
Το πρώτο στον κόσμο ρυμουλκό που συνδυάζει τεχνολογίες μπαταρίας και μεθανόλης πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία το δεύτερο εξάμηνο του 2025. Η καρδιά αυτού του καινοτόμου σκάφους θα είναι ένα σύστημα μπαταριών 6 MWh της εταιρείας AYK Energy.
Η τεχνολογική βάση του ρυμουλκού είναι το πρωτοποριακό TRAnsverse σχέδιο της Svitzer, το οποίο επιτρέπει ιδιαίτερα αποτελεσματική λειτουργία συγκριτικά με συμβατικά ρυμουλκά που κινούνται αποκλειστικά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η ενέργεια του σκάφους θα παρέχεται κατά κύριο λόγο από την μπαταρία 6 MWh, προσφέροντας μηδενικές εκπομπές άνθρακα στο μεγαλύτερο μέρος των δραστηριοτήτων του ρυμουλκού. Συγκεκριμένα, εκτιμάται ότι πάνω από το 90% των δραστηριοτήτων θα πραγματοποιούνται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.
Η τεχνολογία αυτή ενισχύεται περαιτέρω από δύο κινητήρες μεθανόλης διπλού καυσίμου, οι οποίοι λειτουργούν ως εφεδρική λύση και εξασφαλίζουν μεγαλύτερη αυτονομία σε απαιτητικές συνθήκες. Με ολική χωρητικότητα περίπου 806 τόνων, το προηγμένο αυτό σκάφος θα επιτυγχάνει ταχύτητες έως 14 κόμβων.
Η AYK Energy θα κατασκευάσει τη συγκεκριμένη μπαταρία στο υπερσύγχρονο αυτοματοποιημένο εργοστάσιό της, έκτασης 5.000 τ.μ., στη Zhuhai της Κίνας. Η κατασκευή του ρυμουλκού πραγματοποιείται από το τουρκικό ναυπηγείο Uzmar. Το ρυμουλκό προορίζεται να προσφέρει τις υπηρεσίες του στο λιμάνι του Γκέτεμποργκ στη Σουηδία και πρόκειται να εξυπηρετεί το 25% των επιχειρήσεων της Svitzer στο συγκεκριμένο λιμάνι.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ