
Tο νεότευκτο Ro-Ro «Eco Napoli», το τελευταίο από μια σειρά 14 υβριδικών πλοίων, παρέλαβε στις 14 Μαρτίου ο ιταλικός όμιλος Grimaldi από τα ναυπηγεία Jinling.
Το υπό ιταλική σημαία «Eco Napoli» έχει μήκος 238 μ., πλάτος 34 μ., ολική μεταφορική ικανότητα 67.311 τόνους και υπηρεσιακή ταχύτητα 20,8 κόμβων. Συγκρινόμενο με τις μονάδες της προηγούμενης σειράς πλοίων Ro-Ro που χρησιμοποίησε ο όμιλος Grimaldi για θαλάσσιες διαδρομές μικρών αποστάσεων, το νεότευκτο πλοίο μπορεί να φιλοξενήσει διπλάσιο φορτίο στα επτά καταστρώματά του: στην πραγματικότητα, μπορεί να μεταφέρει 7.800 γραμμικά μέτρα κυλιόμενου φορτίου, που ισοδυναμεί με περίπου 500 ρυμουλκούμενα και 180 αυτοκίνητα.
Ωστόσο, η αύξηση της μεταφορικής ικανότητας δεν επηρεάζει την κατανάλωση καυσίμου, χάρη στην υιοθέτηση πολυάριθμων εξαιρετικά καινοτόμων τεχνολογικών λύσεων που βελτιστοποιούν την κατανάλωση καυσίμου και τις επιδόσεις του πλοίου. Ως εκ τούτου, με την ίδια ταχύτητα, το «Eco Napoli» καταναλώνει την ίδια ποσότητα καυσίμου σε σύγκριση με τα πλοία Ro-Ro προηγούμενης γενιάς και κατά συνέπεια είναι σε θέση να μειώνει στο μισό τις εκπομπές CO₂ ανά μεταφερόμενη μονάδα.
Το «Eco Napoli» αναμένεται να φτάσει στη Μεσόγειο στις αρχές Μαΐου και στη συνέχεια θα εντείνει την παρουσία του ιταλικού ομίλου στις γραμμές μεταξύ Gemlik, Ambarli, Πάτρας και Τεργέστης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυπηγεία της ΟΝΕΧ στη Σύρο επισκέφθηκε το Σάββατο 18/10/2025 ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Τάκης Θεοδωρικάκος, όπου τον υποδέχθηκε ο Γενικός Διευθυντής, κ. Γιάννης…
Αεροσκάφος μεταφοράς φορτίου που εκτελούσε πτήση από το Ντουμπάι βγήκε από τον διάδρομο κατά την προσγείωσή του στο διεθνές αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ και…
Σε ισχυρό μομέντουμ εξακολουθούν να βρίσκονται τα VLCCs, καθώς η αυξημένη «όρεξη» της Κίνας για πετρέλαιο και η περιορισμένη προσφορά πλοίων συγκροτούν ευνοϊκά θεμελιώδη…
Ανεξάρτητα από τις έντονες προσπάθειες για μια καθαρή ενεργειακή μετάβαση σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω των ΑΠΕ, η χρήση θερμικού άνθρακα ‒και κατ’ επέκταση η…
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ