
Νωχελική καταγράφεται, στην εκκίνηση του έτους, η δραστηριότητα στην πρωτογενή αγορά των bulk carriers.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της BIMCO, κατά τους πρώτους δύο μήνες του 2025, οι παραγγελίες για νεότευκτα bulk carriers έχουν «κατρακυλήσει» στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων τριάντα ετών, σημειώνοντας ετήσια πτώση κατά 92%. Μάλιστα, κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου δεν τοποθετήθηκε καμία παραγγελία.
Όπως επισημαίνει ο Filipe Gouveia, Shipping Analysis Manager της BIMCO, η αδύναμη ναυλαγορά, οι υψηλές τιμές των νεότευκτων πλοίων και οι αυξημένοι χρόνοι παράδοσης, σε συνδυασμό με τη γενικότερη αβεβαιότητα που πηγάζει από τις γεωπολιτικές ζυμώσεις σε διεθνές επίπεδο, έχουν αποθαρρύνει τις παραγγελίες.
Παρ’ όλα αυτά, το orderbook των bulk carriers ανέρχεται στο 10% του υπάρχοντος στόλου. Πρόκειται για επίπεδα που επαρκούν για την αντικατάσταση των μεγαλύτερων σε ηλικία πλοίων, εν μέσω σταθερής αγοράς. Ειδικότερα, το 34% του orderbook απαρτίζεται από Panamaxes, για τα οποία η αναλογία προς τον στόλο διαμορφώνεται στο 14%. Μέχρι στιγμής φέτος, οι παραγγελίες για Panamaxes έχουν μειωθεί κατά 83% σε ετήσια βάση, με την τάση αυτή πιθανότατα να συνεχιστεί, ελέω της νωχελικής ναυλαγοράς των τελευταίων οκτώ μηνών.
Από την άλλη πλευρά, τα Capesizes αντιπροσωπεύουν το 29% του orderbook των bulk carriers, με την αναλογία προς τον υπάρχοντα στόλο να ανέρχεται στο 8%. Ενώ οι παραγγελίες για αυτού του μεγέθους πλοία ενισχύθηκαν σημαντικά το 2024, το 2025 δεν έχει τοποθετηθεί προσώρας καμία παραγγελία.
Όσον αφορά το μέλλον, η ανάγκη ανανέωσης και η ενεργειακή μετάβαση του στόλου θα αποτελέσουν τις κινητήριες δυνάμεις των παραγγελιών, καθώς το outlook των bulk carriers παραμένει θολό. Τέλος, η ανακύκλωση παλαιότερων πλοίων αναμένεται να ενθαρρυνθεί μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, καθώς οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί γίνονται ολοένα και πιο αυστηροί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο πετροχημικός τομέας αναμένεται να γίνει ο κύριος μοχλός στη ζήτηση πετρελαίου της Κίνας σε διάστημα 10 ετών, σύμφωνα με δημοσίευμα της Quantum. Μάλιστα,…
Αξιωματούχοι της αμερικανικής κυβέρνησης δήλωσαν στο πρακτορείο ειδήσεων Bloomberg ότι γίνονται προετοιμασίες για να εξαπολυθούν βομβαρδισμοί στο Ιράν τις επόμενες ημέρες. Σύμφωνα με δημοσίευμα…
H διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αποχαιρετά με θλίψη και συγκίνηση μια σημαντική προσωπικότητα του κλάδου, τον Philippe Louis-Dreyfus ο οποίος την Τετάρτη 18 Ιουνίου έφυγε…
Με ανακοίνωσή του το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ενημέρωσε ότι έχει προβεί σε όλες τις ενδεδειγμένες ενέργειες για να αποκατασταθεί η νομιμότητα και…
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ