
Από τις πρώτες μέρες της επιστροφής του προέδρου Τραμπ στον Λευκό Οίκο, οι δασμοί και γενικότερα η πολιτική εμπορικού προστατευτισμού που επιδιώκει να εφαρμόσει αποτελούν το πρώτο θέμα στον ναυτιλιακό Τύπο.
Σε ό,τι αφορά τον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, μπορεί εμπορεύματα όπως η σόγια και το καλαμπόκι να έχουν την «τιμητική» τους, ωστόσο σφοδρές επιδράσεις αναμένονται και στο εμπόριο μεταλλουργικού άνθρακα.
Ενώ οι αμερικανικές εξαγωγές αργού πετρελαίου και υγροποιημένου φυσικού αερίου προς την Κίνα είναι σε σχετικά χαμηλά επίπεδα (μόλις 2% και 5% των συνολικών εισαγωγών της Κίνας), ο αμερικανικός μεταλλουργικός άνθρακας αποτελεί σχεδόν το 12% του θαλάσσιου εφοδιασμού της Κίνας. Οι δασμοί ύψους 15% στον αμερικανικό άνθρακα θα τον θέσουν πιθανότατα εκτός της αγοράς της Κίνας, αναγκάζοντας τους αγοραστές να αναζητήσουν προμήθειες από αλλού. Η Κίνα μπορεί να στραφεί προς την Αυστραλία και τον Καναδά για φορτία άνθρακα, ενώ η Μογγολία επεκτείνει ταχέως τις εξαγωγές άνθρακα μέσω σιδηροδρόμου, με στόχο να διπλασιάσει σχεδόν τη δυναμικότητά της.
Κατά συνέπεια, η μεγαλύτερη αλλαγή στον εμπορευματικό χάρτη του μεταλλουργικού άνθρακα πιθανόν να προέλθει από τη Μογγολία, η οποία θα μπορούσε να αντικαταστήσει ένα σημαντικό μερίδιο των χαμένων αμερικανικών φορτίων. Στις 17 Μαρτίου, ο Πρωθυπουργός της Μογγολίας, Luvsannamsrain Oyun-Erdene, επιβεβαίωσε ότι οι διαγωνισμοί για την εκκίνηση της κατασκευής ενός δεύτερου διασυνοριακού σιδηροδρόμου, που θα συνδέει το Gashuun Sukhait με το λιμάνι Ganqimaodu της Κίνας, θα ανοίξουν μέχρι το τέλος αυτού του μήνα. Η κατασκευή του δικτύου αναμένεται να διαρκέσει δυόμισι χρόνια, με έναρξη κατασκευής τον Απρίλιο του 2025, και θα μπορούσε να αυξήσει τις εξαγωγές άνθρακα από 83 εκατ. τόνους σε 165 εκατ. τόνους ετησίως μέσω σιδηροδρόμου.
Πηγή: Intermodal
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συγκλονίζει η διάσωση δύο μελών της ομάδας ασφαλείας του ελληνόκτητου φορτηγού πλοίου Eternity C, που βυθίστηκε στην Ερυθρά Θάλασσα μετά από φονική επίθεση των…
Κοινή ανακοίνωση για τις τελευταίες ανησυχητικές εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα εξέδωσαν ΙCS, BIMCO, European Shipowners | ECSA, INTERCARGO και INTERTANKO. Σε αυτή αναφέρεται ότι…
Η προστασία και η ασφάλεια των πληρωμάτων να καταστεί η πρώτη προτεραιότητα για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική…
Οι Χούθι ανέλαβαν σήμερα την ευθύνη για την επίθεση στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο «Eternity C», τη δεύτερη επίθεση που εξαπολύουν οι…
Η ναυτική αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ερυθρά Θάλασσα ανακοίνωσε σήμερα ότι περισυνελέγησαν από τη θάλασσα έξι μέλη πληρώματος του υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητου…
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ