
Νωχελική καταγράφεται, στην εκκίνηση του έτους, η δραστηριότητα στην πρωτογενή αγορά των bulk carriers.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της BIMCO, κατά τους πρώτους δύο μήνες του 2025, οι παραγγελίες για νεότευκτα bulk carriers έχουν «κατρακυλήσει» στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων τριάντα ετών, σημειώνοντας ετήσια πτώση κατά 92%. Μάλιστα, κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου δεν τοποθετήθηκε καμία παραγγελία.
Όπως επισημαίνει ο Filipe Gouveia, Shipping Analysis Manager της BIMCO, η αδύναμη ναυλαγορά, οι υψηλές τιμές των νεότευκτων πλοίων και οι αυξημένοι χρόνοι παράδοσης, σε συνδυασμό με τη γενικότερη αβεβαιότητα που πηγάζει από τις γεωπολιτικές ζυμώσεις σε διεθνές επίπεδο, έχουν αποθαρρύνει τις παραγγελίες.
Παρ’ όλα αυτά, το orderbook των bulk carriers ανέρχεται στο 10% του υπάρχοντος στόλου. Πρόκειται για επίπεδα που επαρκούν για την αντικατάσταση των μεγαλύτερων σε ηλικία πλοίων, εν μέσω σταθερής αγοράς. Ειδικότερα, το 34% του orderbook απαρτίζεται από Panamaxes, για τα οποία η αναλογία προς τον στόλο διαμορφώνεται στο 14%. Μέχρι στιγμής φέτος, οι παραγγελίες για Panamaxes έχουν μειωθεί κατά 83% σε ετήσια βάση, με την τάση αυτή πιθανότατα να συνεχιστεί, ελέω της νωχελικής ναυλαγοράς των τελευταίων οκτώ μηνών.
Από την άλλη πλευρά, τα Capesizes αντιπροσωπεύουν το 29% του orderbook των bulk carriers, με την αναλογία προς τον υπάρχοντα στόλο να ανέρχεται στο 8%. Ενώ οι παραγγελίες για αυτού του μεγέθους πλοία ενισχύθηκαν σημαντικά το 2024, το 2025 δεν έχει τοποθετηθεί προσώρας καμία παραγγελία.
Όσον αφορά το μέλλον, η ανάγκη ανανέωσης και η ενεργειακή μετάβαση του στόλου θα αποτελέσουν τις κινητήριες δυνάμεις των παραγγελιών, καθώς το outlook των bulk carriers παραμένει θολό. Τέλος, η ανακύκλωση παλαιότερων πλοίων αναμένεται να ενθαρρυνθεί μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, καθώς οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί γίνονται ολοένα και πιο αυστηροί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ