
Ο ρόλος της ευρωπαϊκής ναυτιλίας στη γεωπολιτική ισχύ της Ευρώπης παραμένει καθοριστικός, όπως αναφέρει σε πρόσφατη ανακοίνωσή της η ECSA European Shipowners.
Ειδικότερα, επικαλούμενη στοιχεία πρόσφατης έκθεσης της Deloitte και μελέτης της CE Delft, η ECSA υπογραμμίζει ότι παρότι η Ευρωπαϊκή Ένωση αντιπροσωπεύει το 15% του παγκόσμιου ΑΕΠ, σε ευρωπαϊκά χέρια βρίσκεται το 35% του παγκόσμιου στόλου.
Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές διαχειρίζονται το 30% των bulk carriers, το 44% των containerships, το 35% των tankers και το 33% των LNG carriers, γεγονός που καθιστά την ΕΕ ηγέτιδα δύναμη στο παγκόσμιο εμπόριο.
Παράλληλα, η έρευνα της Deloitte εστιάζει στην ανάγκη διατήρησης της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, παρότι το ισχύον ρυθμιστικό και φορολογικό πλαίσιο της ΕΕ διευκολύνει την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής βιομηχανίας, υπάρχουν περαιτέρω πρωτοβουλίες που δύνανται να παρθούν. Σε αυτές, μεταξύ άλλων συμπεριλαμβάνονται η κάλυψη του επενδυτικού κενού αναφορικά με την υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών και καυσίμων, η μείωση της γραφειοκρατίας και η ευθυγράμμιση ευρωπαϊκών νομοθεσιών με διεθνείς κανονισμούς.
Ο Γενικός Γραμματέας της ECSA European Shipowners, Σωτήρης Ράπτης, δήλωσε μεταξύ άλλων: «Η ναυτιλία συνιστά ακρογωνιαίο λίθο για την ασφάλεια της ευρωπαϊκής ενέργειας και των ευρωπαϊκών αλυσίδων εφοδιασμού, ενώ βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ενεργειακής μετάβασης».
Επιπλέον, πρόσθεσε: «Ο ευρωπαϊκός στόλος και η χωρητικότητά του αυξάνονται, όμως άλλοι αυξάνονται ταχύτερα. Για να διατηρηθεί η ισχύς της ναυτιλίας ως asset υψηλής γεωπολιτικής σημασίας για την Ευρώπη, πρέπει να η ανταγωνιστικότητά της διεθνώς να υποστηριχθεί και να δρομολογηθούν επενδύσεις στην ενεργειακή μετάβαση».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τις απευθείας πτήσεις της από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΔΑ) στην πόλη Τσενγκτού μέσω Κωνσταντινούπολης, τέσσερις φορές την εβδομάδα, ξεκίνησε η Sichuan Airlines. Η…
Το μεγαλύτερο ταμείο της Νορβηγίας, το KLP, ανακοίνωσε ότι δεν θα συνεργάζεται πλέον με δύο εταιρείες που πωλούν εξοπλισμό στον ισραηλινό στρατό, καθώς αυτός…
Για δεκαετίες, ο άνθρακας ήταν ο ακρογωνιαίος λίθος των εξαγωγών εμπορευμάτων της Αυστραλίας, προτού χάσει την πρώτη θέση από το σιδηρομετάλλευμα. Πλέον, κινδυνεύει να…
Τα αποτελέσματα των επιθεωρήσεων για το 2024 και τις νέες λίστες επιδόσεων των Flag states και των αναγνωρισμένων διεθνών ναυτιλιακών οργανισμών δημοσίευσε το Paris…
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Τασούλας και ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας πραγματοποίησαν επιθεώρηση του στόλου εν πλω επί της φρεγάτας «Σπέτσαι». «Η…
Η κοινοπραξία LNG Canada φόρτωσε με επιτυχία το πρώτο φορτίο υγροποιημένου φυσικού αερίου που προορίζεται πλέον για τις παγκόσμιες αγορές, σηματοδοτώντας την έναρξη των…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ