
Η τεχνολογία του SERTICA Performance του RINA φέρνει επανάσταση στη διαχείριση της ενεργειακής αποδοτικότητας στα πλοία μέσω ανάλυσης δεδομένων σε πραγματικό χρόνο και προγνωστικών μοντέλων μηχανικής μάθησης. Με τη χρήση ενός εκτεταμένου δικτύου αισθητήρων εγκατεστημένων στο πλοίο, το σύστημα καταγράφει κρίσιμες πληροφορίες, όπως κατανάλωση καυσίμου, ισχύ κινητήρων και γεννητριών, και δημιουργεί μια ολοκληρωμένη εικόνα της λειτουργικής απόδοσης.
Ένα από τα πιο καινοτόμα χαρακτηριστικά του SERTICA Performance είναι η ικανότητά του να συλλέγει δεδομένα κάθε πέντε λεπτά, επιτρέποντας προηγμένη παρακολούθηση και ανάλυση. Τα στοιχεία μεταδίδονται ασύρματα στη διαχείριση από ξηράς, παρέχοντας πίνακες ελέγχου σε πραγματικό χρόνο, οι οποίοι επιτρέπουν συνεχή παρακολούθηση απόδοσης, κατανάλωσης και λειτουργικών παραμέτρων. Οι δυνατότητες ανίχνευσης ανωμαλιών και συγκριτικής αξιολόγησης της ενεργειακής αποδοτικότητας καθιστούν δυνατή την άμεση λήψη αποφάσεων για την επίτευξη του βέλτιστου επιχειρησιακού αποτελέσματος.
Στην πράξη, το SERTICA Performance δεν λειτουργεί μόνο ως εργαλείο καταγραφής, αλλά επιπλέον παράγει δυναμικά προγνωστικά μοντέλα, που βοηθούν στον εντοπισμό των βέλτιστων λειτουργικών σεναρίων. Μέσα από μηχανική μάθηση, δημιουργείται ένα ψηφιακό δίδυμο του πλοίου, το οποίο αναλύει παλαιότερα δεδομένα και μπορεί να προσομοιώσει μελλοντικές συνθήκες λειτουργίας, αξιολογώντας την πιθανή απόδοση σε διάφορα σενάρια ταξιδιού. Αυτό επιτρέπει την πρόβλεψη φθοράς, τη σύσταση συντήρησης σε κατάλληλες χρονικές στιγμές και την υιοθέτηση διορθωτικών ενεργειών πριν εμφανιστούν προβλήματα.
Η GNV, στο πλαίσιο της στρατηγικής της για μια περισσότερο βιώσιμη ναυτιλία, εφάρμοσε το SERTICA Performance στο νέο της πλοίο, το «GNV Polaris», όπου δοκιμάστηκε από την πρώτη στιγμή της λειτουργίας του κατά το παρθενικό του ταξίδι από την Κίνα στην Ιταλία. Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε συνεπή αποτελέσματα μεταξύ προβλέψεων και πραγματικών συνθηκών λειτουργίας, επιτρέποντας στην GNV να διαμορφώσει το βέλτιστο ενεργειακό προφίλ για τη γραμμή Γένοβα-Παλέρμο. Η υιοθέτηση του SERTICA Performance βοήθησε στη διαμόρφωση μιας στρατηγικής που μειώνει κατά 30% την κατανάλωση καυσίμου και συνεπώς τις εκπομπές CO₂.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bernhard Schulte Offshore ανακοίνωσε στις 26 Ιουνίου την παραλαβή ενός ακόμα πλοίου CSOV (Commissioning Service Operation Vessel) από τα ναυπηγεία Ulstein Verft της…
Έργα που αλλάζουν «εντελώς ριζικά» τη φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης θα παραδίδονται ή θα είναι στο τέλος τους μέχρι το τέλος του 2028 ή του…
Η στρατιωτική κινητικότητα, όπως και οι εμπορευματικές μεταφορές, εξαρτάται από διεθνείς διαδρόμους υψηλών επιδόσεων, που διευκολύνουν τα μεγαλύτερα και βαρύτερα τρένα. Όπως και στις…
Τα ναυπηγεία Imabari Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι εξαγόρασαν τον δεύτερο μεγαλύτερο ναυπηγικό όμιλο της χώρας, Japan Marine United Corp. (JMU). Σύμφωνα…
Θετικά σημάδια συνεχίζει να παρουσιάζει η spot ναυλαγορά των LNG carriers, παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι εξακολουθούν να βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.…
Η 110η Σύνοδος της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο από 18 έως 27 Ιουνίου 2025. Σήμερα, τελευταία ημέρα…
Σε φάση αναδιάταξης εισέρχεται η παγκόσμια αγορά θερμικού άνθρακα, καθώς οι νέες τάσεις κορυφαίων εισαγωγών αναδεικνύουν νέους πρωταγωνιστές αλλά και μεγάλους χαμένους στον παγκόσμιο…
Η εταιρεία κατασκευής τσιπ τεχνητής νοημοσύνης Nvidia ανέκτησε τη θέση της ως η πιο πολύτιμη εταιρεία στον κόσμο, από άποψη κεφαλαιοποίησης. Οι μετοχές της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ