
Ενόψει της MEPC 83 που λαμβάνει χώρα μεταξύ 7 και 11 Απριλίου 2025, οι Βέλγοι εφοπλιστές προχωρούν σε πρωτοβουλίες με στόχο την ενημέρωση. Στις πρωτοβουλίες αυτές συμπεριλαμβάνεται η δημοσίευμα των απόψεων σημαινουσών ναυτιλιακών προσωπικοτήτων όσον αφορά την ενεργειακή μετάβαση του κλάδου.
Στο πλαίσιο αυτό, τη Δευτέρα 31 Μαρτίου, η Ένωση Βέλγων Εφοπλιστών (KBRV) προχώρησε στην ανάρτηση ομιλίας του επικεφαλής της CMB.TECH Alexander Saverys. Στην ομιλία αυτή, ο κ. Saverys εστιάζει στην πρόοδο της ναυτιλίας όσον αφορά την αποανθρακοποίηση και στα βήματα που πρέπει να παρθούν ακόμη.
Κατά τον ίδιο, το FuelEU είναι ένας κανονισμός που αλλάζει τα δεδομένα και αντανακλά ότι η επιθυμία για ενεργειακή μετάβαση είναι πραγματική. Ωστόσο, επί του παρόντος δεν υπάρχει ετοιμότητα σε παγκόσμια επίπεδο για την ενεργειακή μετάβαση της βιομηχανίας και αυτό οδηγεί σε καθυστερήσεις και σε επίπεδο IMO.
«Για να απαλλαγεί ο κλάδος μας από τον άνθρακα, είναι καιρός να σταματήσουμε να μιλάμε και να αρχίσουμε να περπατάμε. Είχαμε πέντε πολύ έντονα αλλά πολύ παραγωγικά χρόνια στην ανάλυση των προβλημάτων και του τρόπου με τον οποίο μπορούμε να τα λύσουμε», συνεχίζει. «Τώρα η βιομηχανία μας πρέπει να αναλάβει δράση. Τολμηρή δράση», σημείωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της CMB.TECH.
Επιπλέον, πρόσθεσε ότι χρειάζεται «Ένα σαφές, εύκολα κατανοητό πλαίσιο για τη δράση όσον αφορά την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές».
Ένα τέτοιο παγκόσμιο ρυθμιστικό πλαίσιο θα εξασφαλίσει παγκόσμια συμμόρφωση και ισότιμους όρους ανταγωνισμού για ολόκληρη τη βιομηχανία παγκοσμίως. Αποτελεί τη σημαντικότερη προϋπόθεση για τη διασφάλιση του μέλλοντος της ναυτιλιακής βιομηχανίας, αποφεύγοντας κάθε κατακερματισμό ή αντιπαραγωγικές περιφερειακές ή εθνικές ρυθμιστικές πρωτοβουλίες.
«Είμαστε επιχειρηματίες, εμείς θα κάνουμε τα υπόλοιπα», κατέληξε ο κ. Saverys.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ