
Η τεχνολογία του SERTICA Performance του RINA φέρνει επανάσταση στη διαχείριση της ενεργειακής αποδοτικότητας στα πλοία μέσω ανάλυσης δεδομένων σε πραγματικό χρόνο και προγνωστικών μοντέλων μηχανικής μάθησης. Με τη χρήση ενός εκτεταμένου δικτύου αισθητήρων εγκατεστημένων στο πλοίο, το σύστημα καταγράφει κρίσιμες πληροφορίες, όπως κατανάλωση καυσίμου, ισχύ κινητήρων και γεννητριών, και δημιουργεί μια ολοκληρωμένη εικόνα της λειτουργικής απόδοσης.
Ένα από τα πιο καινοτόμα χαρακτηριστικά του SERTICA Performance είναι η ικανότητά του να συλλέγει δεδομένα κάθε πέντε λεπτά, επιτρέποντας προηγμένη παρακολούθηση και ανάλυση. Τα στοιχεία μεταδίδονται ασύρματα στη διαχείριση από ξηράς, παρέχοντας πίνακες ελέγχου σε πραγματικό χρόνο, οι οποίοι επιτρέπουν συνεχή παρακολούθηση απόδοσης, κατανάλωσης και λειτουργικών παραμέτρων. Οι δυνατότητες ανίχνευσης ανωμαλιών και συγκριτικής αξιολόγησης της ενεργειακής αποδοτικότητας καθιστούν δυνατή την άμεση λήψη αποφάσεων για την επίτευξη του βέλτιστου επιχειρησιακού αποτελέσματος.
Στην πράξη, το SERTICA Performance δεν λειτουργεί μόνο ως εργαλείο καταγραφής, αλλά επιπλέον παράγει δυναμικά προγνωστικά μοντέλα, που βοηθούν στον εντοπισμό των βέλτιστων λειτουργικών σεναρίων. Μέσα από μηχανική μάθηση, δημιουργείται ένα ψηφιακό δίδυμο του πλοίου, το οποίο αναλύει παλαιότερα δεδομένα και μπορεί να προσομοιώσει μελλοντικές συνθήκες λειτουργίας, αξιολογώντας την πιθανή απόδοση σε διάφορα σενάρια ταξιδιού. Αυτό επιτρέπει την πρόβλεψη φθοράς, τη σύσταση συντήρησης σε κατάλληλες χρονικές στιγμές και την υιοθέτηση διορθωτικών ενεργειών πριν εμφανιστούν προβλήματα.
Η GNV, στο πλαίσιο της στρατηγικής της για μια περισσότερο βιώσιμη ναυτιλία, εφάρμοσε το SERTICA Performance στο νέο της πλοίο, το «GNV Polaris», όπου δοκιμάστηκε από την πρώτη στιγμή της λειτουργίας του κατά το παρθενικό του ταξίδι από την Κίνα στην Ιταλία. Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε συνεπή αποτελέσματα μεταξύ προβλέψεων και πραγματικών συνθηκών λειτουργίας, επιτρέποντας στην GNV να διαμορφώσει το βέλτιστο ενεργειακό προφίλ για τη γραμμή Γένοβα-Παλέρμο. Η υιοθέτηση του SERTICA Performance βοήθησε στη διαμόρφωση μιας στρατηγικής που μειώνει κατά 30% την κατανάλωση καυσίμου και συνεπώς τις εκπομπές CO₂.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αριθμός των τραυματιών από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε νωρίτερα σήμερα στο λιμάνι Σαζίντ Ρατζάι, στην πόλη Μπαντάρ Αμπάς του Ιράν, ανήλθε σε…
Διαχρονικά, αρχής γενομένης από την ίδρυσή τους, το 1931, τα Ναυτικά Χρονικά εστιάζουν την προσοχή τους σε κάθε σημαντική εξέλιξη, η οποία ενδεχομένως επηρεάζει…
To βυθισμένο superyacht «Bayesian» του εκλιπόντος Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς πρόκειται να ανελκυστεί από τον βυθό της θάλασσας, με τις εργασίες να ξεκινούν μέχρι…
Οι προκλήσεις για τη ναυλαγορά των LNG carriers παραμένουν έντονες, καθώς το ανοδικό μομέντουμ που κατεγράφη πριν από μερικές εβδομάδες δεν διατηρήθηκε και πλέον…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ