
Μόνο 1 στους 6 πλοιοκτήτες κατανοούν πώς ένα πλοίο λειτουργεί με ασφάλεια έναντι των κυβερνοεπιθέσεων κατά την παράδοση, ενώ μόλις το 17% των ναυπηγείων αναγνωρίζουν ότι διαθέτουν την κατάλληλη τεχνογνωσία στον τομέα της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο. Αυτά είναι ορισμένα από τα βασικά ευρήματα της τελευταίας έρευνας που διεξήγαγε η Thetius σε συνεργασία με την CyberOwl και την HFW.
Είναι αλήθεια ότι η έκθεση της ναυτιλιακής βιομηχανίας στις κυβερνοεπιθέσεις αυξάνεται ραγδαία. Οι «κυβερνοεγκληματίες» έχουν εξελιχθεί σε οργανωμένες ομάδες με οικονομικά κίνητρα, οι οποίες αξιοποιούν τυχόν τρωτά σημεία στα ηλεκτρονικά συστήματα των ναυτιλιακών εταιρειών, αποκομίζοντας σημαντικά οικονομικά οφέλη.
Και ενώ η κυβερνοασφάλεια αποτελεί πρόκληση τη σημερινή εποχή, ένας σημαντικός αριθμός stakeholders της ναυτιλίας παραμένουν αβέβαιοι αναφορικά με τα εφαλτήρια ασφάλειας έναντι επιθέσεων.
Από τα ευρήματα της έρευνας προκύπτει ότι το 55% των συμμετεχόντων πλοιοκτητών θεωρούν ότι ο οργανισμός τους λαμβάνει σοβαρά υπόψη το ζήτημα της κυβερνοασφάλειας, ενώ το 36% τη θεωρεί απόλυτη προτεραιότητα. Τα αντίστοιχα ποσοστά για τους ναυλωτές είναι 67% και 17%, ενώ για τα ναυπηγεία είναι 33% και 56%. Παράλληλα, το 7% των συμμετεχόντων παραδέχτηκαν ότι αναγκάστηκαν να πληρώσουν λύτρα μετά από κυβερνοεπίθεση, με το μέσο κόστος αυτών να μην ξεπερνά τα $100.000.
Αναφορικά με τα πληρώματα που συμμετείχαν στην έρευνα, το 93% δηλώνει απροετοίμαστο για την αντιμετώπιση κυβερνοεπιθέσεων, ενώ το 70% θεωρεί ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης στην εκπαίδευση με ασκήσεις.
Η έκθεση βασίστηκε σε συνδυασμό πρωτογενούς έρευνας, συμπεριλαμβανομένων συνεντεύξεων και έρευνας μεταξύ των stakeholders του κλάδου, καθώς και δευτερογενών πηγών, συμπεριλαμβανομένων ακαδημαϊκών ερευνών, περιοδικών και δημοσιευμένης αρθρογραφίας. Πραγματοποιήθηκαν 14 συνεντεύξεις με stakeholders του κλάδου ‒ μεταξύ άλλων, πλοιοκτήτες, διαχειριστές και εμπειρογνώμονες σε θέματα κυβερνοασφάλειας. Η έρευνα έλαβε 142 απαντήσεις.
Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μάχη στα μέτωπα της φωτιάς δίνουν οι πυροσβεστικές δυνάμεις σε Αττική, Εύβοια, Μεσσηνία και Κύθηρα. Πιο συγκεκριμένα: Πυρκαγιά σε χαμηλή βλάστηση στην Δροσοπηγή Αττικής…
Την παρθενική του κίνηση στο πεδίο των θαλάσσιων μεταφορών υλοποίησε πρόσφατα ο Ισπανός κροίσος Amancio Ortega, ιδρυτής του κολοσσού της μόδας Zara. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ορόσημο για τις υπεράκτιες εξερευνήσεις πετρελαίου της Κίνας συνιστά η πρόσφατη εκκίνηση της παραγωγής σε ένα γιγαντιαίο πεδίο πετρελαίου στη Θάλασσα Μποχάι. Σύμφωνα με…
H αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία συγκαταλέγεται μεταξύ των κλάδων που θα επωφεληθούν από την οικονομική συμφωνία των ΗΠΑ με την Ιαπωνία. Στην ανακοίνωση του Λευκού…
Συνεχίζεται, όπως όλα δείχνουν, το «σίριαλ» πώλησης των λιμένων της CK Hutchison, με βάση τα τελευταία δημοσιεύματα. Ειδικότερα, όπως γνωστοποίησε το Reuters στις 25…
Απώλειες κατέγραψε για έκτη διαδοχική εβδομάδα η ναυλαγορά των containerships, με τις καθοδικές πιέσεις στους spot ναύλους να εντείνονται. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Η επανεκκίνηση των υδροπλάνων στην Ελλάδα είναι γεγονός, με την Hellenic Seaplanes να συνεχίζει τις πτήσεις της. Μετά την επιτυχημένη προσθαλάσσωση υδροπλάνου στο…
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες πρωτοστατούν στην πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας, παρά τις δυσκολίες και τις αβεβαιότητες που αυτή ενέχει. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 1.421…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ