
Ρεκόρ επιδόσεων σημείωσε το 2024 η κρουαζιέρα στη χώρα μας που αποτελεί έναν από τους κορυφαίους προορισμούς διεθνώς.
Σύμφωνα με στοιχεία της Λιμένων Ελλάδας ΕΛΙΜΕ οι συνολικές αφίξεις πλοίων ανήλθαν σε 5.490 και ο αριθμός των επισκεπτών σε 7.927.709 καταγράφοντας επιπλέον 260 αφίξεις πλοίων και 924.559 επιπλέον επισκέπτες έναντι του 2023.
Αντίστοιχα σε ποσοστιαία βάση το 2024 έναντι του 2023 είχαμε αύξηση 5% στις προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων και αύξηση 13,2% στον αριθμό των επιβατών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το προηγούμενο ιστορικό ρεκόρ αφίξεων σημειώθηκε το 2023 με 5.230 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων και 7.003.150 επιβάτες.
Πρωτοπόρος σε σχέση με τον αριθμό των επιβατών κρουαζιέρας αναδεικνύεται για μια ακόμη χρονιά ο Πειραιάς με 1.730.000 περίπου επιβάτες και ακολουθούν η Σαντορίνη με 1.345.837, η Μύκονος με 1.293.051 και στη συνέχεια η Κέρκυρα, το Ηράκλειο, η Ρόδος, και το Κατάκολο.
Αναφορικά με τις προσεγγίσεις πλοίων ο Πειραιάς βρίσκεται στην πρώτη θέση με 810 προσεγγίσεις, ακολουθεί η Μύκονος με 768, η Σαντορίνη με 750 και στη συνέχεια η Κέρκυρα, η Ρόδος, το Ηράκλειο, και η Πάτμος.
Τα περισσότερα λιμάνια παρουσίασαν σημαντικές αυξήσεις επιβατών έναντι του 2023 με πρωτοπόρο στην κατάταξη σε απόλυτους αριθμούς τον Πειραιά με 230.000 (+15,33%) και ακολούθως τη Μύκονο με 100.229 (+8,40%), τα Χανιά με 62.202 (+29%), τη Σαντορίνη με 46,869 (+4%) και το Κατάκολο με 10.168 (+ 5%)
Ένα επίσης σημαντικό στοιχείο για τη χρονιά που πέρασε για την αγορά κρουαζιέρας είναι η επιλογή των ελληνικών λιμανιών για homeporting
Όπως είναι αναμενόμενο το λιμάνι του Πειραιά πρωτοστατεί στο homeporting με 635 αφίξεις και 1.110.000 επιβάτες που ξεκίνησαν και τελείωσαν το ταξίδι τους από τον Πειραιά. Ακολουθεί το λιμάνι της Κέρκυρας με 54 αφίξεις και 196.057 επιβάτες, το Ηράκλειο με 36 αφίξεις και 135.559 επιβάτες, το Λαύριο με 102 αφίξεις και 132.135 επιβάτες, και η Θεσσαλονίκη με 30 αφίξεις και 18.285 επιβάτες.
Για το 2025, παρά τα ιστορικά ρεκόρ των προηγούμενων ετών αναμένεται μια σημαντική αύξηση των αφίξεων πλοίων και επιβατών που όπως δείχνουν τα μέχρι σήμερα στοιχεία θα ξεπεράσει το 10%.
Στο μεταξύ οι κρουαζιέρες στη Σαντορίνη θα πραγματοποιούνται κανονικά, αφού κοινή υπουργική απόφαση δίνει το δικαίωμα κατάπλων των κρουαζιεροπλοίων υπο συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Οι κατάπλοι των κρουαζιεροπλοίων θα γίνονται ανοικτά του λιμανιού του Αθηνιού, και σε συγκεκριμένες ώρες, ώστε να μην επηρεάζονται τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ