
Το «Stena Futuro», το νέο καινοτόμο πλοίο της Stena Line, έχει ενσωματώσει τεχνολογίες αιχμής, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και των εκπομπών ρύπων. Πρόκειται για ένα πλοίο Ro-Ro, μήκους 240 μ., σχεδιασμένο για τη μεταφορά ημιρυμουλκούμενων και αυτοκινήτων.
Η γάστρα και η υπερκατασκευή του «Stena Futuro» έχουν βελτιστοποιηθεί, με σκοπό τη μέγιστη εκμετάλλευση του χώρου φορτίου και τη μείωση του βάρους. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του «Stena Futuro» είναι η υβριδική πρόωση. Το πλοίο θα διαθέτει συνδυασμό κινητήρων χαμηλής κατανάλωσης, ικανών να λειτουργούν με διάφορα καύσιμα, καθώς και συστήματα μπαταριών που του επιτρέπουν να κινείται εν μέρει με ηλεκτρική ενέργεια. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο κατά τη διάρκεια των ελιγμών εντός λιμένων, όπου η ησυχία και οι χαμηλές εκπομπές είναι κρίσιμες. Επιπλέον, φωτοβολταϊκά πάνελ πάνω στο πλοίο θα συμβάλουν στην κάλυψη των ενεργειακών αναγκών.
Η καινοτομία συνεχίζεται με το σύστημα air lubrication, το οποίο χρησιμοποιεί μικροσκοπικές φυσαλίδες αέρα για να μειώσει την τριβή ανάμεσα στο πλοίο και το νερό, μειώνοντας έτσι ακόμα περισσότερο την κατανάλωση καυσίμου. Παράλληλα, το πλοίο θα διαθέτει σύστημα ανάκτησης απορριπτόμενης θερμότητας, αξιοποιώντας τα καυσαέρια των μηχανών για θέρμανση ή ακόμα και για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Ένα ακόμα εντυπωσιακό στοιχείο είναι τα τέσσερα πτερύγια-ιστία, ύψους 40 μ., που έχουν ενσωματωθεί στον σχεδιασμό του πλοίου. Αυτά μπορούν να αναδιπλωθούν όταν απαιτείται, όπως για παράδειγμα στη διέλευση κάτω από γέφυρες. Πρόσφατες δοκιμές και προσομοιώσεις που πραγματοποιήθηκαν, σε συνεργασία με το σουηδικό ερευνητικό ινστιτούτο RISE, επιβεβαίωσαν ότι τα ιστία μπορούν να επιφέρουν εξοικονόμηση καυσίμου έως και 15%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τάσεις σταθερότητας καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers, με τους ναύλους των VLGCs να παραμένουν σε παρεμφερή επίπεδα, σε εβδομαδιαία βάση, την εβδομάδα με…
Η πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) με την ονομασία «Energos Eskimo» απέπλευσε την Τετάρτη 4 Ιουνίου από το λιμάνι της…
Το Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ κατέληξε σε συμφωνία την Πέμπτη 5 Ιουνίου, για την αναθεώρηση των δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών και την…
Ανάπτυξη 2,2% καταγράφηκε στην ελληνική οικονομία το α’ τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024, ενώ σε σχέση με το…
Τη δημιουργία του «NLS Port-La-Nouvelle», του πρώτου λιμενικού σταθμού διαχείρισης αυτοκινήτων του Ομίλου Neptune, που θα λειτουργήσει στο λιμάνι του Port-La-Nouvelle, στη Νότια Γαλλία…
Σε συναγερμό βρίσκεται ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, ελέω των πρόσφατων περιορισμών στις εξαγωγές σπάνιων μεταλλευμάτων από την Κίνα, η οποία ελέγχει περίπου…
Στην ενίσχυση της ανάπτυξης της ναυπηγικής βιομηχανίας εστιάζει η Μαδρίτη, καθώς η ισπανική κυβέρνηση ανακοίνωσε την παράταση προγράμματος οικονομικής στήριξης για τα εγχώρια ναυπηγεία.…
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα οδεύουν οι παγκόσμιες ενεργειακές επενδύσεις το 2025, παρά την οικονομική αβεβαιότητα και τις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο. Συγκεκριμένα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ