
Από τις πρώτες μέρες της επιστροφής του προέδρου Τραμπ στον Λευκό Οίκο, οι δασμοί και γενικότερα η πολιτική εμπορικού προστατευτισμού που επιδιώκει να εφαρμόσει αποτελούν το πρώτο θέμα στον ναυτιλιακό Τύπο.
Σε ό,τι αφορά τον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, μπορεί εμπορεύματα όπως η σόγια και το καλαμπόκι να έχουν την «τιμητική» τους, ωστόσο σφοδρές επιδράσεις αναμένονται και στο εμπόριο μεταλλουργικού άνθρακα.
Ενώ οι αμερικανικές εξαγωγές αργού πετρελαίου και υγροποιημένου φυσικού αερίου προς την Κίνα είναι σε σχετικά χαμηλά επίπεδα (μόλις 2% και 5% των συνολικών εισαγωγών της Κίνας), ο αμερικανικός μεταλλουργικός άνθρακας αποτελεί σχεδόν το 12% του θαλάσσιου εφοδιασμού της Κίνας. Οι δασμοί ύψους 15% στον αμερικανικό άνθρακα θα τον θέσουν πιθανότατα εκτός της αγοράς της Κίνας, αναγκάζοντας τους αγοραστές να αναζητήσουν προμήθειες από αλλού. Η Κίνα μπορεί να στραφεί προς την Αυστραλία και τον Καναδά για φορτία άνθρακα, ενώ η Μογγολία επεκτείνει ταχέως τις εξαγωγές άνθρακα μέσω σιδηροδρόμου, με στόχο να διπλασιάσει σχεδόν τη δυναμικότητά της.
Κατά συνέπεια, η μεγαλύτερη αλλαγή στον εμπορευματικό χάρτη του μεταλλουργικού άνθρακα πιθανόν να προέλθει από τη Μογγολία, η οποία θα μπορούσε να αντικαταστήσει ένα σημαντικό μερίδιο των χαμένων αμερικανικών φορτίων. Στις 17 Μαρτίου, ο Πρωθυπουργός της Μογγολίας, Luvsannamsrain Oyun-Erdene, επιβεβαίωσε ότι οι διαγωνισμοί για την εκκίνηση της κατασκευής ενός δεύτερου διασυνοριακού σιδηροδρόμου, που θα συνδέει το Gashuun Sukhait με το λιμάνι Ganqimaodu της Κίνας, θα ανοίξουν μέχρι το τέλος αυτού του μήνα. Η κατασκευή του δικτύου αναμένεται να διαρκέσει δυόμισι χρόνια, με έναρξη κατασκευής τον Απρίλιο του 2025, και θα μπορούσε να αυξήσει τις εξαγωγές άνθρακα από 83 εκατ. τόνους σε 165 εκατ. τόνους ετησίως μέσω σιδηροδρόμου.
Πηγή: Intermodal
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ