
Η μέθοδος GreenForge ανοίγει για πρώτη φορά τον δρόμο για την υιοθέτηση αξόνων προπέλας με μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα στη ναυτιλιακή βιομηχανία, σηματοδοτώντας ένα καθοριστικό βήμα προς την πράσινη μετάβαση. Πρόκειται για μια πρωτοποριακή τεχνολογία παραγωγής χάλυβα, η οποία βασίζεται σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ανακυκλωμένο σκραπ χάλυβα, εξαλείφοντας την ανάγκη για ορυκτά καύσιμα, όπως το προπάνιο.
Η καινοτόμος αυτή διαδικασία αναπτύχθηκε από τη σουηδική Björneborg Steel και έχει ανεξάρτητα επαληθευτεί για την ικανότητά της να μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 95% σε σχέση με τις παραδοσιακές μεθόδους χαλυβουργίας. Οι υπόλοιπες εκπομπές αντισταθμίζονται πλήρως, διασφαλίζοντας ένα τελικό προϊόν που είναι εξ ολοκλήρου κλιματικά ουδέτερο.
Η BERG Propulsion είναι η πρώτη εταιρεία παγκοσμίως που εισάγει τη μέθοδο GreenForge στη ναυτιλία, ενσωματώνοντάς τη σε μια ιδιαίτερα απαιτητική και τεχνολογικά εξελιγμένη εφαρμογή. Η πρώτη πρακτική υλοποίηση της μεθόδου αφορά τρία νέα πλοία τύπου Ro-Ro της γαλλικής Louis Dreyfus Armateurs (LDA), τα οποία πρόκειται να τεθούν σε λειτουργία το 2026, με αποστολή τη διατλαντική μεταφορά εξαρτημάτων αεροσκαφών.
Τα πλοία αυτά έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα τη βιώσιμη λειτουργία, ενσωματώνοντας υβριδικά συστήματα πρόωσης, τεχνολογίες προηγμένης διαχείρισης ισχύος και πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο μέσω περιστρεφόμενων ιστίων. Οι έξι άξονες προπέλας που θα εξοπλίσουν τα σκάφη θα παραχθούν μέσω της GreenForge, με την πρώτη παράδοση να αναμένεται τον Μάρτιο του 2025 και τις υπόλοιπες μέχρι τα τέλη Ιουνίου. Η εφαρμογή της μεθόδου σε αυτή τη φάση εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση περίπου 160 τόνων εκπομπών CO₂, μόνο από την κατασκευή των έξι αξόνων για την LDA.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ