
Σαν κεραυνός εν αιθρία έπεσε στη ναυτιλιακή βιομηχανία η αμφιλεγόμενη πρόταση του United States Trade Representative (USTR) να επιβάλει λιμενικά τέλη σε διαχειριστές ή πλοία που συνδέονται με την Κίνα.
Σε περίπτωση που η πρόταση λάβει σάρκα και οστά, ο αντίκτυπος θα είναι εμφανής για το σύνολο των τύπων πλοίων. Για παράδειγμα, το 47% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου είναι ναυπηγημένα στην Κίνα. Παράλληλα, από τα κινεζικά bulk carriers που προσέγγισαν αμερικανικούς λιμένες το 2024, το 37% ήταν Handysizes, το 35% ήταν Supramaxes/Ultramaxes, το 25% Panamaxes και μόλις το 3% Capesizes. Τα εν λόγω δεδομένα δεν προκαλούν έκπληξη, δεδομένου ότι τα ξηρά φορτία που εξάγονται από τις ΗΠΑ κατά κύριο λόγο είναι σιτηρά και άνθρακας που μεταφέρονται με τα συγκεκριμένα πλοία.
Κατά τη ναυλομεσιτική Thurlestone Shipping, η πολιτική αυτή των ΗΠΑ θα οδηγήσει στην ανάπτυξη μιας αγοράς δύο ταχυτήτων, όπου τα μη κινεζικά πλοία θα απολαμβάνουν ένα premium έναντι των κινεζικών για λιμενικές προσεγγίσεις στις ΗΠΑ. Την ίδια ώρα, το διαθέσιμο τονάζ θα συρρικνωθεί, οδηγώντας στα ύψη τους ναύλους για τις μεταφορές στις ΗΠΑ και καθιστώντας τις αμερικανικές εξαγωγές σιτηρών και άνθρακα λιγότερο ανταγωνιστικές.
Για να παρακάμψουν τις επιβαρύνσεις, ορισμένοι διαχειριστές ενδέχεται να δημιουργήσουν ξεχωριστές εταιρείες για τα πλοία τους. Ένα άλλο πιθανό αποτέλεσμα είναι η αύξηση των μεταφορτώσεων, με τα πλοία που συνδέονται με την Κίνα να επιλέγουν να φορτώνουν και να εκφορτώνουν σε κοντινές χώρες, για να αποφύγουν τα τέλη, αφήνοντας τα μη κινεζικά πλοία να διαχειρίζονται μικρότερα ταξίδια σε λιμάνια των ΗΠΑ.
Όλα θα εξαρτηθούν από τη δημόσια ακρόαση που θα πραγματοποιηθεί στις 25 Μαρτίου, για να αξιολογηθεί η βιωσιμότητα της πρωτοβουλίας και να αποφασιστεί η έγκρισή της. Ωστόσο, η τελική απόφαση πιθανότατα επαφίεται στον πρόεδρο Τραμπ, ο οποίος είναι γνωστό ότι εισάγει μέτρα ως διαπραγματευτικά εργαλεία χωρίς να τα εφαρμόζει πλήρως. Δεδομένου ότι η εκτόξευση του πληθωρισμού και οι αυξημένοι κίνδυνοι ύφεσης στις ΗΠΑ είναι πιθανές συνέπειες αυτής της πρότασης, φαίνεται απίθανο αυτά τα μέτρα, εάν θεσπιστούν, να παραμείνουν σε ισχύ για παρατεταμένο χρονικό διάστημα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν οι συνομιλίες των αντιπροσωπειών της Ουκρανίας και της Ρωσίας στην Κωνσταντινούπολη, σε μια συνάντηση που διήρκησε λίγο περισσότερο από μία ώρα, ανακοίνωσε το…
Στα υγραεριοφόρα εστιάζει ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui O.S.K. Lines στις πρόσφατες παραγγελίες του. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η MOL τοποθέτησε δύο…
Η κατασκευή της πρώτης υποδομής μεταφοράς διοξειδίου του άνθρακα στην περιοχή του λιμανιού της Αμβέρσας βρίσκεται πλέον σε εξέλιξη, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή για…
Κοντά σε μία νέα μείωση των επιτοκίων βρίσκεται η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ), η οποία συνεδριάζει την Πέμπτη (5 Ιουνίου) και είναι πιθανό να…
Εντυπωσιακή ανάπτυξη γνωρίζει η παγκόσμια βιομηχανία της κρουαζιέρας επιβεβαιώνοντας τον ρόλο της ως έναν από τους πλέον ανθεκτικούς και καινοτόμους τομείς του τουρισμού. Σύμφωνα με…
Ο υποψήφιος της πολωνικής εθνικιστικής αντιπολίτευσης Κάρολ Ναβρότσκι κέρδισε το δεύτερο γύρο των πολωνικών προεδρικών εκλογών με 50,89% των ψήφων, ανακοίνωσε νωρίς σήμερα το…
Την απόκτηση υπό κατασκευή φωτοβολταϊκού πάρκου ισχύος 88 MW στην περιοχή, Κάρλοβο, της Βουλγαρίας ανακοίνωσε η ΔΕΗ. Το έργο κατασκευάζεται από την εταιρεία, Chint…
Η Καλιφόρνια, προκειμένου να μεταβεί σε θαλάσσιες μεταφορές μηδενικών εκπομπών, υιοθετεί σε τρία ταχύπλοα ferries το πλήρες ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης της Wärtsilä. Πρόκειται για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ