
Η μέθοδος GreenForge ανοίγει για πρώτη φορά τον δρόμο για την υιοθέτηση αξόνων προπέλας με μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα στη ναυτιλιακή βιομηχανία, σηματοδοτώντας ένα καθοριστικό βήμα προς την πράσινη μετάβαση. Πρόκειται για μια πρωτοποριακή τεχνολογία παραγωγής χάλυβα, η οποία βασίζεται σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ανακυκλωμένο σκραπ χάλυβα, εξαλείφοντας την ανάγκη για ορυκτά καύσιμα, όπως το προπάνιο.
Η καινοτόμος αυτή διαδικασία αναπτύχθηκε από τη σουηδική Björneborg Steel και έχει ανεξάρτητα επαληθευτεί για την ικανότητά της να μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 95% σε σχέση με τις παραδοσιακές μεθόδους χαλυβουργίας. Οι υπόλοιπες εκπομπές αντισταθμίζονται πλήρως, διασφαλίζοντας ένα τελικό προϊόν που είναι εξ ολοκλήρου κλιματικά ουδέτερο.
Η BERG Propulsion είναι η πρώτη εταιρεία παγκοσμίως που εισάγει τη μέθοδο GreenForge στη ναυτιλία, ενσωματώνοντάς τη σε μια ιδιαίτερα απαιτητική και τεχνολογικά εξελιγμένη εφαρμογή. Η πρώτη πρακτική υλοποίηση της μεθόδου αφορά τρία νέα πλοία τύπου Ro-Ro της γαλλικής Louis Dreyfus Armateurs (LDA), τα οποία πρόκειται να τεθούν σε λειτουργία το 2026, με αποστολή τη διατλαντική μεταφορά εξαρτημάτων αεροσκαφών.
Τα πλοία αυτά έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα τη βιώσιμη λειτουργία, ενσωματώνοντας υβριδικά συστήματα πρόωσης, τεχνολογίες προηγμένης διαχείρισης ισχύος και πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο μέσω περιστρεφόμενων ιστίων. Οι έξι άξονες προπέλας που θα εξοπλίσουν τα σκάφη θα παραχθούν μέσω της GreenForge, με την πρώτη παράδοση να αναμένεται τον Μάρτιο του 2025 και τις υπόλοιπες μέχρι τα τέλη Ιουνίου. Η εφαρμογή της μεθόδου σε αυτή τη φάση εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση περίπου 160 τόνων εκπομπών CO₂, μόνο από την κατασκευή των έξι αξόνων για την LDA.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ