
Από τις πρώτες μέρες της επιστροφής του προέδρου Τραμπ στον Λευκό Οίκο, οι δασμοί και γενικότερα η πολιτική εμπορικού προστατευτισμού που επιδιώκει να εφαρμόσει αποτελούν το πρώτο θέμα στον ναυτιλιακό Τύπο.
Σε ό,τι αφορά τον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, μπορεί εμπορεύματα όπως η σόγια και το καλαμπόκι να έχουν την «τιμητική» τους, ωστόσο σφοδρές επιδράσεις αναμένονται και στο εμπόριο μεταλλουργικού άνθρακα.
Ενώ οι αμερικανικές εξαγωγές αργού πετρελαίου και υγροποιημένου φυσικού αερίου προς την Κίνα είναι σε σχετικά χαμηλά επίπεδα (μόλις 2% και 5% των συνολικών εισαγωγών της Κίνας), ο αμερικανικός μεταλλουργικός άνθρακας αποτελεί σχεδόν το 12% του θαλάσσιου εφοδιασμού της Κίνας. Οι δασμοί ύψους 15% στον αμερικανικό άνθρακα θα τον θέσουν πιθανότατα εκτός της αγοράς της Κίνας, αναγκάζοντας τους αγοραστές να αναζητήσουν προμήθειες από αλλού. Η Κίνα μπορεί να στραφεί προς την Αυστραλία και τον Καναδά για φορτία άνθρακα, ενώ η Μογγολία επεκτείνει ταχέως τις εξαγωγές άνθρακα μέσω σιδηροδρόμου, με στόχο να διπλασιάσει σχεδόν τη δυναμικότητά της.
Κατά συνέπεια, η μεγαλύτερη αλλαγή στον εμπορευματικό χάρτη του μεταλλουργικού άνθρακα πιθανόν να προέλθει από τη Μογγολία, η οποία θα μπορούσε να αντικαταστήσει ένα σημαντικό μερίδιο των χαμένων αμερικανικών φορτίων. Στις 17 Μαρτίου, ο Πρωθυπουργός της Μογγολίας, Luvsannamsrain Oyun-Erdene, επιβεβαίωσε ότι οι διαγωνισμοί για την εκκίνηση της κατασκευής ενός δεύτερου διασυνοριακού σιδηροδρόμου, που θα συνδέει το Gashuun Sukhait με το λιμάνι Ganqimaodu της Κίνας, θα ανοίξουν μέχρι το τέλος αυτού του μήνα. Η κατασκευή του δικτύου αναμένεται να διαρκέσει δυόμισι χρόνια, με έναρξη κατασκευής τον Απρίλιο του 2025, και θα μπορούσε να αυξήσει τις εξαγωγές άνθρακα από 83 εκατ. τόνους σε 165 εκατ. τόνους ετησίως μέσω σιδηροδρόμου.
Πηγή: Intermodal
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ