
Το πρώτο στον κόσμο ρυμουλκό που συνδυάζει τεχνολογίες μπαταρίας και μεθανόλης πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία το δεύτερο εξάμηνο του 2025. Η καρδιά αυτού του καινοτόμου σκάφους θα είναι ένα σύστημα μπαταριών 6 MWh της εταιρείας AYK Energy.
Η τεχνολογική βάση του ρυμουλκού είναι το πρωτοποριακό TRAnsverse σχέδιο της Svitzer, το οποίο επιτρέπει ιδιαίτερα αποτελεσματική λειτουργία συγκριτικά με συμβατικά ρυμουλκά που κινούνται αποκλειστικά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η ενέργεια του σκάφους θα παρέχεται κατά κύριο λόγο από την μπαταρία 6 MWh, προσφέροντας μηδενικές εκπομπές άνθρακα στο μεγαλύτερο μέρος των δραστηριοτήτων του ρυμουλκού. Συγκεκριμένα, εκτιμάται ότι πάνω από το 90% των δραστηριοτήτων θα πραγματοποιούνται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.
Η τεχνολογία αυτή ενισχύεται περαιτέρω από δύο κινητήρες μεθανόλης διπλού καυσίμου, οι οποίοι λειτουργούν ως εφεδρική λύση και εξασφαλίζουν μεγαλύτερη αυτονομία σε απαιτητικές συνθήκες. Με ολική χωρητικότητα περίπου 806 τόνων, το προηγμένο αυτό σκάφος θα επιτυγχάνει ταχύτητες έως 14 κόμβων.
Η AYK Energy θα κατασκευάσει τη συγκεκριμένη μπαταρία στο υπερσύγχρονο αυτοματοποιημένο εργοστάσιό της, έκτασης 5.000 τ.μ., στη Zhuhai της Κίνας. Η κατασκευή του ρυμουλκού πραγματοποιείται από το τουρκικό ναυπηγείο Uzmar. Το ρυμουλκό προορίζεται να προσφέρει τις υπηρεσίες του στο λιμάνι του Γκέτεμποργκ στη Σουηδία και πρόκειται να εξυπηρετεί το 25% των επιχειρήσεων της Svitzer στο συγκεκριμένο λιμάνι.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η θαλάσσια διασύνδεση μεταξύ Δανίας και Γερμανίας, μέσω της γραμμής Rødby-Puttgarden, πλέον θα εξυπηρετείται από το νεότευκτο «The Baltic Whale» της Scandlines. Την κατασκευή…
Το κλιματικό φαινόμενο La Niña, το οποίο τείνει να κατεβάζει τις θερμοκρασίες σε παγκόσμια κλίμακα, επιστρέφει, όμως ο αντίκτυπός του μάλλον θα είναι περιορισμένος,…
Σημαντική πτώση κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το Μπανγκλαντές ενέκρινε την αγορά περίπου 220.000 μετρικών τόνων αμερικανικού σιταριού, στο πλαίσιο μιας κυβερνητικής συμφωνίας με στόχο την άμβλυνση των εμπορικών εντάσεων με…
Έπειτα από δυόμισι έτη αδράνειας, ο αγωγός πετρελαίου Kirkuk-Ceyhan τέθηκε εκ νέου σε λειτουργία μετά την επίτευξη συμφωνίας ανάμεσα στην κυβέρνηση του Ιράκ, στην…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Έπειτα από δύο χρόνια απουσίας από το Ιράκ, η ExxonMobil επανέρχεται δυναμικά στη χώρας της Μέσης Ανατολής, προκειμένου να προωθήσει τα φιλόδοξα σχέδια της…
Με τη ναυτιλιακή βιομηχανία να στρέφεται σταδιακά προς τα «πράσινα» καύσιμα, με γνώμονα την ενεργειακή μετάβαση των πλοίων, το επενδυτικό ενδιαφέρον των προμηθευτών καυσίμων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ