
Νωχελική καταγράφεται, στην εκκίνηση του έτους, η δραστηριότητα στην πρωτογενή αγορά των bulk carriers.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της BIMCO, κατά τους πρώτους δύο μήνες του 2025, οι παραγγελίες για νεότευκτα bulk carriers έχουν «κατρακυλήσει» στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων τριάντα ετών, σημειώνοντας ετήσια πτώση κατά 92%. Μάλιστα, κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου δεν τοποθετήθηκε καμία παραγγελία.
Όπως επισημαίνει ο Filipe Gouveia, Shipping Analysis Manager της BIMCO, η αδύναμη ναυλαγορά, οι υψηλές τιμές των νεότευκτων πλοίων και οι αυξημένοι χρόνοι παράδοσης, σε συνδυασμό με τη γενικότερη αβεβαιότητα που πηγάζει από τις γεωπολιτικές ζυμώσεις σε διεθνές επίπεδο, έχουν αποθαρρύνει τις παραγγελίες.
Παρ’ όλα αυτά, το orderbook των bulk carriers ανέρχεται στο 10% του υπάρχοντος στόλου. Πρόκειται για επίπεδα που επαρκούν για την αντικατάσταση των μεγαλύτερων σε ηλικία πλοίων, εν μέσω σταθερής αγοράς. Ειδικότερα, το 34% του orderbook απαρτίζεται από Panamaxes, για τα οποία η αναλογία προς τον στόλο διαμορφώνεται στο 14%. Μέχρι στιγμής φέτος, οι παραγγελίες για Panamaxes έχουν μειωθεί κατά 83% σε ετήσια βάση, με την τάση αυτή πιθανότατα να συνεχιστεί, ελέω της νωχελικής ναυλαγοράς των τελευταίων οκτώ μηνών.
Από την άλλη πλευρά, τα Capesizes αντιπροσωπεύουν το 29% του orderbook των bulk carriers, με την αναλογία προς τον υπάρχοντα στόλο να ανέρχεται στο 8%. Ενώ οι παραγγελίες για αυτού του μεγέθους πλοία ενισχύθηκαν σημαντικά το 2024, το 2025 δεν έχει τοποθετηθεί προσώρας καμία παραγγελία.
Όσον αφορά το μέλλον, η ανάγκη ανανέωσης και η ενεργειακή μετάβαση του στόλου θα αποτελέσουν τις κινητήριες δυνάμεις των παραγγελιών, καθώς το outlook των bulk carriers παραμένει θολό. Τέλος, η ανακύκλωση παλαιότερων πλοίων αναμένεται να ενθαρρυνθεί μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, καθώς οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί γίνονται ολοένα και πιο αυστηροί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η προστασία και η ασφάλεια των πληρωμάτων να καταστεί η πρώτη προτεραιότητα για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική…
Οι Χούθι ανέλαβαν σήμερα την ευθύνη για την επίθεση στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο «Eternity C», τη δεύτερη επίθεση που εξαπολύουν οι…
Η ναυτική αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ερυθρά Θάλασσα ανακοίνωσε σήμερα ότι περισυνελέγησαν από τη θάλασσα έξι μέλη πληρώματος του υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητου…
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ