
Αποστολή ΝΧ στις ΗΠΑ
Εμφανώς «μουδιασμένη» από τις πολιτικές Τραμπ, που συμπαρασύρουν στο διάβα τους και τη ναυτιλία, η ναυτιλιακή κοινότητα συναντήθηκε στη μεγαλύτερη έκθεση της Βόρειας Αμερικής, τη CMA Shipping, η οποία έλαβε χώρα μεταξύ 1 και 3 Απριλίου. Ένα από τα πάνελ που ξεχώρισε κατά τη διάρκεια του συνεδρίου που συμπλήρωνε την έκθεση επικεντρώθηκε στην αγορά των bulk carriers. Η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας, η ασφάλεια των πλοίων, ο ανθρώπινος παράγοντας και τα απόνερα των προτεινόμενων λιμενικών τελών σε κινεζικά πλοία ήταν ορισμένα από τα θέματα που αναλύθηκαν.
Σε σχετική ερώτηση για την εξέλιξη του σχεδιασμού των πλοίων, ο κ. Τοm Keenan, Πρόεδρος της Τεχνικής Επιτροπής της INTERCARGO, ανέφερε ότι, καθώς οι απαιτήσεις για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας αυξάνονται, συντελούνται βελτιώσεις στη ναυπηγική. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι μέλη της INTERCARGO χρησιμοποιούν στα πλοία τους καινοτόμες τεχνολογίες, όπως για παράδειγμα τεχνολογίες ιστίων και φυσαλίδων. Σημαντική πρόκληση για τον τομέα των dry αποτελεί, κατά τον ίδιο, η διαθεσιμότητα καυσίμων στα λιμάνια, δεδομένου ότι τα συγκεκριμένα πλοία δραστηριοποιούνται στην tramp ναυτιλία. Ο κ. Κeenan αναφέρθηκε επίσης στον σημαντικό ρόλο του ανθρώπινου παράγοντα στο νέο ρευστό περιβάλλον της ναυτιλίας, χαρακτηρίζοντας τους ναυτικούς ως «το μεγαλύτερο asset» που διαθέτει η βιομηχανία και στο πλαίσιο αυτό «θα πρέπει να κάνουμε ό,τι είναι δυνατό για να είναι ικανοποιημένοι». Ερωτηθείς σχετικά με το γιατί η αγορά των bulk carriers υπολείπεται αυτής των δεξαμενόπλοιων σε θέματα ασφάλειας, ο Πρόεδρος της Τεχνικής Επιτροπής της INTERCARGO υπογράμμισε ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει, σχολιάζοντας χαρακτηριστικά ότι «ο κλάδος είναι πιο ασφαλής από ποτέ». Συμπλήρωσε μάλιστα ότι η ορθή καταγραφή των φορτίων πριν από τη φόρτωση σε bulk carriers είναι ιδιαίτερα σημαντική για την ενίσχυση της ασφάλειας. Τέλος, αναφέρθηκε και στην ένωση δυνάμεων των INTERCARGO και RightShip για το DryBMS, που έρχεται να βελτιώσει τα πρότυπα λειτουργικής διαχείρισης των bulk carriers.
Από την πλευρά του, ο κ. Michael Halbro, Chartering Director της Archer Daniels Midland (ADM), ανέφερε ότι λαμβάνουν χώρα μεγάλης κλίμακας αλλαγές στον σχεδιασμό των πλοίων στο ίδιο μήκος κύματος με την αυτοκινητοβιομηχανία. Τόνισε ακόμα ότι, προς την επίτευξη των οικονομιών κλίμακας από τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις, «τα πάντα γίνονται μεγαλύτερα και καλύτερα, όχι όμως πιο φθηνά». Επιπρόσθετα, σημείωσε ότι η πρόταση του USTR έχει ως στόχο αφενός τον περιορισμό της κινεζικής επιρροής στην παγκόσμια οικονομία και αφετέρου την αναβίωση της αμερικανικής ναυπηγικής βιομηχανίας, η οποία ωστόσο μπορεί να επιτευχθεί με άλλους τρόπους, πέραν των λιμενικών τελών, όπως σχολίασε. Ερωτηθείς για το κατά πόσο η συγκεκριμένη πρόταση θα επηρεάσει τη ζήτηση για ξηρά φορτία, υπογράμμισε ότι η ζήτηση για σιτηρά, στα οποία δραστηριοποιείται η ADM, θα μείνει ανεπηρέαστη καθώς «οι άνθρωποι και τα ζώα πρέπει να τραφούν». Ωστόσο, υποστήριξε ότι το μέτρο, εφόσον εφαρμοστεί, θα επιφέρει ένα νέο κύμα αβεβαιότητας, με την αγορά να τηρεί στάση αναμονής μέχρι να υπάρξει μεγαλύτερη σαφήνεια ως προς τις αμερικανικές προθέσεις. Τέλος, ο κ. Halbro φάνηκε αισιόδοξος ότι η ναυτιλία θα καταφέρει να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, όπως έγινε πρόσφατα, μετά το κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ και την ξηρασία στη Διώρυγα του Παναμά, με αυξημένο ωστόσο κόστος.
Η κ. Ivonne Orellana, Marine Manager της Interoceanic Corporation (IOC), αναφέρθηκε στον σημαντικό ρόλο των φορτηγίδων στο θαλάσσιο μεταφορικό δίκτυο των ΗΠΑ και σε σχετική ερώτηση απάντησε ότι η σημαντικότερη πρόκληση που αντιμετωπίζει η αγορά είναι οι ακραίες καιρικές συνθήκες. Ως εκ τούτου, κορυφαία προτεραιότητα του κλάδου αποτελεί η ανταπόκριση των εταιρειών στην ευθραυστότητα με σύμμαχο την τεχνολογία. Αναφορικά με τον αντίκτυπο της πρότασης της διοίκησης Τραμπ για λιμενικά τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής, σημείωσε ότι, λόγω αβεβαιότητας, τηρείται στάση αναμονής από τις εταιρείες του κλάδου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το UW Group, πολυεθνικός όμιλος ναυτιλιακών υπηρεσιών με έδρα την Κύπρο και με επιχειρησιακή παρουσία σε Κύπρο, Ελλάδα, Σιγκαπούρη και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα συμπληρώνει…
Η έμπρακτη και έγκαιρη απάντηση του λιμανιού του Πειραιά στην κορυφαία πρόκληση της Κλιματικής Αλλαγής, παρουσιάστηκε σε Ημερίδα με θέμα «Το Λιμάνι του Πειραιά…
Το φωτοβολταϊκό πάρκο «Πέρασμα» ισχύος 95 MW που βρίσκεται στα χωριά Μαυροδένδρι και Σιδερά Κοζάνης εγκαινίασε σήμερα ο CEO της Principia Αριστοτέλης Χαντάβας. Το…
Την παύση της επένδυσής της στον σχεδιαζόμενο χερσαίο τερματικό σταθμό εισαγωγής υγραερίου στο Jawaharlal Nehru Port Authority (JNPA) στο Navi Mumbai της Ινδίας ανακοίνωσε…
Σε τεντωμένο σχοινί «ακροβατεί» η παγκόσμια οικονομία, καθώς οι αυξανόμενες εμπορικές εντάσεις εξελίσσονται σε απειλή για το παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα και την ευμάρεια των…
H οικοδόμηση του γιγαντιαίου στόλου του Κατάρ για εξαγωγές LNG συνεχίζεται, με την QatarEnergy να τοποθετεί νέα παραγγελία για πλοία-μεγαθήρια. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…
Τις πρόσφατες εξελίξεις στη Βαλτική Θάλασσα παρακολουθούν στενά οι ναυτασφαλιστές μετά την κράτηση ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου από τις ρωσικές αρχές, το οποίο τελικά αποδεσμεύτηκε μερικές…
Νέα στοιχεία για τις εισαγωγές ρωσικού LNG της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) δημοσίευσε πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία (Eurostat). Σύμφωνα με τη Eurostat, το α΄…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ