
Ο ρόλος της ευρωπαϊκής ναυτιλίας στη γεωπολιτική ισχύ της Ευρώπης παραμένει καθοριστικός, όπως αναφέρει σε πρόσφατη ανακοίνωσή της η ECSA European Shipowners.
Ειδικότερα, επικαλούμενη στοιχεία πρόσφατης έκθεσης της Deloitte και μελέτης της CE Delft, η ECSA υπογραμμίζει ότι παρότι η Ευρωπαϊκή Ένωση αντιπροσωπεύει το 15% του παγκόσμιου ΑΕΠ, σε ευρωπαϊκά χέρια βρίσκεται το 35% του παγκόσμιου στόλου.
Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές διαχειρίζονται το 30% των bulk carriers, το 44% των containerships, το 35% των tankers και το 33% των LNG carriers, γεγονός που καθιστά την ΕΕ ηγέτιδα δύναμη στο παγκόσμιο εμπόριο.
Παράλληλα, η έρευνα της Deloitte εστιάζει στην ανάγκη διατήρησης της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, παρότι το ισχύον ρυθμιστικό και φορολογικό πλαίσιο της ΕΕ διευκολύνει την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής βιομηχανίας, υπάρχουν περαιτέρω πρωτοβουλίες που δύνανται να παρθούν. Σε αυτές, μεταξύ άλλων συμπεριλαμβάνονται η κάλυψη του επενδυτικού κενού αναφορικά με την υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών και καυσίμων, η μείωση της γραφειοκρατίας και η ευθυγράμμιση ευρωπαϊκών νομοθεσιών με διεθνείς κανονισμούς.
Ο Γενικός Γραμματέας της ECSA European Shipowners, Σωτήρης Ράπτης, δήλωσε μεταξύ άλλων: «Η ναυτιλία συνιστά ακρογωνιαίο λίθο για την ασφάλεια της ευρωπαϊκής ενέργειας και των ευρωπαϊκών αλυσίδων εφοδιασμού, ενώ βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ενεργειακής μετάβασης».
Επιπλέον, πρόσθεσε: «Ο ευρωπαϊκός στόλος και η χωρητικότητά του αυξάνονται, όμως άλλοι αυξάνονται ταχύτερα. Για να διατηρηθεί η ισχύς της ναυτιλίας ως asset υψηλής γεωπολιτικής σημασίας για την Ευρώπη, πρέπει να η ανταγωνιστικότητά της διεθνώς να υποστηριχθεί και να δρομολογηθούν επενδύσεις στην ενεργειακή μετάβαση».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μνημόνιο Συνεργασίας υπεγράφη σήμερα, 15 Μαΐου 2025, μεταξύ της εταιρείας ΘΡΙΑΣΙΟ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ Α.Ε. (ΘΕΚ Α.Ε.) και της ONEX ELEFSIS PORT & INTEGRATED LOGISTICS…
Νέα δεδομένα δόθηκαν πρόσφατα στη δημοσιότητα στο Ηνωμένο Βασίλειο, σχετικά με την βύθιση του πολυτελούς σούπερ γιοτ «Bayesian». Το μήκους 56 μέτρων «Bayesian» βυθίστηκε…
Εκτός του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ Α.Ε.) βρέθηκε, την Τετάρτη 14 Μαΐου, ο επί πενταετία εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας, Αθανάσιος Λιάγκος.…
Η επέκταση στην αμερικανική αγορά LNG βρίσκεται σε πρώτο πλάνο για τη Saudi Aramco, καθώς ο ενεργειακός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα mega-deal στις ΗΠΑ. Συγκεκριμένα,…
Η BIMCO εξέλεξε τον κ. Paul Pathy, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Fednav, ως Πρόεδρο. Ο κ. Pathy εξελέγη κατά τη γενική συνέλευση του…
Ανάμεικτα είναι, μέχρι στιγμής φέτος, τα συναισθήματα για την αγορά πετρελαίου της Κίνας, παρά την άνοδο των εισαγωγών αργού. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters,…
Καθώς ολοένα και περισσότερα εμπορικά πλοία δέχονται κυρώσεις τους τελευταίους μήνες, η «μαύρη λίστα» επεκτείνεται δίχως σταματημό. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη ανάρτηση της Clarksons…
Καθώς το κλίμα αβεβαιότητας στην παγκόσμια οικονομία εντείνει την πίεση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) εμφανίζεται αισιόδοξος για τις πωλήσεις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ