
Ενόψει της MEPC 83 που λαμβάνει χώρα μεταξύ 7 και 11 Απριλίου 2025, οι Βέλγοι εφοπλιστές προχωρούν σε πρωτοβουλίες με στόχο την ενημέρωση. Στις πρωτοβουλίες αυτές συμπεριλαμβάνεται η δημοσίευμα των απόψεων σημαινουσών ναυτιλιακών προσωπικοτήτων όσον αφορά την ενεργειακή μετάβαση του κλάδου.
Στο πλαίσιο αυτό, τη Δευτέρα 31 Μαρτίου, η Ένωση Βέλγων Εφοπλιστών (KBRV) προχώρησε στην ανάρτηση ομιλίας του επικεφαλής της CMB.TECH Alexander Saverys. Στην ομιλία αυτή, ο κ. Saverys εστιάζει στην πρόοδο της ναυτιλίας όσον αφορά την αποανθρακοποίηση και στα βήματα που πρέπει να παρθούν ακόμη.
Κατά τον ίδιο, το FuelEU είναι ένας κανονισμός που αλλάζει τα δεδομένα και αντανακλά ότι η επιθυμία για ενεργειακή μετάβαση είναι πραγματική. Ωστόσο, επί του παρόντος δεν υπάρχει ετοιμότητα σε παγκόσμια επίπεδο για την ενεργειακή μετάβαση της βιομηχανίας και αυτό οδηγεί σε καθυστερήσεις και σε επίπεδο IMO.
«Για να απαλλαγεί ο κλάδος μας από τον άνθρακα, είναι καιρός να σταματήσουμε να μιλάμε και να αρχίσουμε να περπατάμε. Είχαμε πέντε πολύ έντονα αλλά πολύ παραγωγικά χρόνια στην ανάλυση των προβλημάτων και του τρόπου με τον οποίο μπορούμε να τα λύσουμε», συνεχίζει. «Τώρα η βιομηχανία μας πρέπει να αναλάβει δράση. Τολμηρή δράση», σημείωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της CMB.TECH.
Επιπλέον, πρόσθεσε ότι χρειάζεται «Ένα σαφές, εύκολα κατανοητό πλαίσιο για τη δράση όσον αφορά την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές».
Ένα τέτοιο παγκόσμιο ρυθμιστικό πλαίσιο θα εξασφαλίσει παγκόσμια συμμόρφωση και ισότιμους όρους ανταγωνισμού για ολόκληρη τη βιομηχανία παγκοσμίως. Αποτελεί τη σημαντικότερη προϋπόθεση για τη διασφάλιση του μέλλοντος της ναυτιλιακής βιομηχανίας, αποφεύγοντας κάθε κατακερματισμό ή αντιπαραγωγικές περιφερειακές ή εθνικές ρυθμιστικές πρωτοβουλίες.
«Είμαστε επιχειρηματίες, εμείς θα κάνουμε τα υπόλοιπα», κατέληξε ο κ. Saverys.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ