
Το «Stena Futuro», το νέο καινοτόμο πλοίο της Stena Line, έχει ενσωματώσει τεχνολογίες αιχμής, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και των εκπομπών ρύπων. Πρόκειται για ένα πλοίο Ro-Ro, μήκους 240 μ., σχεδιασμένο για τη μεταφορά ημιρυμουλκούμενων και αυτοκινήτων.
Η γάστρα και η υπερκατασκευή του «Stena Futuro» έχουν βελτιστοποιηθεί, με σκοπό τη μέγιστη εκμετάλλευση του χώρου φορτίου και τη μείωση του βάρους. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του «Stena Futuro» είναι η υβριδική πρόωση. Το πλοίο θα διαθέτει συνδυασμό κινητήρων χαμηλής κατανάλωσης, ικανών να λειτουργούν με διάφορα καύσιμα, καθώς και συστήματα μπαταριών που του επιτρέπουν να κινείται εν μέρει με ηλεκτρική ενέργεια. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο κατά τη διάρκεια των ελιγμών εντός λιμένων, όπου η ησυχία και οι χαμηλές εκπομπές είναι κρίσιμες. Επιπλέον, φωτοβολταϊκά πάνελ πάνω στο πλοίο θα συμβάλουν στην κάλυψη των ενεργειακών αναγκών.

Η καινοτομία συνεχίζεται με το σύστημα air lubrication, το οποίο χρησιμοποιεί μικροσκοπικές φυσαλίδες αέρα για να μειώσει την τριβή ανάμεσα στο πλοίο και το νερό, μειώνοντας έτσι ακόμα περισσότερο την κατανάλωση καυσίμου. Παράλληλα, το πλοίο θα διαθέτει σύστημα ανάκτησης απορριπτόμενης θερμότητας, αξιοποιώντας τα καυσαέρια των μηχανών για θέρμανση ή ακόμα και για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

Ένα ακόμα εντυπωσιακό στοιχείο είναι τα τέσσερα πτερύγια-ιστία, ύψους 40 μ., που έχουν ενσωματωθεί στον σχεδιασμό του πλοίου. Αυτά μπορούν να αναδιπλωθούν όταν απαιτείται, όπως για παράδειγμα στη διέλευση κάτω από γέφυρες. Πρόσφατες δοκιμές και προσομοιώσεις που πραγματοποιήθηκαν, σε συνεργασία με το σουηδικό ερευνητικό ινστιτούτο RISE, επιβεβαίωσαν ότι τα ιστία μπορούν να επιφέρουν εξοικονόμηση καυσίμου έως και 15%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…

H AD Ports Group εξήγγειλε την υπογραφή συμφωνίας με τον κολοσσό της ναυτιλίας τακτικών γραμμών CMA CGM, προκειμένου να επεκτείνουν τον κοινό τερματικό σταθμό…

Ένα τεχνολογικά εξελιγμένο πλοίο ιχθυοκαλλιέργειας παραδόθηκε την Τετάρτη 19 Νοεμβρίου, στην πόλη Τζαντσιάνγκ της επαρχίας Γκουανγκντόνγκ, που είναι ένα δυναμικό οικονομικό κέντρο στη νότια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ