
Καθώς το orderbook των containerships αυξάνεται με ταχύτατους ρυθμούς, τα ναυπηγεία μοιάζουν να ασθμαίνουν, αδυνατώντας να ανταποκριθούν πλήρως στις απαιτήσεις της ζήτησης.
Σύμφωνα με στοιχεία της Alphaliner, το orderbook των containerships φτάνει στα ιστορικά υψηλά επίπεδα των 9,1 εκατ. TEUs, που αντιστοιχούν σε περίπου 800 νεότευκτα πλοία. Μάλιστα το orderbook ανέρχεται σχεδόν στο 29% της υπάρχουσας μεταφορικής ικανότητας του παγκόσμιου στόλου (31,9 εκατ. TEUs).
Παρ’ όλα αυτά, έντονη εξακολουθεί να είναι η «όρεξη» των liner εταιρειών για περαιτέρω επέκταση των στόλων τους. Όπως υπογραμμίζει η Alphaliner, ένας σημαντικός αριθμός συμφωνιών για νεότευκτα containerships βρίσκεται επί του παρόντος στο στάδιο των διαπραγματεύσεων. Το γεγονός αυτό αντανακλά τις εκκλήσεις της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας για ανανέωση του στόλου των containerships με ενεργειακά αποδοτικά πλοία, καθώς και τους εξαιρετικά αυξημένους χρόνους παράδοσης των νεότευκτων πλοίων.
Ως εκ τούτου, η εκπλήρωση των παραγγελιών του υπάρχοντος orderbook εκτιμάται ότι θα καθυστερήσει σημαντικά, καθώς οι παραδόσεις ορισμένων πλοίων αναμένονται σε βάθος πενταετίας. Δεδομένης λοιπόν της μη διαθεσιμότητας slots στα ναυπηγεία, η Alphaliner επισημαίνει ότι περίπου το ένα τρίτο των containerships του orderbook θα παραδοθεί μετά το 2028. Με άλλα λόγια, το υπάρχον orderbook περιλαμβάνει παραγγελίες που υπό «κανονικές» συνθήκες θα τοποθετούνταν το 2026 με ορίζοντα παράδοσης τα έτη 2029 και 2030.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Η ανάγκη για αποδοτική χρήση καυσίμου, αυστηρή συμμόρφωση και διαφάνεια στη λειτουργία των πλοίων εγκαινιάζει μια νέα εποχή, όπου η τεχνολογία γίνεται καταλύτης της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ