
Καθώς το orderbook των containerships αυξάνεται με ταχύτατους ρυθμούς, τα ναυπηγεία μοιάζουν να ασθμαίνουν, αδυνατώντας να ανταποκριθούν πλήρως στις απαιτήσεις της ζήτησης.
Σύμφωνα με στοιχεία της Alphaliner, το orderbook των containerships φτάνει στα ιστορικά υψηλά επίπεδα των 9,1 εκατ. TEUs, που αντιστοιχούν σε περίπου 800 νεότευκτα πλοία. Μάλιστα το orderbook ανέρχεται σχεδόν στο 29% της υπάρχουσας μεταφορικής ικανότητας του παγκόσμιου στόλου (31,9 εκατ. TEUs).
Παρ’ όλα αυτά, έντονη εξακολουθεί να είναι η «όρεξη» των liner εταιρειών για περαιτέρω επέκταση των στόλων τους. Όπως υπογραμμίζει η Alphaliner, ένας σημαντικός αριθμός συμφωνιών για νεότευκτα containerships βρίσκεται επί του παρόντος στο στάδιο των διαπραγματεύσεων. Το γεγονός αυτό αντανακλά τις εκκλήσεις της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας για ανανέωση του στόλου των containerships με ενεργειακά αποδοτικά πλοία, καθώς και τους εξαιρετικά αυξημένους χρόνους παράδοσης των νεότευκτων πλοίων.
Ως εκ τούτου, η εκπλήρωση των παραγγελιών του υπάρχοντος orderbook εκτιμάται ότι θα καθυστερήσει σημαντικά, καθώς οι παραδόσεις ορισμένων πλοίων αναμένονται σε βάθος πενταετίας. Δεδομένης λοιπόν της μη διαθεσιμότητας slots στα ναυπηγεία, η Alphaliner επισημαίνει ότι περίπου το ένα τρίτο των containerships του orderbook θα παραδοθεί μετά το 2028. Με άλλα λόγια, το υπάρχον orderbook περιλαμβάνει παραγγελίες που υπό «κανονικές» συνθήκες θα τοποθετούνταν το 2026 με ορίζοντα παράδοσης τα έτη 2029 και 2030.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ