
Το Σάββατο 15 Μαρτίου έλαβε χώρα στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στον Πειραιά η τελετή παράδοσης-παραλαβής των καθηκόντων του νέου υπουργού Βασίλη Κικίλια.
Ο νέος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής τόνισε ότι έχει απόλυτη επίγνωση των νέων του καθηκόντων και πρόσθεσε ότι δουλειά και προορισμός του είναι να γίνει η ζωή όλων καλύτερη. Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για «μεγάλες μάχες» που θα δοθούν το προσεχές διάστημα συμπληρώνοντας ότι «έχουμε μεγάλα σχέδια για το λιμάνι του Πειραιά».
Αναφορικά με τα πρώτα βήματα ως νέος ΥΝΑΝΠ υπογράμμισε ότι «θα υπηρετούμε τους πολίτες και τους ταξιδιώτες. Να μπορέσουμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό να διατηρηθούν ή ακόμα καλύτερα να μειωθούν οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων». Σχολίασε δε ότι «βάλει «ασπίδα» προστασίας απέναντι σε αυτούς που προσπαθούν να πλήξουν το Λιμενικό Σώμα».
Για τη ναυτική εκπαίδευση, ο κ. Κικίλιας είπε ότι «θα πρέπει να κάτσουμε στο ίδιο τραπέζι. Από όποια σκοπιά και να το δεις κανείς, από τη σκοπιά των εργαζομένων, των εργοδοτών, από τη σκοπιά της ελληνικής Πολιτείας, μπορούμε να τα καταφέρουμε πολύ καλύτερα. Είναι ένα θέμα που δεν θα φύγει στο διηνεκές».
Νωρίτερα ο απερχόμενος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης είχε κάνει τον απολογισμό του για τη θητεία του στην Ακτή Βασιλειάδη.
O ίδιος έκανε λόγο για μια συγκινητική μέρα καθώς παραδίδει αυτό το υπουργείο σε άξια χέρια ενώ την ίδια στιγμή φεύγει από ένα υπουργείο που το ένιωσε ως οικογένειά του.
“Ουδείς αναντικατάστατος υπάρχει πάντα συνέχεια κυβέρνησης και κράτους” είπε ο κ. Στυλιανίδης ενώ αναφερόμενος στην ελληνική ναυτιλία είπε ότι αποτελεί τη μεγάλη μας περηφάνια καθώς διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στους διεθνείς οργανισμούς.
“Η ποντοπόρος ναυτιλία είναι το πιο δυνατό χαρτί μας” πρόσθεσε ο ίδιος ενώ αναφέρθηκε σε μια σημαντική συμφωνία που κλείστηκε στα τέλη Νοεμβρίου με την ΕΕ .
Τόνισε επίσης ότι η Ελληνική ναυτιλία πρωταγωνιστεί πλέον στον ΙΜΟ ενώ η Ελλάδα κατάφερε και πήρε την πρώτη θέση σε αυτόν τον διεθνή ναυτιλιακό οργανισμό αποτελώντας πλέον τη γέφυρα συνομιλιών με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς αναφορικά με την απανθρακοποίηση και την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας.
Αναφερόμενος στο θέμα της ασφάλειας είπε ότι αναλαμβάνοντας το Υπουργείο Ναυτιλίας τον Σεπτέμβριο του 2023 έθεσε ένα σαφές πλαίσιο πολιτικής: «Ασφάλεια-Εκσυγχρονισμός-Αναδιάρθρωση». Μέσα σε αυτό το πλαίσιο σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν οι στρατηγικές πρωτοβουλίες του Υπουργείου τόνισε ο κ. Στυλιανίδης προσθέτοντας ότι ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση των υπηρεσιών ήταν πρώτη προτεραιότητα.
Είπε επίσης ότι κεντρικός στόχος ήταν η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες.
“Επιτρέψτε μου να τονίσω για ακόμα μια φορά ότι τα θέματα ασφάλειας, ειδικά στην ακτοπλοΐα, είναι μη διαπραγματεύσιμα και δεν υπάρχει κανένα περιθώριο ανοχής.”
Αναφέρθηκε επίσης στον εκσυγχρονισμό του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής έτσι ώστε να μπορεί να αντιμετωπίσει τις αυξανόμενες και πολυσύνθετες προκλήσεις στο Αιγαίο και αλλού.
“Τα τελευταία δύο χρόνια, με σκληρή δουλειά και διαπραγμάτευση, με μεθοδικότητα, πλάνο και συλλογική δουλειά εξασφαλίσαμε και αξιοποιήσαμε περίπου 1,7 δισ. ευρώ από ευρωπαϊκά κονδύλια, συγκεκριμένα από το ΕΣΠΑ, για υλοποίηση σημαντικών έργων” τόνισε ο ίδιος .
Ο κ. Στυλιανίδης είπε εξάλλου ότι δόθηκε προτεραιότητα στην αναβάθμιση της επιχειρησιακής ικανότητας του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής και εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση 215 εκατομμυρίων ευρώ μέσα από το ΕΣΠΑ για οχήματα, πλωτά μέσα και για συστήματα ασφάλειας ναυσιπλοΐας.
Παράλληλα, εξασφαλίστηκαν πάνω από 621 εκατομμύρια ευρώ από τα ΤΑΜΕΥ για νέο εξοπλισμό.
Ο υφυπουργός Στέφανος Γκίκας, επεσήμανε: «Κατά τη συνεργασία μου με τον κ. Στυλιανίδη αυτούς τους εννέα μήνες, εργαστήκαμε με κοινό όραμα και πετύχαμε σημαντικά βήματα για τη νησιωτική πολιτική. Μέσα από πρωτοβουλίες και δράσεις, ενισχύσαμε την καθημερινότητα των νησιωτών και τη νησιωτική επιχειρηματικότητα. Θέσαμε τις βάσεις για μια σύγχρονη, εξωστρεφή πολιτική που ανταποκρίνεται στις προκλήσεις της εποχής μας».
Περισσότερα σε λίγο…
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Η Καραϊβική εισέρχεται σε μια νέα εποχή ενεργειακής καινοτομίας με το έργο Soley Blé, το πρώτο υπεράκτιο πλωτό φωτοβολταϊκό πάρκο, που σχεδιάζεται να εγκατασταθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ