
Μόνο 1 στους 6 πλοιοκτήτες κατανοούν πώς ένα πλοίο λειτουργεί με ασφάλεια έναντι των κυβερνοεπιθέσεων κατά την παράδοση, ενώ μόλις το 17% των ναυπηγείων αναγνωρίζουν ότι διαθέτουν την κατάλληλη τεχνογνωσία στον τομέα της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο. Αυτά είναι ορισμένα από τα βασικά ευρήματα της τελευταίας έρευνας που διεξήγαγε η Thetius σε συνεργασία με την CyberOwl και την HFW.
Είναι αλήθεια ότι η έκθεση της ναυτιλιακής βιομηχανίας στις κυβερνοεπιθέσεις αυξάνεται ραγδαία. Οι «κυβερνοεγκληματίες» έχουν εξελιχθεί σε οργανωμένες ομάδες με οικονομικά κίνητρα, οι οποίες αξιοποιούν τυχόν τρωτά σημεία στα ηλεκτρονικά συστήματα των ναυτιλιακών εταιρειών, αποκομίζοντας σημαντικά οικονομικά οφέλη.
Και ενώ η κυβερνοασφάλεια αποτελεί πρόκληση τη σημερινή εποχή, ένας σημαντικός αριθμός stakeholders της ναυτιλίας παραμένουν αβέβαιοι αναφορικά με τα εφαλτήρια ασφάλειας έναντι επιθέσεων.
Από τα ευρήματα της έρευνας προκύπτει ότι το 55% των συμμετεχόντων πλοιοκτητών θεωρούν ότι ο οργανισμός τους λαμβάνει σοβαρά υπόψη το ζήτημα της κυβερνοασφάλειας, ενώ το 36% τη θεωρεί απόλυτη προτεραιότητα. Τα αντίστοιχα ποσοστά για τους ναυλωτές είναι 67% και 17%, ενώ για τα ναυπηγεία είναι 33% και 56%. Παράλληλα, το 7% των συμμετεχόντων παραδέχτηκαν ότι αναγκάστηκαν να πληρώσουν λύτρα μετά από κυβερνοεπίθεση, με το μέσο κόστος αυτών να μην ξεπερνά τα $100.000.
Αναφορικά με τα πληρώματα που συμμετείχαν στην έρευνα, το 93% δηλώνει απροετοίμαστο για την αντιμετώπιση κυβερνοεπιθέσεων, ενώ το 70% θεωρεί ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης στην εκπαίδευση με ασκήσεις.
Η έκθεση βασίστηκε σε συνδυασμό πρωτογενούς έρευνας, συμπεριλαμβανομένων συνεντεύξεων και έρευνας μεταξύ των stakeholders του κλάδου, καθώς και δευτερογενών πηγών, συμπεριλαμβανομένων ακαδημαϊκών ερευνών, περιοδικών και δημοσιευμένης αρθρογραφίας. Πραγματοποιήθηκαν 14 συνεντεύξεις με stakeholders του κλάδου ‒ μεταξύ άλλων, πλοιοκτήτες, διαχειριστές και εμπειρογνώμονες σε θέματα κυβερνοασφάλειας. Η έρευνα έλαβε 142 απαντήσεις.
Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Tην είσοδό της στη διαχείριση bulk carriers επισημοποίησε η Element Shipmanagement, η οποία μέχρι σήμερα δραστηριοποιούνταν στην αγορά των containerships. Αναλυτικότερα, όπως έκανε γνωστό…

Ένδειξη σταδιακής ομαλοποίησης στις εμπορικές ροές μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας αποτελεί η επανεμφάνιση αμερικανικών φορτίων σόγιας με τελικό προορισμό την κινεζική αγορά, μετά από…

Η θάλασσα καλεί — και το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος ενώνει τις δυνάμεις του για να φέρει τους νέους πιο κοντά σε έναν κόσμο…

Oι επενδύσεις στα Ναυπηγεία του Κόλπου της Ελευσίνας εξελίσσονται σε έναν από τους σημαντικότερους επιχειρηματικούς μετασχηματισμούς στον ελληνικό βιομηχανικό χώρο. Αυτό επεσήμανε ο πρόεδρος…

Καθώς οι ΗΠΑ, η Κίνα και άλλες χώρες ανταγωνίζονται στο διάστημα, η ανάγκη για γρήγορες και συχνές επικοινωνιακές συνδέσεις με δορυφόρους που βρίσκονται σε…

Αύξηση 5,6% κατέγραψε η συμμετοχή των Panamaxes στις εξαγωγές άνθρακα από την Αυστραλία την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου, την ίδια ώρα που τον αντίθετο δρόμο ακολούθησαν…

Η Ευρώπη βρίσκεται σε φάση ενεργειακής μετάβασης, αναζητώντας νέες μεθόδους μείωσης των αέριων ρύπων. Υπό αυτό το πλαίσιο, σύμφωνα με ανάρτηση της BRS Shipbrokers…

Προγραμματική σύμβαση για την εκπόνηση μελετών που απαιτούνται για την επιτάχυνση της ολοκλήρωσης του Υδροηλεκτρικού Έργου Μεσοχώρας Τρικάλων, έργο που εκκρεμεί εδώ και 24…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ