
Ενόψει της MEPC 83 που λαμβάνει χώρα μεταξύ 7 και 11 Απριλίου 2025, οι Βέλγοι εφοπλιστές προχωρούν σε πρωτοβουλίες με στόχο την ενημέρωση. Στις πρωτοβουλίες αυτές συμπεριλαμβάνεται η δημοσίευμα των απόψεων σημαινουσών ναυτιλιακών προσωπικοτήτων όσον αφορά την ενεργειακή μετάβαση του κλάδου.
Στο πλαίσιο αυτό, τη Δευτέρα 31 Μαρτίου, η Ένωση Βέλγων Εφοπλιστών (KBRV) προχώρησε στην ανάρτηση ομιλίας του επικεφαλής της CMB.TECH Alexander Saverys. Στην ομιλία αυτή, ο κ. Saverys εστιάζει στην πρόοδο της ναυτιλίας όσον αφορά την αποανθρακοποίηση και στα βήματα που πρέπει να παρθούν ακόμη.
Κατά τον ίδιο, το FuelEU είναι ένας κανονισμός που αλλάζει τα δεδομένα και αντανακλά ότι η επιθυμία για ενεργειακή μετάβαση είναι πραγματική. Ωστόσο, επί του παρόντος δεν υπάρχει ετοιμότητα σε παγκόσμια επίπεδο για την ενεργειακή μετάβαση της βιομηχανίας και αυτό οδηγεί σε καθυστερήσεις και σε επίπεδο IMO.
«Για να απαλλαγεί ο κλάδος μας από τον άνθρακα, είναι καιρός να σταματήσουμε να μιλάμε και να αρχίσουμε να περπατάμε. Είχαμε πέντε πολύ έντονα αλλά πολύ παραγωγικά χρόνια στην ανάλυση των προβλημάτων και του τρόπου με τον οποίο μπορούμε να τα λύσουμε», συνεχίζει. «Τώρα η βιομηχανία μας πρέπει να αναλάβει δράση. Τολμηρή δράση», σημείωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της CMB.TECH.
Επιπλέον, πρόσθεσε ότι χρειάζεται «Ένα σαφές, εύκολα κατανοητό πλαίσιο για τη δράση όσον αφορά την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές».
Ένα τέτοιο παγκόσμιο ρυθμιστικό πλαίσιο θα εξασφαλίσει παγκόσμια συμμόρφωση και ισότιμους όρους ανταγωνισμού για ολόκληρη τη βιομηχανία παγκοσμίως. Αποτελεί τη σημαντικότερη προϋπόθεση για τη διασφάλιση του μέλλοντος της ναυτιλιακής βιομηχανίας, αποφεύγοντας κάθε κατακερματισμό ή αντιπαραγωγικές περιφερειακές ή εθνικές ρυθμιστικές πρωτοβουλίες.
«Είμαστε επιχειρηματίες, εμείς θα κάνουμε τα υπόλοιπα», κατέληξε ο κ. Saverys.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Νέα δεδομένα δόθηκαν πρόσφατα στη δημοσιότητα στο Ηνωμένο Βασίλειο, σχετικά με την βύθιση του πολυτελούς σούπερ γιοτ «Bayesian». Το μήκους 56 μέτρων «Bayesian» βυθίστηκε…
Εκτός του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ Α.Ε.) βρέθηκε, την Τετάρτη 14 Μαΐου, ο επί πενταετία εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας, Αθανάσιος Λιάγκος.…
Η επέκταση στην αμερικανική αγορά LNG βρίσκεται σε πρώτο πλάνο για τη Saudi Aramco, καθώς ο ενεργειακός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα mega-deal στις ΗΠΑ. Συγκεκριμένα,…
Η BIMCO εξέλεξε τον κ. Paul Pathy, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Fednav, ως Πρόεδρο. Ο κ. Pathy εξελέγη κατά τη γενική συνέλευση του…
Ανάμεικτα είναι, μέχρι στιγμής φέτος, τα συναισθήματα για την αγορά πετρελαίου της Κίνας, παρά την άνοδο των εισαγωγών αργού. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters,…
Καθώς ολοένα και περισσότερα εμπορικά πλοία δέχονται κυρώσεις τους τελευταίους μήνες, η «μαύρη λίστα» επεκτείνεται δίχως σταματημό. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη ανάρτηση της Clarksons…
Καθώς το κλίμα αβεβαιότητας στην παγκόσμια οικονομία εντείνει την πίεση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) εμφανίζεται αισιόδοξος για τις πωλήσεις…
Παρότι ΗΠΑ και Κίνα φαίνονται να υιοθετούν μεγαλύτερη διαλλακτικότητα στις μεταξύ τους συνομιλίες με επίκεντρο το διμερές τους εμπόριο, ο αντίκτυπος των πρόσφατων εντάσεων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ