
Μόνο 1 στους 6 πλοιοκτήτες κατανοούν πώς ένα πλοίο λειτουργεί με ασφάλεια έναντι των κυβερνοεπιθέσεων κατά την παράδοση, ενώ μόλις το 17% των ναυπηγείων αναγνωρίζουν ότι διαθέτουν την κατάλληλη τεχνογνωσία στον τομέα της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο. Αυτά είναι ορισμένα από τα βασικά ευρήματα της τελευταίας έρευνας που διεξήγαγε η Thetius σε συνεργασία με την CyberOwl και την HFW.
Είναι αλήθεια ότι η έκθεση της ναυτιλιακής βιομηχανίας στις κυβερνοεπιθέσεις αυξάνεται ραγδαία. Οι «κυβερνοεγκληματίες» έχουν εξελιχθεί σε οργανωμένες ομάδες με οικονομικά κίνητρα, οι οποίες αξιοποιούν τυχόν τρωτά σημεία στα ηλεκτρονικά συστήματα των ναυτιλιακών εταιρειών, αποκομίζοντας σημαντικά οικονομικά οφέλη.
Και ενώ η κυβερνοασφάλεια αποτελεί πρόκληση τη σημερινή εποχή, ένας σημαντικός αριθμός stakeholders της ναυτιλίας παραμένουν αβέβαιοι αναφορικά με τα εφαλτήρια ασφάλειας έναντι επιθέσεων.
Από τα ευρήματα της έρευνας προκύπτει ότι το 55% των συμμετεχόντων πλοιοκτητών θεωρούν ότι ο οργανισμός τους λαμβάνει σοβαρά υπόψη το ζήτημα της κυβερνοασφάλειας, ενώ το 36% τη θεωρεί απόλυτη προτεραιότητα. Τα αντίστοιχα ποσοστά για τους ναυλωτές είναι 67% και 17%, ενώ για τα ναυπηγεία είναι 33% και 56%. Παράλληλα, το 7% των συμμετεχόντων παραδέχτηκαν ότι αναγκάστηκαν να πληρώσουν λύτρα μετά από κυβερνοεπίθεση, με το μέσο κόστος αυτών να μην ξεπερνά τα $100.000.
Αναφορικά με τα πληρώματα που συμμετείχαν στην έρευνα, το 93% δηλώνει απροετοίμαστο για την αντιμετώπιση κυβερνοεπιθέσεων, ενώ το 70% θεωρεί ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης στην εκπαίδευση με ασκήσεις.
Η έκθεση βασίστηκε σε συνδυασμό πρωτογενούς έρευνας, συμπεριλαμβανομένων συνεντεύξεων και έρευνας μεταξύ των stakeholders του κλάδου, καθώς και δευτερογενών πηγών, συμπεριλαμβανομένων ακαδημαϊκών ερευνών, περιοδικών και δημοσιευμένης αρθρογραφίας. Πραγματοποιήθηκαν 14 συνεντεύξεις με stakeholders του κλάδου ‒ μεταξύ άλλων, πλοιοκτήτες, διαχειριστές και εμπειρογνώμονες σε θέματα κυβερνοασφάλειας. Η έρευνα έλαβε 142 απαντήσεις.
Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το πρωί του Σαββάτου 28 Ιουνίου, το ταχύπλοο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Champions Jet 3» της Seajets προσέκρουσε στην προβλήτα του λιμένα της Πάρου. Βάσει ανακοίνωσης…
Η Bernhard Schulte Offshore ανακοίνωσε στις 26 Ιουνίου την παραλαβή ενός ακόμα πλοίου CSOV (Commissioning Service Operation Vessel) από τα ναυπηγεία Ulstein Verft της…
Έργα που αλλάζουν «εντελώς ριζικά» τη φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης θα παραδίδονται ή θα είναι στο τέλος τους μέχρι το τέλος του 2028 ή του…
Η στρατιωτική κινητικότητα, όπως και οι εμπορευματικές μεταφορές, εξαρτάται από διεθνείς διαδρόμους υψηλών επιδόσεων, που διευκολύνουν τα μεγαλύτερα και βαρύτερα τρένα. Όπως και στις…
Τα ναυπηγεία Imabari Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι εξαγόρασαν τον δεύτερο μεγαλύτερο ναυπηγικό όμιλο της χώρας, Japan Marine United Corp. (JMU). Σύμφωνα…
Θετικά σημάδια συνεχίζει να παρουσιάζει η spot ναυλαγορά των LNG carriers, παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι εξακολουθούν να βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.…
Η 110η Σύνοδος της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο από 18 έως 27 Ιουνίου 2025. Σήμερα, τελευταία ημέρα…
Σε φάση αναδιάταξης εισέρχεται η παγκόσμια αγορά θερμικού άνθρακα, καθώς οι νέες τάσεις κορυφαίων εισαγωγών αναδεικνύουν νέους πρωταγωνιστές αλλά και μεγάλους χαμένους στον παγκόσμιο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ