
Αποστολή ΝΧ στις ΗΠΑ
Εμφανώς «μουδιασμένη» από τις πολιτικές Τραμπ, που συμπαρασύρουν στο διάβα τους και τη ναυτιλία, η ναυτιλιακή κοινότητα συναντήθηκε στη μεγαλύτερη έκθεση της Βόρειας Αμερικής, τη CMA Shipping, η οποία έλαβε χώρα μεταξύ 1 και 3 Απριλίου. Ένα από τα πάνελ που ξεχώρισε κατά τη διάρκεια του συνεδρίου που συμπλήρωνε την έκθεση επικεντρώθηκε στην αγορά των bulk carriers. Η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας, η ασφάλεια των πλοίων, ο ανθρώπινος παράγοντας και τα απόνερα των προτεινόμενων λιμενικών τελών σε κινεζικά πλοία ήταν ορισμένα από τα θέματα που αναλύθηκαν.
Σε σχετική ερώτηση για την εξέλιξη του σχεδιασμού των πλοίων, ο κ. Τοm Keenan, Πρόεδρος της Τεχνικής Επιτροπής της INTERCARGO, ανέφερε ότι, καθώς οι απαιτήσεις για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας αυξάνονται, συντελούνται βελτιώσεις στη ναυπηγική. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι μέλη της INTERCARGO χρησιμοποιούν στα πλοία τους καινοτόμες τεχνολογίες, όπως για παράδειγμα τεχνολογίες ιστίων και φυσαλίδων. Σημαντική πρόκληση για τον τομέα των dry αποτελεί, κατά τον ίδιο, η διαθεσιμότητα καυσίμων στα λιμάνια, δεδομένου ότι τα συγκεκριμένα πλοία δραστηριοποιούνται στην tramp ναυτιλία. Ο κ. Κeenan αναφέρθηκε επίσης στον σημαντικό ρόλο του ανθρώπινου παράγοντα στο νέο ρευστό περιβάλλον της ναυτιλίας, χαρακτηρίζοντας τους ναυτικούς ως «το μεγαλύτερο asset» που διαθέτει η βιομηχανία και στο πλαίσιο αυτό «θα πρέπει να κάνουμε ό,τι είναι δυνατό για να είναι ικανοποιημένοι». Ερωτηθείς σχετικά με το γιατί η αγορά των bulk carriers υπολείπεται αυτής των δεξαμενόπλοιων σε θέματα ασφάλειας, ο Πρόεδρος της Τεχνικής Επιτροπής της INTERCARGO υπογράμμισε ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει, σχολιάζοντας χαρακτηριστικά ότι «ο κλάδος είναι πιο ασφαλής από ποτέ». Συμπλήρωσε μάλιστα ότι η ορθή καταγραφή των φορτίων πριν από τη φόρτωση σε bulk carriers είναι ιδιαίτερα σημαντική για την ενίσχυση της ασφάλειας. Τέλος, αναφέρθηκε και στην ένωση δυνάμεων των INTERCARGO και RightShip για το DryBMS, που έρχεται να βελτιώσει τα πρότυπα λειτουργικής διαχείρισης των bulk carriers.
Από την πλευρά του, ο κ. Michael Halbro, Chartering Director της Archer Daniels Midland (ADM), ανέφερε ότι λαμβάνουν χώρα μεγάλης κλίμακας αλλαγές στον σχεδιασμό των πλοίων στο ίδιο μήκος κύματος με την αυτοκινητοβιομηχανία. Τόνισε ακόμα ότι, προς την επίτευξη των οικονομιών κλίμακας από τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις, «τα πάντα γίνονται μεγαλύτερα και καλύτερα, όχι όμως πιο φθηνά». Επιπρόσθετα, σημείωσε ότι η πρόταση του USTR έχει ως στόχο αφενός τον περιορισμό της κινεζικής επιρροής στην παγκόσμια οικονομία και αφετέρου την αναβίωση της αμερικανικής ναυπηγικής βιομηχανίας, η οποία ωστόσο μπορεί να επιτευχθεί με άλλους τρόπους, πέραν των λιμενικών τελών, όπως σχολίασε. Ερωτηθείς για το κατά πόσο η συγκεκριμένη πρόταση θα επηρεάσει τη ζήτηση για ξηρά φορτία, υπογράμμισε ότι η ζήτηση για σιτηρά, στα οποία δραστηριοποιείται η ADM, θα μείνει ανεπηρέαστη καθώς «οι άνθρωποι και τα ζώα πρέπει να τραφούν». Ωστόσο, υποστήριξε ότι το μέτρο, εφόσον εφαρμοστεί, θα επιφέρει ένα νέο κύμα αβεβαιότητας, με την αγορά να τηρεί στάση αναμονής μέχρι να υπάρξει μεγαλύτερη σαφήνεια ως προς τις αμερικανικές προθέσεις. Τέλος, ο κ. Halbro φάνηκε αισιόδοξος ότι η ναυτιλία θα καταφέρει να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, όπως έγινε πρόσφατα, μετά το κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ και την ξηρασία στη Διώρυγα του Παναμά, με αυξημένο ωστόσο κόστος.
Η κ. Ivonne Orellana, Marine Manager της Interoceanic Corporation (IOC), αναφέρθηκε στον σημαντικό ρόλο των φορτηγίδων στο θαλάσσιο μεταφορικό δίκτυο των ΗΠΑ και σε σχετική ερώτηση απάντησε ότι η σημαντικότερη πρόκληση που αντιμετωπίζει η αγορά είναι οι ακραίες καιρικές συνθήκες. Ως εκ τούτου, κορυφαία προτεραιότητα του κλάδου αποτελεί η ανταπόκριση των εταιρειών στην ευθραυστότητα με σύμμαχο την τεχνολογία. Αναφορικά με τον αντίκτυπο της πρότασης της διοίκησης Τραμπ για λιμενικά τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής, σημείωσε ότι, λόγω αβεβαιότητας, τηρείται στάση αναμονής από τις εταιρείες του κλάδου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ