
Η τεχνολογία του SERTICA Performance του RINA φέρνει επανάσταση στη διαχείριση της ενεργειακής αποδοτικότητας στα πλοία μέσω ανάλυσης δεδομένων σε πραγματικό χρόνο και προγνωστικών μοντέλων μηχανικής μάθησης. Με τη χρήση ενός εκτεταμένου δικτύου αισθητήρων εγκατεστημένων στο πλοίο, το σύστημα καταγράφει κρίσιμες πληροφορίες, όπως κατανάλωση καυσίμου, ισχύ κινητήρων και γεννητριών, και δημιουργεί μια ολοκληρωμένη εικόνα της λειτουργικής απόδοσης.
Ένα από τα πιο καινοτόμα χαρακτηριστικά του SERTICA Performance είναι η ικανότητά του να συλλέγει δεδομένα κάθε πέντε λεπτά, επιτρέποντας προηγμένη παρακολούθηση και ανάλυση. Τα στοιχεία μεταδίδονται ασύρματα στη διαχείριση από ξηράς, παρέχοντας πίνακες ελέγχου σε πραγματικό χρόνο, οι οποίοι επιτρέπουν συνεχή παρακολούθηση απόδοσης, κατανάλωσης και λειτουργικών παραμέτρων. Οι δυνατότητες ανίχνευσης ανωμαλιών και συγκριτικής αξιολόγησης της ενεργειακής αποδοτικότητας καθιστούν δυνατή την άμεση λήψη αποφάσεων για την επίτευξη του βέλτιστου επιχειρησιακού αποτελέσματος.
Στην πράξη, το SERTICA Performance δεν λειτουργεί μόνο ως εργαλείο καταγραφής, αλλά επιπλέον παράγει δυναμικά προγνωστικά μοντέλα, που βοηθούν στον εντοπισμό των βέλτιστων λειτουργικών σεναρίων. Μέσα από μηχανική μάθηση, δημιουργείται ένα ψηφιακό δίδυμο του πλοίου, το οποίο αναλύει παλαιότερα δεδομένα και μπορεί να προσομοιώσει μελλοντικές συνθήκες λειτουργίας, αξιολογώντας την πιθανή απόδοση σε διάφορα σενάρια ταξιδιού. Αυτό επιτρέπει την πρόβλεψη φθοράς, τη σύσταση συντήρησης σε κατάλληλες χρονικές στιγμές και την υιοθέτηση διορθωτικών ενεργειών πριν εμφανιστούν προβλήματα.
Η GNV, στο πλαίσιο της στρατηγικής της για μια περισσότερο βιώσιμη ναυτιλία, εφάρμοσε το SERTICA Performance στο νέο της πλοίο, το «GNV Polaris», όπου δοκιμάστηκε από την πρώτη στιγμή της λειτουργίας του κατά το παρθενικό του ταξίδι από την Κίνα στην Ιταλία. Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε συνεπή αποτελέσματα μεταξύ προβλέψεων και πραγματικών συνθηκών λειτουργίας, επιτρέποντας στην GNV να διαμορφώσει το βέλτιστο ενεργειακό προφίλ για τη γραμμή Γένοβα-Παλέρμο. Η υιοθέτηση του SERTICA Performance βοήθησε στη διαμόρφωση μιας στρατηγικής που μειώνει κατά 30% την κατανάλωση καυσίμου και συνεπώς τις εκπομπές CO₂.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αριθμός των πλοίων κατανάλωσης μεθανόλης στον παγκόσμιο στόλο συνεχίζει να αυξάνεται με δυναμικούς ρυθμούς. Ειδικότερα, ο ιαπωνικός ναυπηγικός κολοσσός Tsuneishi παρέδωσε πρόσφατα το…
Στην επέκταση του στόλου του εστιάζει εκ νέου ο κολοσσός ενέργειας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ADNOC. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied,…
Η spot ναυλαγορά των LNG carriers παραμένει υπό έντονη πίεση, με τους ναύλους να σημειώνουν περιορισμένες μεταβολές. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Οι συνομιλίες μεταξύ Ρώσων και Ουκρανών διαπραγματευτών στην Κωνσταντινούπολη ολοκληρώθηκαν μετά από περίπου δύο ώρες, δήλωσε πηγή του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών. Στις συνομιλίες παρευρέθηκαν…
Η Αιθιοπία, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες της Αφρικής, συνεχίζει να προσελκύει το ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών, με στόχο την ενίσχυση της οικονομικής της…
Με 623 βραβευμένες ακτές, η Ελλάδα διατηρεί την 2η θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 52 χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη χώρα μας παρατηρείται σταθερή ανοδική τάση…
Άνοδο 5% κατέγραψε η χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας το 2024, με τον όγκο των τραπεζικών δανείων να ανέρχονται σε $53,51 δισ., σύμφωνα με δεδομένα…
Η συμπερίληψη αποτελεί καίρια πρόκληση για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, με τα ευρήματα της έρευνας των IMO και WISTA «Women in Maritime» να αναδεικνύουν ότι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ