στη Σύρο επισκέφθηκε το Σάββατο 18/10/2025 ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Τάκης Θεοδωρικάκος, όπου τον υποδέχθηκε ο Γενικός Διευθυντής, κ. Γιάννης…
Αεροσκάφος μεταφοράς φορτίου που εκτελούσε πτήση από το Ντουμπάι βγήκε από τον διάδρομο κατά την προσγείωσή του στο διεθνές αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ και…
Σε ισχυρό μομέντουμ εξακολουθούν να βρίσκονται τα VLCCs, καθώς η αυξημένη «όρεξη» της Κίνας για πετρέλαιο και η περιορισμένη προσφορά πλοίων συγκροτούν ευνοϊκά θεμελιώδη…
Ανεξάρτητα από τις έντονες προσπάθειες για μια καθαρή ενεργειακή μετάβαση σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω των ΑΠΕ, η χρήση θερμικού άνθρακα ‒και κατ’ επέκταση η…
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ